Haukea vapavälineillä 2010

Started by pjk, May 20, 2010, 14:47:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Suurkalastaja1

Kuluneella viikolla tuli Paraisilta ahvenen pyynnin sivutuotteena muutama hauki jigeillä sekä pohjaongella. Suurin hauki tuli pohjaongella, jossa syöttinä pieni salakka, hauella painoa 2,54 kg. Muutama reilumpi hauki oli hetken jigissäkin kiinni.

2,54 kg
Uploaded with ImageShack.us
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Kona19

Kattos, luulin että hauenkalastuskausi olisi osaltani ohi, mutta ei tietenkään. Eli olin tuossa lammella heittelelemässä, 2 kiinni, niistä 1 ylös. Kaverillakin kävi, mutta pääsi heti irti. Hauki oli n. kiloinen. Kuulin myös järkyttäviä uutisia. Yksi meidän luokkalainen tuli siihen kun olin saanut sen hauen. Päästin sitä takaisin, ja kaveri sanoi näin:
-Mitä sä sen päästät?
Sitten minä sanoin:
-Päästän hauet aina tähän lampeen takaisin, että kanta pysyisi hyvänä. Etkö sinä muka?
Kaveri:
-En, HEITÄN ne AINA tuonne METSÄÄN.

Ja sitten kysyin kalakaveriltani, (joka kalastaa paljon tuon äskeisen tyypin kanssa) että tekeekö hän niin. Hän sanoi:
-No ne mitä saadaan. Hauki kun maistuu pahalta ja ei tuollaisten tirriäisten tartte elää.

Hullua?? Lampi kun on vielä rehevöitynyt ja täynnä pientä särkeä. Eivät kyllä enää minun aikanani heitä pusikkoon, otan vaikka kotiin ruuaksi.
Miten sen nyt ottaa...

kuha kalle

En kerro mitä ite sanoisin, muut on kyllä tyhmää heittää hauet metsään, varsinkin jos järvessä on paljon ns. roskakalaa (särkeä).

Sanos kavereilles, että mietikääpäs, jos järvestä kaikki hauet heitettäisiin metsään, mitä he siellä enään kaalstaisivat.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

pyrytintti

Oltiin viikonloppuna Pielisellä kalassa, saaliiksi 2 ahventa, niiden lisäksi puolikiloinen hauki tarttui syrjähyppyyn ja 3kg hauki salakalla höystettyyn vuoksiraksiin.  :-) (vuoden suurin)

Kona19

Quote from: kuha kalle on November 02, 2010, 15:07:57
En kerro mitä ite sanoisin, muut on kyllä tyhmää heittää hauet metsään, varsinkin jos järvessä on paljon ns. roskakalaa (särkeä).

Sanos kavereilles, että mietikääpäs, jos järvestä kaikki hauet heitettäisiin metsään, mitä he siellä enään kaalstaisivat.

Sitähän minä heille koitin selittää, mutta kehuivat vaan, että kyllä lammessa kalaa riittää. Tekisi mieli ottaa kalastusvälineet pois.
Sori OT
Miten sen nyt ottaa...

kuha kalle

Sano vaan uudestaan, sillä tuommoinen toiminta ei ole hyväksi kenellekkään. Ei tämä minusta ole ot:tä, eikös tämä liity hauen kalastukseen :wink:
M.S

Suurkalastaja1

Viikonlopun aikana tuli muutama hauki Paraisten vesiltä ahvenen ja kuhan kalastuksen sivutuotteena jigillä ja pohjaongella. Lisäksi muutamia varmoja haukitärppejä. Suurin ylöstullut vain kilon luokkaa.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

kuha kalle

Eilen kavereitten mökillä Tarjannevedellä, saatiin 2, 1.7, 1.2 ja 1 kiloset hauet. Kaksi tuli rapalan 11 cm orginaalilla musta hopeisena, ja kaksi muuta valko hopeisella stormilla, mallia en muista, kaverin viehe. Hauet tulivat ilman mitään siimapainoja ym. kaislikonreunasta, ja karikon vierestä n. 10 metrin vedestä.
M.S

kalamies2000

oon vasta saanu 2-4 haukee tänä vuona pikkusen tuskallista on ollu kun vieheitä jää pohjaan ja muuta :-D