Mikä sinua hatuttaa, ketuttaa tai potuttaa juuri nyt ?

Started by Pete, June 16, 2009, 22:53:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Unohdin tuosta viestistä, että ennusteessa on 8m/s tuulta luvassa sisävesille. Se on paljon se, viime vkl oli 10m/s ja ei mitään asiaa minnekään. Rannaltakaan ei paljoa kalasteltu.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Patte123™

iha hemmetin kipee maha.. ja en saa nukuttuu ku sattuu nii paljo mahaan...
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

UISTIN

Virveli lammen pohjassa,ja tänään pitäisi lähtä "kalareissulle"...... :-(

Larzaman

Quote from: UISTIN on June 11, 2010, 09:48:06
Virveli lammen pohjassa,ja tänään pitäisi lähtä "kalareissulle"...... :-(
No mites se nyt noin...?

Itseäni hatuttaa se, että kaverini pikkuveli pudotti haavini pohjaan ja hänellä ei oo varaa ostaa uutta eikä tosin mullakaan :roll: ...

ohyeahiguess

Mua suoraan sanoen VITUTTAA, että olin ongella ja sinne hyökkäsi suurin lahna minkä olin eläessäni nähnyt.. Tietenkin se pääsi pinnassa karkuun..

Ja ette varmana usko tätä mun vanhaa stoorii, mutta aina isojen lahnojen kohalla käy näin.. :((
Jotkut ovat parhaita kalastamaan, jotkut tekemään jigejä, jotkut pelamaan ProPilkkiä. Mutta mä en ole missään hyvä - pitäähän jonkun olla hyvä huonoudessakin.

Don Miguel

Vithu, Ozzy Osbourne is a cursed man. Kesken Ozzyn kipaleen Twingon radio meni hajoamaan... Nyt ei Migu popita, prkl...
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Mikke96

D-Vitamiini

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

kemu

käypäs lukemassa mikke tuo ''sataa sataa ropisee'' threadi. :mrgreen:
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

KÖSTER

Sonyn telkkari menee uusiksi, rupes lämpötilarajoitteiseksi. Toimii lämpösellä loistavasti ,mutta tämmöinen koleahko keli pätkii ääntä :?
DVD systeemit pelaa, digiboxin vaihoin toisesta,joten vika lienee tuolla antennista tulevalla piirikorttipuolella... joka tapauksessa laite häipyy huomenna ja
tilalle tulee takuu voimassa oleva härveli.

Zintti

No tämä tuuli. Tuuli pohosestapäin isolta selältä niin kovaa, että en uskaltanut lähteä vaahtopäälaineikkoon tolla soutuveneellä. Harmi, koska en päässyt testaamaan tuoreita kalastusvälinehankintojani :-(

Tuukka007

pilkkijä 96

Sataa haittaavissa määrin vaikka pitäis lähtä uistelemaan. :x
kalassa aina kun ehtii !

Mikko_-Procyon-

Quote from: KÖSTER on June 13, 2010, 20:40:28
Sonyn telkkari menee uusiksi, rupes lämpötilarajoitteiseksi. Toimii lämpösellä loistavasti ,mutta tämmöinen koleahko keli pätkii ääntä :?
DVD systeemit pelaa, digiboxin vaihoin toisesta,joten vika lienee tuolla antennista tulevalla piirikorttipuolella... joka tapauksessa laite häipyy huomenna ja
tilalle tulee takuu voimassa oleva härveli.

Täällä on kakkosen lähetyksissä ääni pätkinyt eilisestä alkaen... ?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Paraskalastaja

Tänään noin 3kilon taimenen karkuutus siiman katkeamisen vuoksi ja haavin puuttumisen takia  :cry: Melkonen vitutus yhä päällä kun kalastanut vasta 2kk?
-Paraskalastaja

ööö...

Olli

Mitä järkeä mennä riparille jos se kerran niin hatuttaa ja ketuttaa?

Don Miguel

Höhö, rippikoulu. Eipä ole jäänyt erityisen hyvät muistot - hyvännäköisiä tyttöjä ei juurikaan ollut, ryhmässä muutamia kunnon hih.. uskovaisia eikä isoset oikein osanneet asiaansa. Hatuttaisi minuakin, jos pitäisi noihin aikoihin palata. Olihan se kavereiden kanssa kaupoille karkaaminen kivaa, mutta... Enemmän on jäänyt negatiivisia asioita mieleen.

Mikko_-Procyon-

Vinkki. Älkää jumalauta menkö riparille! Siellä menee vain aikaa ja elämää hukkaan. Armeijassakin voi käydä vielä riparin! JA samalla kun muut tetsaa metsässä, saa itse olla poissa rivistä ja olla jossain makkaraa paistamassa ja juttelemassa jostain asioista, jotka sivuavat raamattua.  Voi kun olisi itsekin tuon tajunnut... tai joku olisi kertonut.

Don Miguel

Tjaha, juuri näin. Olisinpa minäkin kuullut tuon aikaisemmin.

Mutta sen haluan tähän sanoa, että omalla suhtautumisella on todella suuri vaikutus siihen, miten rippikoulun kokee. Itse lähdin liian jyrkällä ja ennakkoluuloisella asenteella liikkelle, näin jälkikäteen katsottuna. Omalla käyttäytymisellä minäkin koulussa olen saanut opettajista pelkästään ystäviä - ovat loppuen lopuksi ihmisiä hekin. Ja älykkäitä ihmisiä ovatkin. Jos minun pitäisi nyt lähteä rippikouluun, yrittäisin kaivaa itsestäni esille kaiken avoimuuden mitä vain minusta löytyy. Se on kaikkien kannalta parempi, kun yrittää tehdä ryhmän kanssa yhteistyötä.

Vikke

Jeps...

Minä kun tänään (tai eilen  :-)) tuolta juuri tulin.
En oikeastaan edes miettinyt sinne lähtöä, vaan menin vain ajattelematta sen enempää etukäteen asioita.

Nopeaahan tuo aika menee ja on siellä paljon mukaviakin asioita.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Paraskalastaja

viikon ollut odotusta jo perhosidonta paketista eikä ole vieläkään tullut pistista mitään ilmoitusta -.-'
-Paraskalastaja

Don Miguel

Quote from: Don Miguel on June 18, 2010, 00:56:20
Mutta jotain hatutuksen aihettakin - vielä on reilusti tuota 80% "ikkunanpesunesteeseen" tehtyä litkua jäljellä. Alkoholin tarve meni jo, tämä ei aiheuta kuin turhaa krapulaa aamusesta

Ja hyvinhän sitä pään sisällä pienet pirut jyskyttelee - tsiisus. Melkein jo niitä aamuja, kun toivoo kuolevansa, mutta pelkää ettei kuolekaan. Mutta nuo kännit otettiin kyllä sen verran tärkeälle asialle, ettei tällaiset pienet jyskytykset ole mitään.

Jälkimuokkaus: Nyt alkaa olo lähentelemään jo normaalia. Minä en juo taas koskaan - en ainakaan ennen seuraavaa kertaa.

Razorback

Miksi suomessa pitää kaikki asiat tehdä niin laput silmillä ja kapeakatseisesti?
Ajatellaan,että pitää olla yhdessä asiassa hyvä ja mielellään yksin.
Odotellaan, että joku tulee hurraamaan sitten 50 vuoden jälkeen..
Ei toimi!
Karpin onginta on meillä aivan retuperällä. Aina kun uusi ja innokas nuori pyrkii mukaan,
häntä lähestulkoon uhkaillaan olemaan koskematta toisten karppeihin.
Suomessa pitää olla voimissaan elävä karpin onginta kulttuuri. Tästä seuraisi se, että
välineitä alkaisi virrata jälleenmyyjille, karppitietous leviäisi ja lisäisi kalan arvostusta ja suojelua.
Kantamme alkaisi kasvaa ja karppeja istutettaisiin enemmän.
Se mikä indokiinassa on riisipellossa kasvava mudanmakuinen selviytymisen välttätmättömyys,
voisi olla meillä suomessa kalakantamme kruunu.
Niistä nuorista, joita viemme kalaan, kasvaa huomisen päättäjät...
Olen 20 vuoden aikana nähnyt liian usein miten lapset kiusaavat onkikalojaan ainoastaan siksi,
koska eivät tiedä mitä niille tehdä!
..tämä minua hatuttaa, eli en vastannut kenenkään v iestiin

Mikko_-Procyon-

Karpinonginta on vähän samassa tilassa kuin oli kalastus ennen internetiä joskus 90-luvun alussa. Silloin kun koitti saada tietoa mistä tahansa asiasta, oli vastaukset aina sitä "kyllä kalamiehen pitää tuuri tuoda kotoaan mukana" -tyylisiä. Ei nuoria haluttu kannustaa mihinkään, vaan korkeintaan naureskeltiin niiden touhuille. Tämä konkretisoitui hyvin kerran Kajaaninjoella, kun sain kiintiön täyteen (3 kirreä) ja ikää oli sen 14 vuotta.  Huomasin kuitenkin, etten ollut suunnittelemalleni pikareissulle varustautunut kunnolla, eli kalapussi oli jäänyt kotiin. Koitin vanhoilta ukoilta kysellä, josko pussia olisi antaa, niin eipä ollut kenelläkään. Voi sitä kuittailun ja vahingonilon määrää. Tuli oikein tunne, että toivoisivat minun jättävän kalat niille, kun en saa pyörällä niitä kiikutettua kotiin asti kaikkien muiden tavaroiden kanssa. Yksi ukko heltyi ja antoi yhden (1) sinisen roskapussin. Kirret oli vielä melko isoja kuitenkin (1.5-2kg) ja pussin rivat menivät soiroksi ensimmäisen ylämäen aikana. Onneksi ukki ja mummo olivat kotona ja sain ne risassa pussissa sinne kiikutettua (lähellä asuivat) ja sain paremman muovikassin ja homma ratkesi sillä. Vaan on se perhana todella luonteen päälle kova juttu, jos ei juniorille voi tarjota yhtä hiton muovikassia edes, jos kerrankin käy tuuri ja kalaa tulee.

Toinen tarina tuollaisesta aloittelijan sorsimisesta on se sen ajan vaapunteko. Sitä kun kuvitteli, että vaappuja voi oppia tekemään ja vanhemmat gurut vähän neuvoisivat, niin turha toivo. Kaikki pitivät vinkkinsä piilossa ja joku luokattoman huono "kädentaito opas" oli ainoa tiedonlähde. Siinähän neuvotaan mm. leukalappujen teko metallia taivutellen, jota en ole kyllä kenenkään nähnyt koskaan käyttävän vaapuissaan (joku kuusamon puukala varmaan ainoa yleisempi metallilappuinen). No ei siinä muuta kuin sijoittamaan paljon rahaa erilaisiin kokeiluihin ja yrityksen, erehdyksen ja itsepäisyyden avulla tuosta hommasta sitten lopulta kehittyi jotain. Silloin lupasin itselleni, että jos vain ikinä ja mitenkään voin päästää jonkun ihmisen vähemmällä ja olla avuksi tuossa harrastuksessa, niin sen minä teen. Kirjoitin sen vaappuartikkelin tuon motivoimana ja mulla on yhä työnalla se sen jatko-osa (jolle ei kyllä näytä aikaa löytyvän tässä elämässä koskaan).

Karpinonginta on samanlaista marginaaliporukan skenetystä ja mestat ovat harvassa. Tietoa ei saa juuri mistään (kohteista varsinkaan), joten ne harvat käyttäytyvät juuri noin. Pidetään kaikki omana tietona. Ennemmin tai myöhemmin joku sisuuntunut ja itseoppinut "luopio" tulee ja lyö avoimet kortit tiskiin ja tuokin homma lähtee siitä vähitellen käyntiin. Vaappujen tekoa ei ennen harrastanut juuri kukaan. Nykyään (kun tietoa löytyy) foorumeiden suosituimpia keskusteluaiheita on "kuvia omatekemistä vieheistä". Kertookohan se jostain jotain? Karpinonkijat voisivat oikeasti ottaa aivot käteen ja ajatella hieman asiaa. Jos harrastus saa lisänäkyvyyttä ja kalastajia, tullaan todnäk karppi-istutuksiakin myös lisäämään. Silloin avautuu kaikille uusia kalapaikkoja ja vaihtelua. Isoiksi kalojen kasvaminen tosin kestää kauan, mikä on tietty miinus tässä asiassa. Toinen miinus on se, että porukassa on aina niitä vatipäitä, jotka papittavat isomukset hengiltä ja vievät ne sitten valokuvan jälkeen kompostiin.

Tästä  Razorbackin viestistä saisi kyllä ihan hyvän oman threadinsakin. Hyvä aihe.

Razorback

Hyvä!Ei!jne
Olen itsekin koitellut vaapun tekoa.En valitettavasti kyennyt tuottamaan mitään..
Perhostelu ja kelaonginta (+surf casting, deep sea butterfly jigging ja jne..) ovat antaneet itselleni
riemun aiheita tässä elämässä.
No joo. Eipä ne kalat puissa kasva. Mutta miettikääpä tätä skenaariota: nöösipoika tulee karppipaikalle, karppi
ottaa syötin ja tapsi on valmistettu ohuesta punotusta, koska netissäkin oli. Kukaan ei ole kertonut tälle,
että ohut siima leikkaa karpin kyljet ja posket väsytyksessä...RIP
Seuraa se, että karppi menehtyy...
Se on vain ajan kysymys se milloin "gringot" haluavat saada sen pienen ponin kokoisen jokipossun
jonka ovat nähneet nettisivuilla!
Näillä edellämaituilla sivuilla karpit punnitaan,mitataan ja palautetaan lähes ammattimaisesti.
MIKSI.
Siksi näin on koska asiaa ei jurota yksin,vaan sille tehdään jotain ennen 11ta hetkeä.
Suuri ja asiansa osaava massa pystyy vaikuttamaan ilman  riehumista.

KÖSTER

Viikonlopun koskikalastus osuus jäi vahän mietityttämään, kosken niskalla lauma pohjaonkijoita valtaa reviirin ottaa 25cm taimenistukkaita salaa muovikassillisen,
jättäen jälkeensä säkillisen roskaa kaljatölkeistä,erinäköisiin muoveihin, eväspusseihin ym. leviteltyinä sirosti ympäri rantaa :?.

Mistä näitä juntteja tulee? Tietävät tekevänsä väärin mutta näyttävät kuitenkin nauttivan vaikeuksistaan? Kolme äijää meitä oli sitten seuraavana aamuna keräilemässä
jätöksiä ja noin 10. minuutin tuloksena melekoinen kasa turhaa roskaa säkkiin tuli.

Jolle

Kerrankin pääs kaupassa hypistelemään rapalan fat rappia mutta sitten iskä sanoi että muka liikaa uistimia. Eli sinne se sitten jäi ja se oli sen kaupan ainoa fat rap. :x

Deeku

Quote from: Jolle on June 21, 2010, 17:03:03
Kerrankin pääs kaupassa hypistelemään rapalan fat rappia mutta sitten iskä sanoi että muka liikaa uistimia. Eli sinne se sitten jäi ja se oli sen kaupan ainoa fat rap. :x
Auts! Itellä kävi melkein samallalailla viime vuonna ku kaupassa oli 2 fat rapia mut ei ollu tarppeks rahaa ja sitte menin seuraavana päivänä rahojen kans kattoo ni eihä siellä ollu kumpaakaa enää jälellä.
Voi että ku tulis joskus vielä tommone kaupassa eteen ni ai että ku olis kiva. Toi fat rap on kyllä paras uistin millä ikinä oon kalastanu.
"Toi meni särki."
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Mikko_-Procyon-

Sääennustukset. Olen seurannut tässä juhannuksen ajan ennustetta (varsinkin perjantai), joka vaihtuu näemmä 2x päivässä. Puoli päivää se lupailee sadekuuroja tai selkeää, toisen puoliskon losovesisadetta (2-3 pisaraa kuvassa). On se nyt jumalauta vaikeaa arpoa sitä säätä, kun pitää luvata kaikkea mahdollista. Olisi mukava edes joku suunnitelma saada valmiiksi siitä, mitä aikaa juhannuksen tehdä.