Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kymijoki, Kuusankoski

Started by Hemphöö, April 03, 2005, 21:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valtte

Quote from: jcuster on June 13, 2010, 20:47:44
Quote from: as on June 12, 2010, 23:05:43
Mistä kohtaa Pessankoskea saatte kuhia? Ja minkä laisella vieheellä/jigillä? Itse kävin äsken Pessankoskella ja kaveri sai yhden 50g ahvenen :-D
Sillan alapuolella, kuusaan puolella on matalikko, siinä on joku uppotukkikin pystyssä. Sen ja rannan välissä on syvä monttu, josta on kuhia noussut melko varmalla tahdilla. Uistimia vaan jää pohjaan todella herkästi, louhikkoa ja uppotukkeja on sen verran tiheässä.

Lupia tuonne saa kt-sportista, oliskohan parin kympin luokkaa ollut vuosilupa.

Kiitos tiedosta. Siis eihän tuonne Pessankoskelle lupia tarvitse? Minulle on ainakin niin sanottu... Niin ja vielä etkös tarkoittanut sitä matalikkoa ja monttua joka on auto ''parkin'' lähellä jossa on myös veneen lasku paikka. :roll:

jcuster

Kyl ne luvat tarvis olla, joskaan tuolla ei ole kukaan vielä kysynyt. Ei ne niin paljon kuitenkaan maksa, jos siellä viitsii muutamankin kerran käydä niin sen verran saa kalaa ettei miinukselle jää.

Vastarannalle alavirtaan siitä laskupaikasta. onhan siinä samallakin puolella matalikko, jonkun yksittäisen rivakan tärpin olen siitäkin saanut mutta yleensä se on ollut hiljainen.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Ruutti

Pessankoskesta / Kymijoen Kuusankosken vapakalastusalueesta

Luvan hinnat EUROA   jäsen *)
   ei jäsen
Päivälupa     4,00 €     5,00 €
Viikkolupa     8,00 €   10,00 €
Kausilupa   20,00 €   25,00 €
ALLE 18v, EI MAKSUA    

Näin lukee tuolla -> http://www.vakapi.com/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=19

Lahna late

Pitääpi lähteä joku päivä kokeilemaan onnea tanne pessankoskelle ku ei kerta tarvi alle 18v lupia!  :-)

jcuster

Edellisvuonna tais olla junnuluvat erikseen... jos olen väärässä niin hyvä vaan.

Ruutti

Quote from: jcuster on June 19, 2010, 23:35:52
Edellisvuonna tais olla junnuluvat erikseen... jos olen väärässä niin hyvä vaan.

Juu, huono juttu jos eivät päivitä noita listoja ajantasalle. Kuitenkin kun netin kauttakin voi ostaa luvat.

Lahna late

Joo,en kyllä ole varma millon toi on päivitetty kun tuolla puhutaan vielä harjuntiestä mutta se muuttu 2009 saarennonväyläksi.

Valtte

Quote from: jcuster on June 19, 2010, 19:26:55
Kyl ne luvat tarvis olla, joskaan tuolla ei ole kukaan vielä kysynyt. Ei ne niin paljon kuitenkaan maksa, jos siellä viitsii muutamankin kerran käydä niin sen verran saa kalaa ettei miinukselle jää.

Vastarannalle alavirtaan siitä laskupaikasta. onhan siinä samallakin puolella matalikko, jonkun yksittäisen rivakan tärpin olen siitäkin saanut mutta yleensä se on ollut hiljainen.

Kiitos jcuster tiedosta, tuolla vastarannalla olen kännyt siinä kohdalla missä luultavasti on se matalikko ja monttu on (uppotukkeja ainakin on). Pari haukea olen sieltä saanut ja pari lujaa tärppiä (liekö haukia?). Ala mittaisia kuhia kyllä on ainakin siinä keskellä olevan kallion takana... Ja tuo Ruutin antama sivusto on päivitetty viimeksi ( 20.05.2008 ) että liekkö vielä samat  ''säännöt''?

jaakkima

Quote from: jcuster on June 02, 2010, 00:43:37
Muutama ahven ja pakollinen kuha pessankoskelta, rannalla poikkesin. Ei ollut kovin hyvä syönti tällä kertaa. Ahvenet 60-300g, kuha taas kerran sen 400g luokkaa.

reilun tunnin makkaranpaistoineen kesti reissu.
:evil: eikös se "kesäkuun hauki" ole edelleen rauhoitettu?...siis kesäkuun!

jcuster

Quote from: jaakkima on June 28, 2010, 06:15:48
Quote from: jcuster on June 02, 2010, 00:43:37
Muutama ahven ja pakollinen kuha pessankoskelta, rannalla poikkesin. Ei ollut kovin hyvä syönti tällä kertaa. Ahvenet 60-300g, kuha taas kerran sen 400g luokkaa.

reilun tunnin makkaranpaistoineen kesti reissu.
:evil: eikös se "kesäkuun hauki" ole edelleen rauhoitettu?...siis kesäkuun!
niin, kesäahvenesta taidat puhua? taisi rauhoitus loppua jossakin viime vuosituhannen puolella. En ole kesäkuun puolella kutematonta kuhaa täältäpäin saanut pieneen aikaan, liekö 2001 tullut verkoista joku kappale. Silloin kun oli  toukokuun viimeisenä päivänä auton ikkunat jäässä ja kesäkuun 1. päivän korkein lämpötila 1.7 astetta plussalla utissa.

Zonkkis

Quote from: Kalkkis on December 05, 2007, 12:26:43
Quote from: Ruppanderi on December 01, 2007, 21:04:03
kuusankosken keltin silalla on 200m kileto voima-laitoksesta

Harva tuota kieltoa noudattaa, aina siellä on joku kalassa, minä mukaan lukien :wink:

Totta, harva tuota noudattaa. Kaveri meni sinne padon keskelle ongen kanssa kesällä ja nappas sieltä aivan padon vierestä ongella Taimenen :)
Anteeksi iso nosto.

KÖSTER

kuusankosken keltin silalla on 200m kileto voima-laitoksesta

[/quote]
Harva tuota kieltoa noudattaa, aina siellä on joku kalassa, minä mukaan lukien :wink:
[/quote]

Totta, harva tuota noudattaa. Kaveri meni sinne padon keskelle ongen kanssa kesällä ja nappas sieltä aivan padon vierestä ongella Taimenen :)
Anteeksi iso nosto.

Miksiköhän tuo kielto on sinne tehty?> ja mikä on sanktio jos sattus narahtamaan?>kukakohan tuotakin ehtii valvomaan?

Se taimenhan kuitenkin oli istutettu ja/tai alamittanen (alle 60cm) joka ahneuksissaan pyydettiin pois ,ettei vaan pääse mitalliseksi kasvamaan tai joku muu kerkee ensin senkin onkia. :evil:.

Joten kaikki vaan onkimaan/verkottamaan /heittokalastamaan dynamiitillä ku ei enää muuten tuu  taimenenpoikasia ym. muovipussit täyteen ja yhessä ihmettelemään missähän ne mitalliset oikein ovat :-P? Onhan tuo aika järkevää ja todistanee sen lappalaisen lauseen, että lohi tekee ihmiset hulluks 8-).

Tuontapaseksi se touhu tuppaa menemään, kun säännöt, kalavesien kunnioittaminen/vaaliminen, kanssakalastajista piittaamattomuus ym. itsekeskeinen saalishakuinen mentaliteetti otetaan käyttöön.

Eli jos haluat kalavesille tulevaisuutta, maksa ne luvat , ota selvää säännöista ja noudata niitä. Ilmoita myös rikkeistä(videokuvaa jos julkinen paikka) valvojalle,näin voidaan valistaa, istuttaa, kunnostaa kalavesiä talkoilla ja pikkuporkkanoita valvojillekkin tarjota.> saadaan harrastuksesta paljon enemmän irti kuin tuo kiintiöiden täyteen pakkosuorittaminen/ryöstökalastus ja vertailu paljonko tuli hyötyä verrattuna kaupan hintoihin.

[/quote]