Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pidätkö kalastuspäiväkirjaa?

Started by Lohenuistelija, December 28, 2002, 12:41:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Suurkalastaja1

Tänä keväänä aloin pitää kalastuspäiväkirjaa. Merkkaan ylös päivämäärän ja kellonajan, paikan, kelin, saaliin, kalastustavan, ottivieheen ja muita tärkeitä seikkoja reissusta. Viime vuonna merkkasin kaikkien saamieni haukien tiedot ylös (päivämäärä, paikka, kalan paino, ottiviehe ja -väri). Edelleen jatkan tuota listausta kalastuspäiväkirjan rinnalla, siitä on kätevä tarkistaa montako haukea on kauden aikana jo noussut :wink:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

szczupak

Itse olen hoksannut käteväksi tavaksi ottaa joka reissulla ainakin yhdestä kalasta kännykällä kuva. Siitä selviää ainakin kalan koko, ottiuistin, päivämäärä ja jotain säästäkin.
Eikä tarvi kirjottaa mitään :wink:
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

Zintti

En nyt ihan semmosta kunnon kalastuspäiväkirjaa pidä, mutta latasin sen kalastuskirjanpito 2.0:n ja sine oon kirjuutellu kalasaaliita ylös.

hauki mies

Itse päätin aloittaa kalapäiväkirjan pitämisen vähän aika sitten nyt siellä lukee yksi järvitaimen.

tumppi245

Kannattaa mielestäni pitää onhan sitä varmaan vanhana kiva katsoa...
´´Ei oo kalaa suomuihin katsominen´´
Sanoi vanha isäntä joka ei ollut kalaa nähnytkään!

jcuster

Onhan tuota tullut pidettyä jo 20 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Aikaisimmat vuodet vaan ovat kadonneet, tai oikeastaan pari vuotta välistä.

Piruuttani olen kokeillut joskus katsoa vihkosta millä on aiemmin tullut ja huomattu on että samat toimivat jos kelit ovat samat ja päiväys osuu lähelle.
Tietty kuvio kyllä toistuu, mutta se on korkeemmas kädes osuuko saman viikon sisään samanlaista keliä jotta voi vuosien välillä verrata.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.