Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pyhäjoki

Started by kemu, January 29, 2010, 16:53:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kemu

Noniih kyselisin pyhäjoen ottipaikkoja ja perhoja siihen oulaisten kohdalle.
ja kiitos jo valmiiksi kaikille vastanneille :-)
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Mr Ponu

Oulaistenkoskeen en valitettavasti voi paljon auttaa, melkein eniten oppii kun yhden illan tiirailee molemmilta silloilta muiden kalastusta. Olen kalastanut siellä ylempänä 4-5 reissua Matkanivan seutuvilla. Varsinkin Pirneskoskea ja Hautalankoskea voin suositella (ainakin silloin, aikaa viimeisestä reissusta on 5-6 vuotta)  Kirjoa enimmäkseen jallitettiin, mutta sieltä Hautalankoskelta tavoitti taimeniakin. Vihreetä , ruskeeta ja keltaista larvaa enimmäkseen käytin ja streamereista White Marabou muddler oli kovaa valuttaa sekä kirrelle että taimenelle. Oletko lukenut vuodelta 1996 peräisin olevan kirjasen "Pyhäjoen vesistön kalapaikkaopas" ?  Tekijä on Simo Yli-Lonttinen ja silloin ilmestymisen aikaan sitä jaettiin muistaakseni ilmaiseksi Pyhäjoen rantakuntien kunnanvirastoilla/matkailuneuvonnoissa yms.  Itse kirjoitelen täältä savosta joten tämänhetkistä istutuspolitiikkaa Pyhäjoella en tiedä, mutta ainakin silloin kun käytiin siellä, kirjolohta laitettiin säännöllisesti jokeen.  Siellä Hautalankosken niskalla pääsi näkemään pari kertaa oikean merillohenkin, mutta eipä välittänyt meidän perhoista mitään. :-)

kemu

kiitos ite asun ylivieskassa mutta mökki siellä oulaisissa ni siks kyselin.
kiitos viel toisenki kerran ponu :wink:

jompsu

aika paljon on tullut täällä kalastettua..
Oulaisten koskeen istutetaan joka kesä pari kertaa taimenta ja kirjolohta aika paljonkin ja niitä sitten pyydetään pitkin kesää. kalaa saa koko kestustan alueen koski alueesta hyvin.. parhaimmat paikat ovat koskenniskat sekä vähän hitaammin virtaavat suvannot koskissa  :wink:
itse suosittelen eniten streamereitä, zulua perhoa  ja puna-valko liitsejä, liitsit käyä hyvin joka väreissä mutta tuo ehdottomasti parhain. jos noilla ei saa kirreä ni jo on kumma..
Harjustakin pyhäjoesta saa aika hyvin jos osaa sitä kalastaa. jos harjusta haluat niin irvankoskeen ehdottomasti
tä...?

kemu

Kiitos jompsullekkin
---->sitomaan