Kuivajärvi, Tammela

Started by Fisherboy93, July 05, 2010, 15:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fisherboy93

Tarkoitus olis taas viikonloppuna mennä mökille ja mökkisijaitsee Kuivajärven rannalla...
Kalastelen paria virveliä vetäen sähköperämoottorilla.

Tarvisin vinkkejä ahvenen ja kuhan kalastukseen, ehkäpä pääosin kuhan  :-D, mutta ei pari ahvenen kalastus vinkkiäkään harmittais... Vesi on mielestäni aika tummaa...
Milläs porukka lähtis kokeilemaan? Millaisia viehteitä lähden kaupasta ostelemaan?

ahti kiiski

Jessen eri värit toimineet hyvin(parhaiten ehkä valkoinen maha ja neon vihreä selkä).
Ahventa jos haluat nn Rapala Orginal särjen (pienin) värityksellä tulee pelastamaan päiväsi huonolla syönnillä  :wink:.
Jos ihan heitelemällä haluat niin oma luottoni on ehdottomasti jigit.
-------------O N K I--------------

*emppu*

Tummat bomberit ihan tappo vehkeitä. Mutta tämä vaatii lyijyä siimaan että saa sen uimaan tarpeeksi syvällä.
Kireitä siimoja.

*emppu*

Oletko saanut saalista? Tänään pitäs syödä hyvin kun on hieman etelä tuulta ja puolipilvistä.
Kireitä siimoja.

ahti kiiski

En ole nytten mennos vähään aikaan ,mutta Tammelan suuntaan kumminkin.

Tietäisikkö muuten olisko Tammelassa semmosta paikkaa ,jossa olis Järviruutanaa tai Suutaria :-D.Noitten kalojen perään haaveilen edemmän kuin sen 10kg hauen 8-).

*emppu*

Mulla ei ole noista kaloista mitään tietoa. Mutta voin kysellä parilta tammelan kaverilta että mistä semmoisia löytyy.
Kireitä siimoja.

ahti kiiski

Quote from: *emppu* on August 21, 2010, 11:46:31
Mulla ei ole noista kaloista mitään tietoa. Mutta voin kysellä parilta tammelan kaverilta että mistä semmoisia löytyy.

Tanks...Kovaa kiinostusta ollu niit kohtaaa :-D.

*emppu*

Käytiin taas kavereiden kans saaren salmessa kalassa. Mutta huono syönti oli taas 8 haukea josta 1kg oli suurin.
Vesi todella lämmintä ja vesi on alhaalla.
Kireitä siimoja.

Fisherboy93

Tänää (15.00) olin koittamassa vetouistelu.. reissussa olin vain noin. 1,5 tuntinen. Saaliina oli vain yksi mitallinen kuha ja 4 affenta. Affenia tais olla joku 20 kiinni, mutta oli stn niin pieniä, pari hauen tumppiakin kävi koittamassa.
Taitaa olla järven ahven kanta aika pientä, vai? Tai sit pitäis vaan laittaa isompaa syöttiä.

Onko jollain tietoa paljon Kuivajärven hauki, ahven ja kuha ennätykset?

ahti kiiski

Quote from: KILPURI on August 21, 2010, 18:42:57
Tänää (15.00) olin koittamassa vetouistelu.. reissussa olin vain noin. 1,5 tuntinen. Saaliina oli vain yksi mitallinen kuha ja 4 affenta. Affenia tais olla joku 20 kiinni, mutta oli stn niin pieniä, pari hauen tumppiakin kävi koittamassa.
Taitaa olla järven ahven kanta aika pientä, vai? Tai sit pitäis vaan laittaa isompaa syöttiä.

Onko jollain tietoa paljon Kuivajärven hauki, ahven ja kuha ennätykset?

Haukia on tullut montakin yli kympin?
Ja suurin ahven minkä olen sieltä saanut on ollut 510g

Fisherboy93

Joo oma ahven enkka järvestä on kans siinä 500 g tienoilla, mitattu jousivaa´alla, niin ei ihan tarkaa tietoa...
Mutta tiedän varmasti että yli 600 g ahvenia on kanssa.

Niin olen itse miettinyt että löytyykö järvestä kymppejä, en oo kuullu mitään juttuja ainakaan.  :|
Suurin hauki mitä tiiän on 8 kg iskukoukulla jonka pappani sai joskus 70-luvulla...  :-P
Tänä vuonna suurin on itse saatu 4,5 kg.
Niin kympeistä, ei oo hajuakaan..  :-o

Kiiski omat enkas Kuivajärvestä? (Tuon ahvenen lisäks...  :-D)

ahti kiiski

Heh...Harvemmin Kuivajärjen puolella käyn :-DPysyttelen yleensä tääl Pyhiksellä  :-).
Muutaman alamittasen kuhan olen sieltä saanut jigiin ja ...taitaa olla tasan 4 haukea :roll: suurin taisi olla 3.26kg(jigi miehiä :wink:)
Ootteko käyny muual Tammelas kalas?(pitäs varmaan tehä aihe:Tammelan vesistöt...)
Toi olikohan sen Heinästenjärvi?Saa joka heitolla kiskoa rannalle n1kg haukea...Oma hauki enkka sieltä 4kg :wink:.

Fisherboy93

Juu.. Oon pari kertaa käynyt Pyhiksen puolella, mutta mökki on Kuivajärven ns. väärässä päässä niin siellä puollella tulee enemmän kalasteltua. Oksjärvellä oon käynyt myös kalastamassa ja ravustamassa muutamana vuonna. Ja sitten stn jollain "pienellä llätäköillä" Tammelassa käynyt.
Ja sitten on tuolla Forssan puollella toinen mökki... Jänijärvellä (ootko koskaan kuullut?  :-D)... Siel tulee myös välillä heiteltyä...

Vois tehä tollasen aiheen "Tammelan vesistöt" ja kerätä sinne vähän reissureportteja....

ahti kiiski

Juu kyl mä Jänijärven tiän...Siel pari kertaa ollukkin ,mutta ekalla kerralla olin rannalta...Ei tullu mitää :-o ,nii rämeistä ja pusikkoista paikkaa ,että huhhuh :roll:
Vai pitäskö tehdä aihe:"forssan seutukunta", sisältää tietääkseni Forssan,Tammela,Humppila,Jokioinen ja Ypäjän...Ovat kaikki niin lähellä toisiian eetä miksikäs ei..
Ja Jänijärvi on ollut tähän asti Tammelassa? :-o

Fisherboy93

Joo on se Jänijärvi vieläkin Tammelan puolella, ei oo muuttunut  :-D :-D
Se on joo kyl aika pusikkoista paikkaa, jos rannalta lähtee yrittään... Tosin just siinä meijän mökin kohdalla on hyvä heitellä.. tais tulla tänä vuonna mökkirannasta, kun ensimmäisiä kertoja   olin heittelemässä 1, 1,5 2 kg hauet. Mut jos mahdollista niin yleensä lähdetään soutuveneellä menemään.

Niin, ite on oo muuta olla kun tuolla Tammelan vesistöissä, mutta jos tekee Forrsan seutukunta aiheen, sais varmaan vähän enenmmän porukkaa kommentoimaan. Mut omaa kokemusta ei ole Forssan, Jokioisten, Hummpilan tai Ypäjän vesistöistä.  :-P

*emppu*

No tammelassa on vielä 2 kovaa hauki lätäkköä. Määrlammi ja suujärvi.
Suujärvestä paras reissu tänä vuonna 20 haukea ja niistä 2 oli yli 3kg.
Määrlammista kaveri sai tänä vuonna pikkasen yli 5kg hauen.
Ja näissä lätäköissä kannattaa uittaa sitten sitä stormin kumikalaa.
Ei oikein muilla saa ja kaikkia siellä ollaan heitetty.
Ja kumikalassa pitää olla tummat värit. Ahven ja särkivärit on ovat purreet hyvin. Suujärvestä
oli kaverin isä saanut yli 500gr ahvenen lusikalla.
Kireitä siimoja.

*emppu*

Niin ja heinästen järvellä olen kans nuorempana käyny kanootilla kalassa ja sitä 1kg pulikkaa tulee ihan mukavasti.
Sitten on se saloksen kyynärä siellä heinästen takana sieltä pystyy rannalta heittämään. Tulee ahventa ja pulikka haukea mukavasti.
Lipat kelpaa siellä paremmin ja sitten erittäin pieni koko minnow spoonista.
Kireitä siimoja.

ahti kiiski

Itellä edemmän kokemusta tuolt Heinästenjärvestä.
Pystyy siel kykkä rannaltakin heittelee ,kun siel on se "uimarannan tapaine" juttu ,siellä olen muutaman kerran ollu täkyongellakin ,että kyllä siit kalaa tulee :-D
Salosilla isompaakin on ,kun tuttu sai muutama vuosi sitten 9.4kg hauen sieltä :-o ,epäilin vähän ku lähetti textarilla...mutta näytti kuvaa jälkeen päi :-P

*emppu*

Sunnuntaina oli kaveri vetäny kuivajärveltä 4kpl kuhia.
Kaikki yli 4kg olleet. Joten kyllä siellä niitä isoja on kun vaan paikat löytää.
Kireitä siimoja.

ahti kiiski

Uhhuh hieno reissu :-P
Itellä viikonloppuna nokka kohti Pyhäjärvee/Kuivajärveä.

*emppu*

15 haukea taas saaren salmesta ja 400g ahven lusikalla. Hyvä syönti oli taas.
Vaikka ukkosen ilma hieman haittasi keskipäivällä kalastusta.
Kireitä siimoja.

ahti kiiski

Kiva reissu sulla jälleen :wink:.
Ite menos ehkä Puhäjärvelle viikonloppuna.

*emppu*

Kyllä oli juu. Isot ahvenet ovat nyt tulleet salmeen pikku kalan perässä.
Sitä pikku kalaa on koko saaren salmi aivan täys. 0600-n.0900 isot ahvenet ahmivat pikku kaloja kunnolla aivan pinnassa.
Pitää ottaa joku kerta pelkät lipat ja pienet vaaput  mukaan ja kokeilla kuinka paljon sitä ahventa sieltä nousee.
Kyllä luulis kohta olevan salmessa isompaakin haukea kun ahvenet ovat jo tulleet syömään salakoita.
Kireitä siimoja.

*emppu*

Tänään nousi ruostejärveltä 13 haukea. Stromin kaloilla sekä jerkeillä.
Kävitkö järvellä tänään??
Kireitä siimoja.

*emppu*

Keskiviikkona saadaan hyvää rapsaa kun menen kuivajärvelle uistelemaan 6h.
Kyllä sieltä kuhia löytyy.
Kireitä siimoja.

Fisherboy93

Laitas sitten reissun jälkeen vähän raporttia mitä tuli  :-D... :-o.. karin luota/ympäristöstä lyöty kesällä hyvin kuhaa, mut en tiiä onkos enään... :-o
Oltiin, just viikonloppuna Kuivajärvellä. Kalastus jäi aika vähäselle, kun käytiin Oksjärvessä ravustamassa kepeillä.  :-P
Tosin ehdittiin laskea perjantaina kaks verkkoo.. Saaliina 500 g affen, 2 ruutanaa ja 1,5 kg haukia.. Uistelemalla ei
sitten tullukkaan mitään mainittavaa, muutama ahvenen sintti, tumppi-haukia ja ala-mittasta kuhaa.  :-D :-D

*emppu*

Ja vene sillan päädystä kuivajärven puolelta on joskus tullut hyvin.
Kuulin joskus hurjan kalasaaliin joku äijä sai sieltä jgeillä yli 40 kuhaa. Tosin kalan koosta ei ole mitään tietoa.
Kireitä siimoja.

Fisherboy93

Ihan hyvinkin mahdollista, mutta se on sitten eri asia minkä kokosia oli... :-o Nimittäin kyllä noita 30 - 35 cm.... järvestä löytyy ihan tarpeeksi  :-D

ahti kiiski

Quote from: *emppu* on August 28, 2010, 19:50:25
Tänään nousi ruostejärveltä 13 haukea. Stromin kaloilla sekä jerkeillä.
Kävitkö järvellä tänään??

En käynyt kun oli niin huono sää täällä :roll:...mutta jos tällä viikolla :wink:.

*emppu*

No ei ollu mikään jätti syönti. 2kuhaa ja 4haukea.
Kuhat nousivat tummilla bombereilla kulta/musta bomberilla ja hauet tulivat ärsykeväreillä.
Oranssi/kulta ja sitten kirkas vihreä.
Kuhat nousivat siittä joki suulta kun mennään sitä 2m rantaa pitkin vasemmalle melkein peräkkäin.
Sain kalan ylös laskin bomberin takas niin heti oli kuha päässä.
Kuhat oli 40cm ja 47cm. Pistin takaisin uimaan.
Hauet oli sitä kilon pulikkaa ja ne tulivat kaikki sieltä saaren kupeesta vetämällä.
Vesi oli 13asteista ja ilma oli puolipilvinen ja pieni tuuli että oli pinta sopivasti rikki.
Salakat näkyivät hyppivän parvissa aina kun liian läheltä parvea. Siellä syvässä montussa
missä on 9m vettä siellä oli todella paljon kalaa.
Ei vaan saanut uistinta uimaan niin syvällä.
Tänään pitäisi mennä iltakalaan saaren salmeen ja lauantai aamuna taas hauki reissu saaren salmeen.
Kireitä siimoja.