Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Särkisalo

Started by sirPA, August 23, 2010, 20:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sirPA

Tässä on kesän aikana tultu käytyä ja koluttua pitkästä aikaa särkisalon meriä läpi kohtuu heikolla tuloksella. Kalapaikkana on tullut pääosin käytettyä (paikantuntevat osaavat varmasti hahmottaa sijainnin) Kotkanpesän vierustassa olevan Omyan kalkkitehtaan edustastalta olevalta kummelilta seuraavalle näkyvälle kummelille asti. Siinä on matkanvarrella pari kolme autiota pikkusaarta jota ympäri ihmisä näkyy vetelevän ja nostavan milloin mitäkin kokosta vonkaletta. Itelleen jäänyt käteen kymmenkunta pientä kuhaa ja muutama hassu max 3kg hauki. Ite olen käyttänyt pääosin sinistä krokotiilin lusikkaa ja kuhat napanneet pieneen ahventa muistuttavaan vaapuun (merkistä ei tietoa) Onko kuha enään syönnillä tähän aikaan vuodesta? koska viime/edellis vklp 3-4h vetelystä ei tullut kuin humala ja 2ahventa :-D ja onko teillä kokemusta näistä vesistä, että mikä väri tehoaa mihin ja milloin? Eikös kuha syksyä kohden lopeta kiinniottamisen ja häivy syvemmille vesille?
Apua!! ja kiitokset etukäteen  8-)

Don Miguel

Jos ensi alkuun venyttäisi 3-4h:n humaltumisreissut koko päivän kestäviin kalastusreissuihin, saattaa se olla jo saalistilastoa parantava tekijä. Uusissa paikoissa kun ensi alkuun kalat kun on etsittävä, ottivieheet on löydettävä, kalan syöntiä eri vuorokaudenaikoina on seurattava ja muutenkin pistettävä merkille luonnon ja muiden kalastajien merkkejä. Kun jutun juonen on tajunnut, on turha viettää aikaansa monia tunteja vesillä. Kokemuksen myötä pystyy tekemään noita pikareissuja, jotka saattavat antaa hyvinkin kalaa.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

*emppu*

Juu kyllä oluet voi ottaa kotona sitten kalareissun jälkeen.
Venytät kalareissut n.8-10h päiviin ja haet uusia kohteita. Ei tuolta suunnalta juurikaan itse en ole kalaa saanut.
Kireitä siimoja.

^^perhostelija^^

Tervehdys!

Onko kukaan käynyt pilkkimässä kuhaa nyt särkisalossa? Ajattelin kun on yksi Helsingin suosituimpia kuhapaikkoja :roll:

hedde

Onko kukaan ollut Särkisalossa Förbyn vesillä tänä kesänä kalassa? Itse olen parin viikon päästä suuntaamassa sinne ja olisi kiva tietää miten kala on kesän aikana syönyt..