Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oletko saanut Haukea mato-ongella?

Started by koopa-, September 08, 2002, 20:33:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KÖSTER

Juu onhan noita haukiloita mato-okeenkin tarttunut ja alle 10kg nekin yksilöt. Isommat piässy karkuun :wink:

Koskenkylänjoki

Quote from: kalajätkä on April 20, 2009, 16:07:02
Aika monesti olen saanut hauen mato ongella kun olen pistänyt jonkun pienen kalan koukkuun syötiksi.

Koska olen pilkunviilaja, pitää tästäkin kommentoida...

Eli siis nythän puhutaan mato-ongesta, eli täyllä saadut eivät ole madolla napattuja.
I'm back.

Thunder

Kyllä monia pieniä puikkareita on tullut saatua. Isoin on tainnut olla vaan noin kilon painoinen.

Pike

Viime vuona yksi 0,9kg hauki iski kiinni, olin jättänyt oman onnensa nojaan syödessä, katsoessani luulin että oli lumpeissa kun koho oli mennyt lumpeisiin, nykäsin kerran ja sanoin, "perhana, lumpeessa". No vedin uudestaan saadakseni irti kun kuului molaus ja lumpeet liikkuivat. Säpsähdin hieman, sen jälkeen vedin uudestaan ja mietin olinko nähnyt näkyjä jolloin hauki alkoi liikkua minua kohti, vedin suoraan rantaan, ei tehnyt mitää vastarintaa.

ALLU97

Joo oon saanu semmosia vajaan kilon painosia muutaman!

miksu 97(THP)

oon saanu 2 haukee ongella,suurempi oli noin 1kg :wink:

Maukka™

Quote from: koopa- on September 08, 2002, 20:33:25
Eli onkos tullut haukea mato-ongella...? mikäs on isoin?

Sukumme mökillä järvellä olen törmännyt nälkäisiin haukiin. Pieniä alle kiloisia saa mato-ongella sillontällön, asia oli ollut vanhemman polven tiedossa jo pitkään ,enkä uskonut itsekään ennenkuin lapsena kaverini kanssa kalastimme mato-ongella veneestä ahvenia, huonon syönnin takia lähdimme soutamaan rantaa kohti jostain syystä onget vedessä, samalla ensimmäinen ongella saatu hauki nappasi kiinni eikä rantaan enää ollutkaan niin kauhea kiire

Jjj

KÖSTER

Onhan noita joskus erehtyny pikkuhaukia matoseenkin parikilosia ja pienempiä.

Sushisusi

Kolme kertaa olen hauen ongella saanut ylös, mutta vain kerran madolla. Haukea ongittaessa kannattaa laittaa onkeen virvelin siimat ja hyvät solmut, sekä kolmihaarakoukku. Muuten siittä touhusta ei tuu isompien kans mittää.  :-)

Haukiman

Pienenpänä sain "pullalla" yhden kiloisen hauen mato-ongella. Sen jälkeen ei ole tullut mittään.

Edu

Quote from: Viinijoen kalatoimikunnan osastopäällikkö on April 05, 2010, 14:21:14
Pienenpänä sain "pullalla" yhden kiloisen hauen mato-ongella. Sen jälkeen ei ole tullut mittään.
Ai oliko syöttinä pulla vai saitko sen tuurilla  :?
...

Larzaman

Quote from: Viinijoen kalatoimikunnan osastopäällikkö on April 05, 2010, 14:21:14
Eli uskon että tuurilla sai. (Huomaa tummennetut " " merkit :D En muista miks niitä kutsutaan :-D )

Haukiman

Suomi on ihmeellinen kieli. Monesti yksi sana voi tarkottaa montaa eri asiaa. Tossa viestissä pullalla = tuurilla.
Olis sen hauen ehkä tuurilla voinu saada sillä pullalla jota syödään.

blueberry

mettälammilta saa aika useinkin, madolla, pilkillä tia kirkkaalla napilla. matalikossa on kiva katsella kun vie syötin sen eteen ja kala käy kiinni.

KalamiesMika

Tänään tuli elämäni ensimmäinen hauki mato-ongella :-) Painoa noin 200g.

tyhjän_pyytäjä

Eilen viimeks tuli hauki mato ongella, noin kilon kala...

darpeee

Itse olen vaan kerran saanut hauen, se oli melekone sintti, ehkä 15cm mittanen. Kaveri kerran tosin sai lähemmäs kilosen metsälammilta

hepe75

juhannus viikonlopun lauantaina olin mato ongella ja taas pikku särki kiinni... kala oli juuri nousemassa pintaan kun "VALTAVA" möyhähdys kävi ja särki oli hauen masussa ja koukku hauen ylä"huulessa" niin ettei siima mennyt suuhun.
onnekseni oli haavi veneessä että sain ekan mato onki hauen (n.1kg) veneeseen.
kait tämä lasketaan mato onki saaliksi, eikä täky onki saaliiksi  :-D

Grandy

Ei ole koskaan osunut hauki kohdalle mato-onkiessa. Kerran kaksi joku hauki on yrittänyt näykätä kiinni olevaa kalaa, ei muuta.

täkykala

Kahteen otteeseen tänä kesänä ottanu hauki kiinni kalaan joku syöny madon muttei kertaakaan ylös asti tullu
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

SarQK

Kaksi  haukea olen saanut ongella toinen vajaa kilon ja toinen 500g.

anzeR

Joo viime kesänä olin kyrönjoella ongella yhen kaislikon reunassa ja salakka otti kiinni. Hauki otti kiinni salakkaan, salakka pääsi irti ja sitten taistelin hauen kanssa, koukun koko taisi olla 16 :-P oli suupielestä kiinni sain ylös ja vapautin kalan. painoa taisi olla vain kilo mutta aika kova vastus oli ohuen 2,5m ongen päässä :-D
Ei se saalis, vaan se fiilis.

tumppi98

Isoveli sai hauen mato-ongella :lol:.

matoonki korjattu --> mato-onki. Pistin sen verran pahasti silmään tuo viivan puuttuminen.
-Kipster
Mennöön eikä meinata!

Hurttarautu

Ensimmäinen mato-ongella saatu hauki tuli viime torstaina (12.5) loimijoesta. Painoa arviolta 500-800 grammaa.
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

eräjormelius

3 haukea tullut mato ongella  :-D yks oli lähemmäs kilo ja ne kaks muuta oli jotain 300-500g  :-P

_jarppa_

viime kesänä 3.5kg hauki iski ku olin ottamassa särkeä ylös
pikkusen pojat jänskätti että miten siima kestää
onneksi olin joella nii se ei lähteny vetämään

tumppi98

tänään tuli pieni hauki pohjaongella matoon :-).
Mennöön eikä meinata!

TERO.H

kerran oon kaverin kanssa saanu hauen mansikalla  :-D

Ahvenainen

Yhden pienen noin parisataa grammaisen olen mato-ongella saanut :-D Lisäksi tuttu sai pari kesää sitten myös mato-ongella noin kilon hauen.