Hossalaislammet

Started by Migelis, April 29, 2008, 07:42:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalaseppo

Vaikka en tykkää yhtään Hossasta, päätin suoda itselleni yhden 15min pelin. Ensinnä lähti isosta vavasta (ivp) räsänen
ja sen jälkeen rautulätkällä ylös 18g kiiski (bugi?), hiukan nauratti  :-D

huhtis

isoin 2296g kirjolohi

Eris

No mutta tulihan sieltä se 2466g kirre. :)

Amatoori1989

Kuten moni muukin on täällä kertonut, niin itselläkin on toiminut Puna-Hopea tasuri ja Hopea-Hologrammi pysty.
Oman ennätykseni, 2716 g kirren, nappasin Puna-Hopea tasurilla vasemman lammen syvänteestä.

Anu Saukko

Hyvin antoi äsken kalaa, mm. hiukan yli 2 kg kirjolohi ja useita noin puolen kilon siikoja.

D-Vitamiini

Ei oikein syönyt turnauksessa  :-D

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Kalaseppo

Tänään ylös oma kirre-enkka 2296g.

El Kupa

vasemman lammen keskisuvannosta 1844g kirjo ja 953g hauki :] molemmat tuli rässyllä ja katkaravulla

darpeee

Se on onnen kauppaa nouseeko se reiästä vai ei. Se voi olla yhtä hyvin 1-2 kilon painoinen kala, joka ei mahdu avannosta. Periaatteessa minkä kokoinen tahansa kala voi olla mahtumatta avannosta, itellä on kerran käynyt niinkin, että joku 20-50g sintti ei tullut ylös avannosta vaan irtosi. Että semmosta  :-D

Anr

Quote from: kok on August 18, 2010, 14:08:15
Kävinpä tuossa harjoittelemassa Hossalla ja sattui sellainen tapaus että olin porannut 6" kairalla reiän ja käytin vahvinta siimaa/vapaa räsällä ja katkalla maustettuna. Otti jokin kiinni ihan pinnassa ja ajattelin että joku kiloinen sieltä nousee mutta mutta..... yhtäkkiä tuli teksti että " kala ei mahdu reiästä", "yrität vetää kalan väkisin ylös" tai jotain sinne päin, kun ei ole ennen tullut vastaavia tekstejä. Seuraus oli että kala irtosi.  :cry:

Suurin kala ME listassa on se 5805 hauki jonka Tapani Haikonen on saanut Saarijärveltä (nähtävästi tullut sulavasti reiästä) joten ihmetystä aiheuttaa että kuinka suuri mahtoi olla siiman päässä kiinni? :-o

No eihän siinä muuta kuin yrittämään sellaisia kaloja jotka mahtuu reiästä ja seuraavaan versioon isompi kaira tai tuura jolla voipi hakata reiän suuremmaksi. :)

6'' Kairalla on minulle tapahtunut asia kerran. Kala ei tullut ylös. Mulla on tosin muistikuva, että joskus muutama kuukausi sitten karib postasi tänne kokeneensa saman ja ylöstulleen kalan paineen 2,4kg. Lajina kuha, joten kalasi
ei välttämättä ole ollut mikään maailmanennätyspeto. :)

Lisätään nyt kuitenkin vielä extrapotutusta luomaan, että oma suurin kirjoloheni 3,3kg tuli hyvin sulavasti ulos reiästä ilman kommervenkkejä.
Ei tää nyt niin vakavaa ole, mutta ******** silti.

pilkkiäijä

Itsellä on kerran tullut 6" kairalla bugi, kun pikkukala oli nousemassa avannosta, mutta kuitenkin tuli teksti että kala ei mahdu avannosta.. Ei sen luultavasti ihan niin pitäisi toimia  :-)
Olen kalastelijapoika!

SarQK

nyt tuli mun uus kirre enkka 2.5kg entinen nyt uusi on 2833g. Kirre otti räsään ja katka syöttiin
vasemmasta lammesta. 8-)

Henri R.

Pienemmästä lammesta oli kirre eilen syönnillään, nostin vartin kisassa 6kpl ja isoin 1.4kg! Mistä työ saatte sieltä isommasta lammesta kirrejä, mä en saa sieltä kyl mistää tärppejä.

Fisumees

Itse olen saanut syvänteen vasemmalta puolelta. Puna-hopee-tasurilla 2221g kirre.
Itse en ole saanut muulla kuin hologrammilla ja puna-hopeella tasurilla..
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

Äijä

Räsäsellä itte saanu ennätys kirjolohet.  :mrgreen:

<><

Henri R.

Quote from: Äijä on December 23, 2010, 11:19:24

Ottaako tahnaan vai käytätkö sitä katkista syöttinä? Mite katkiksen kanssa pilkitään tuolla räsäsellä ku en oo itte saanu kalan kalaa sil yhdistelmällä.

Edit2:
Nyt löyty, 1 kiva kirre ja siika nous harjoittelussa, meni kaikki enkat uusiks!

http://personal.inet.fi/koti/henkkazzz/rompetta/hossalaislammet.jpg

Äijä

Quote from: HenXeli on December 26, 2010, 04:12:22

Ottaako tahnaan vai käytätkö sitä katkista syöttinä? Mite katkiksen kanssa pilkitään tuolla räsäsellä ku en oo itte saanu kalan kalaa sil yhdistelmällä.

Edit2:
Nyt löyty, 1 kiva kirre ja siika nous harjoittelussa, meni kaikki enkat uusiks!

http://personal.inet.fi/koti/henkkazzz/rompetta/hossalaislammet.jpg

sateenkaari tahna kiini ja pilkile

<><

Henri R.

sateenkaari tahna kiini ja pilkile

Noniin, tuli sateenkaarella vedettyä 2 kirreä, 1.95kg ja 1.8kg. Sitte viel hopeisella hologrammi pystyllä tuli viel 1 reilu 1.6kg.
Sitte tuli affenia kasa ja jokunen iha hyvänkokoinen siika.

Äijä

Joo ittelä ei ole ennätys kirre ku 1100g ja sit mun käyttäjällä on paras vähän vajaa 1700g ja sen sai kaveri ku se kerran erehty kokkeileen pp2 mun koneella : D rupes vähän kyrsimään ku annoin sen kokeilla ja heti rikko mun ennätyksen :D

<><

*-*-TroutFish-*-*

Taktiikka turnaus pilkintään hossasilla:

1. Mene oikeanpuoleiseen lampeen sinne alas laiturin viereen. Pilki vahvimmalla vavalla räsäsellä ja katkalla/sk.tahnalla 3 kirreä pitäis saada ilman vaikeuksia. (keskipaino n. 1kg)

2. Kirjolohien jälkeen mene toiseen lampeen syvänteeseen pilkille loppuajaksi (samat syötit). Mahdollisuus 1,5-4kg kirreihin.

Lopputuloksen pitäis olla 1-7kg syönnistä ja koosta riippuen.
:);):-D

Hooligan

Tulihan se 3kg kirre sitä on tullu eräskin kerta kokeiltuu  :mrgreen:

Henri R.

Kyllä hooligan o vetäny komeita körmyjä! katteeks käypi!

Vedätkö noit isoja sieltä syvänteen syvimmästä kohden vai niiltä syvänteen reunoilta jotka ei aivan yhtä syviä ole kun se keskimonttu. Itte oon siitä penkereeltä saanu hossalais kirret.

edit:
Tuli käytyä ittekki, huono oli syönti mutta 2kpl 2kilon kirrejä tuli ja oma kirre enkka 2277g!

Hooligan

Quote from: HenXeli on January 27, 2011, 16:20:08
Kyllä hooligan o vetäny komeita körmyjä! katteeks käypi!

Vedätkö noit isoja sieltä syvänteen syvimmästä kohden vai niiltä syvänteen reunoilta jotka ei aivan yhtä syviä ole kun se keskimonttu. Itte oon siitä penkereeltä saanu hossalais kirret.

edit:
Tuli käytyä ittekki, huono oli syönti mutta 2kpl 2kilon kirrejä tuli ja oma kirre enkka 2277g!

Siitä lähtöpaikalta alavasemmalle sen syvinmän montun alapuolelta tuli tuo ötökkä. Se vaan on kyllä aikas sattumaa missä ne kalat pyörii voip olla että vaatii sen sata yritystä taas tuosta kohtaa jotta sen saa...tai sit ei  :wink:

Henri R.

Joo, sitähä se o, itte saan 2-6 kirreen täältä kerta harjoittelussa ja joskus o niit aikoja ettei tuu mittää ku siit pienemmästä lammesta vain.

Hooligan

Quote from: HenXeli on January 27, 2011, 19:49:13
Joo, sitähä se o, itte saan 2-6 kirreen täältä kerta harjoittelussa ja joskus o niit aikoja ettei tuu mittää ku siit pienemmästä lammesta vain.
Mie muistaakseni lukena jostain jotta siinä harjottelu moodissa sais kalaa asteen verra helpommi, Ja tallentuuko ne kalat edes ennätyksiin... Joku viisaampi korjatkoon jos olin väärässä ;)

Jjj

Quote from: Hooligan on January 27, 2011, 21:16:57
Quote from: HenXeli on January 27, 2011, 19:49:13
Mie muistaakseni lukena jostain jotta siinä harjottelu moodissa sais kalaa asteen verra helpommi, Ja tallentuuko ne kalat edes ennätyksiin... Joku viisaampi korjatkoon jos olin väärässä ;)
Tallentuu ne enkat harjoitus- moodissa ennätyslistoille.

Henri R.

Tosi helppoa on joo, 2 tyhjää reissua taas takana, tuntuu ettei oo lammes mitää. Se o tosiaan vähintää pari tai ei yhtään aina. Kyl kisassa se vaikeentaa ku siin o muita pilkkimässä niin syö viel huonommin. Itte en jaksa niitä tekokilpailijoita ja muutenki käyn ylleensä yksin pilikillä ku käyn niinku iha true lifessäkin.

Edit:
Saatteko täältä kalaa syksyllä, mä en saa siit isommasta lammesta kuin keväällä.

Olteri

Täältähän minä oon saanu ennätys kalani.  :wink: Todellla isoa kirreä tulee vasemmalta lammelta.
- Procyon II -

Henri R.

Joo, niin minäkin mutta kaikki keväällä. Minne ne katoaa syksyksi?