Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

heitto-onginta

Started by Jokuvaiin, June 06, 2009, 19:46:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jokuvaiin

Eli tänne heitto-onginta saaliita.
En ole itse saanu yhtään koska en olo vielä koittanu heitto-onkea...
Pitää koittaa tänä kesänä. :wink:

Murmeli

Onko se heitto-ongintaa, kun laitan avokelaan liukupainon, metrin tapsin ja päähän koukun?
Jos on niin yhten salakan oon saanut.

makeZ

Eilen (Lauantai) klo.23.00 sain 3,2kg Kirjolohen heittokoholla :)
kalakalakalakalakalakala

DarkfireFIN

Muutama särkiä, ahvenia, sorvia, ja pasuri. Yks isompi (varmaan 150g) oli jo kiinni mut irtos. Tänään uusiks!!

Ripa

Heitto ongellahan tulee aivan pirusti kalaa, ite en juuri muulla ongikkaan koukku ja koho vaan kalan mukaan ja mato koukkuun. Harvoin tulee onkisaalista puntaroituu mutta aina joskus tulee hyviä lahnoja ja haukia muun pikku kalan lisäks.

Koskenkylänjoki

Mä ainakin heitto-ongin sillälailla, että käytän tuommoista Blue Fox -merkkistä herkkaa, raskasta puikkokohoa.
Eli ostan kyseisen onkilaitteen, lyhennän siiman n. 1,5 m pituiseksi, sitten päähän uni/verisolmu ja leikariin kiinni, ja eikun heittämään niin kyllähän sitä taimenta ja toutainta tulee   :-D
I'm back.

Pete

Onko se heitto-ongintaa kun laittaa päärynäpainon ja sen yläpuolelle kaksi tapsia joissa koukku ja matosyötti ? Vai miksi tätä kutsutaan ?

jarmoankka

Quote from: Pete on July 24, 2009, 15:12:02
Onko se heitto-ongintaa kun laittaa päärynäpainon ja sen yläpuolelle kaksi tapsia joissa koukku ja matosyötti ? Vai miksi tätä kutsutaan ?

Pohjaongintaa tuo meillä päin on. Toki miksei heitto-ongntaakin, heitetäänhän tuo härpäke virvelillä enivei  :-)
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Miskala

Taitaa heitto-onginta olla ihan sitä, että pistetään normaalit koho, paino ja koukku virvelin siimaan kiinni ja heittelemään.

Jokuvaiin

Eli heitto-onginta on juursi sitä mitä Miskala sanoi, mutta itse yleensä laitan koukkun ahvenen
tai muun täkykalan ja pitäisi sitä Power baittia kokeilla mitä tuolta varastosta löysin 4 purkkia.  :wink:

Tomppa69

Quote from: Miskala on July 24, 2009, 19:09:39

Taitaa heitto-onginta olla ihan sitä, että pistetään normaalit koho, paino ja koukku virvelin siimaan kiinni ja heittelemään.

Saakos tätä käyttää onkikilpailuissa?