Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

oudoimmat saaliit???

Started by jarppa, August 17, 2003, 18:42:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarppa

onko kukaan saanut outoja saaliita? itse olen saanut sen klassisen kengän.. kenkä oli n.100 vuotta vanha, nahkainen. se painoi n.kilon ja oli kokoa 44. suurin kenkä jonka olen saanut. sain sen etelä-suomessa sijaitsevasta järvestä. seuraava alue valtaukseni oli sateenvarjot joita onnistuin saamaan kaksi kappaletta ja molemmat samasta joesta. pistivät melkoisesti vastaan vaikka olivatkin jo huonossa kunnossa.. samaisesta joesta onnistuin saamaan myös lehmän leukaluun hampaineen päivineen. luu oli n 30 cm pitkä. vähäisempiä saaliita ovat olleet 2kpl villasormikkaita joista toinen violetti. sekä tuulipuvun takki jonka hihasta sain takaisin aikaisemmin menettämäni lipan. metallisen rapumerran(vanha?) taistelutahto yllätti jopa minutkin.. "vaimoni" on saanut kokonaisen onkivavan josta seikasta olen ikuisesti katkera ja kateellinen.. erään 12 tuntisen kalastus rupeamani ainoaksi saaliiksi jäi tonnikala purkki jonka sisältä löytyi vielä kaljapullon korkki.. erittäin harvinainen saalis ja vieläpä perholla.. samaa tulen tuskin koskaan enää kokemaan.. tämän vuoden suurin saalis tuli yllättäen ongella, sain koukkuuni 3vuotiaan piia tytön joka oli siihen asti innokkaana mukana kalassa. tämä saalis tuli mökkilaiturilta mato syötillä. tämän laatuista saalista en suosittele kenellekkään sillä se aiheuttaa kovaa ääntä sekä muuta epämiellyttävää oheistoimintaa mukaan lukien koukun irroitus operaatio (anna anteeksi isille piia). c&r kunniaan tässä tapauksessa! olen pahoillani että saaliiden erinomaisuudesta johtuen on minun pakko pitää tarkat sijainnit salaisuutena!

Salmo

Trukkilava, polkupyörä, virveli jne.

Onhan noita. Silti parhaiten mieleeni jäänein tapaus on puutukin/konkelon väsytys. Se nousi jigillä muutama vuosi sitten.

Olin saanut paikalta (erittäin jyrkkä, n. 4-6m syvä kallioranta) ensin n. kiloisen hauen. Ajattelin, mahtaisiko paikalla olla lisää kaloja. Heitin ja niinpä vapani jälleen taipui. Nyt oli jo kalalla painoa ihan kohtuullisesti. Kelailin sitä hiljalleen sisään, potkuja ei ollut, mutta kala lähti voimakkaisiin sivuliukuihin (kuten iso hauki yleensä). Haavitusvaiheessa tämä kala sitten paljastui puutukiksi, eikä edes kovin painavaksi sellaiseksi. Mutta koska se nousi poikittaisasennossa, vastus oli suuri. Veden virtaus ilmeisesti sai aikaan sivuttaisliu'utkin.

lilla

Taitaapa tuo olla kaisla...jota luulin tosi isoksi haueksi...:) Olipas se taistelu kun pisti niin pirusti vastaan!!! Varmaan moni o kokennu saman.... :)

pate-

Joskus sain silmälasit räsäsel, ei kyllä ollu linssejä paikoillaan.. :D
Pilkillä sain joskus ison oksan ja luulin et on joku isompi lahna, ku ei meinannu aluks mahtuu reiästä :P (liuku kans sivuille, ku nousi poikittain)

kalapoika

mulla on rautamalmi ja simpukoita pari kappaletta mökillä!
Holy Culture<3 Cross Movement<3

Anonymous

taitaapa olla inarinjärvestä jonku saksalaisen sotilaan pää

Hata

Lapin Kullan tölkki, simpukoita sekä puuhalko jossa oli 3 vaappua ^^.

T:Hata

Anonymous

No simpukoita tulee kiusaksi asti... Kaveri sai juuri ravun (!) uistimella ja itse sain PIKKUHOUSUT!! Ties miten uistimeeeni joutuneet... :D

HerraHame

Mun isä sai sorsan :D pystypilkki + katkarapu ''ja sorsaa nousi''
Mo~

Kalsastaja

Onhan niitä kalsarieita noussu kahdet kappaleet ;)
tai noh... toiset oli pitkät kalsarit  :D
Kalaa tulee aina, ja voi tulla enemmänkin! ;)

KiNGFiSHeR

Lihapullapurkki, sähköjohtoja, simpukka..

Mepps

Simpukoita lukematon määrä, kahdet uikkarit, siimaa, fillari kiinni jne.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Jesse^

Sirkkeli on kyllä oudoin, mikä nyt heti tule mieleen:)
Olin kavereiden kanssa kalassa ja heitto jäi johonkin letkuun...Letku liikkui hieman, ja avulias kaverini heitti tarkoituksella samaan letkuun oman uistimensa;) (hieman tyhmä ajatus kyllä mutta...) Sieltä se lopulta ylös saatiin ja sirkkelihän se:)
Kalastus ei ole harrastus, vaan elinehto.

Anonymous

Tiira, kondomi (käytetty), uistin, polkupyörän vanne, pipo.

haukifani

Onhan sitä outoja saaliita tullut. Mm. kuluneena kesänä sain järven syvimmän kohdan läheltä paikasta, jossa 9cm deep runner shadin ei pitäisi mennä pohjan tuntumassakaan, pystypilkin joka oli jo täysin tummunut. Siinä oli pätkä siimaakin tai jotain jäljellä ja se onnistui sotkeutumaan uistimeni koukkuihin niin pahasti etten pariin viikkoon viitsinyt sitä käydä irroittelemaan.

Kerran uistelukisoissa myrskysäässä pitkän väsytyksen jälkeen tuli ylös syvääjälevy, paljon siimaa, vapa ja ambassador kela sekä katkennut vapateline.

Kaveri sai kerran rintsikat ja kerran onkikisoissa joku sai sormen.

panumies

taitaapa olla inarinjärvestä jonku saksalaisen sotilaan pää

Joku raja noille jutuille kiitos.

Itse olen saanut pilkkivavan ja rikkinäisen kumisaappaan.

Deathis

iskä sai ennen vanhaan kuulemma monta käytettyä kortsua ;D.Itse oon saanu kavereiden kanssa puunpalan jossa oli kiinni helmiäsvalkonen toukkajigi

Jigi

Uistelemalla on tullut vaikka mitä: Haavi,Abu Garcian umpikela ja Shimano vapa, verkko, katiska ynnä muuta sälää.... :)

matiaz

On niitä outoja saaliita tullu! Eläviä ja outoja täs muutama:
Jigillä sinisorsa joka oli kiinni päästään,
Pirun kokone harmaa lokkiRapala originaalilla! Ja arvatkaapas meinasko itku olla lähellä ku uistita sen suusta irrottelin! Ku oli viel elävä! C&R "lokistus" kunniaan!
Nalle Puhilla taviemo selästää kiinni! Ja kyllä oli 4-luokan looppi mutkalla!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

hexex

Sammakko pintaperholla...=)

Reaper

Verkko, katiska, katkennut virvelin vapa, uistimia, sammakko, pirun iso puunrunko ja sitten kaikenlaista roinaa mitä ihmiset nyt tonne järviin tunkevat (ja tunkevat vähän liikaakin)..
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Mahtihauki

Mä sain vanhan Ericssonin kännykän!

Tebbo

Mää oonki saanu kengännauhat :)

HazaH

Kaikenlaista sieltä vesistöistä nousee, mutta minun oudot saaliit on jääneet melko vaatimattomiksi  >:( (perusromua, muovipusseja, simpukoita, tumppu). Kaverit ovat olleet parempia pyydystämään outoa tavaraa. Esimerkkeinä tiemaatötterö jonka mukana nousi rapu ja myöhemmin kesällä saatu naisten musta uimapuku.  :)

SiIkAmIeS

olimme uistelemassa tuttujen mökillä kuhia.Yhtäkkiä vapani taipui aivan U-muotoon.Olin aivan varma,että kyseessä olisi ollut isokokoinen kuha mutta kelattuani saaliin ylös iso vonkale koituikin vanhaksi katiskaksi.Se oli aivan ruosteinen ja siihen oli tarttunut vesikasveja.Kaiken lisäksi siinä ei ollut ainuttakaan kalaa :(

Jani2

Täällä on meillä Vantaanjoesa sellasia paikkoja, joista löytyy kaikenlaista (painavaa) romua. Ollaan kavereiden kanssa suunniteltu, että joskus mennään narun, painojen ja ison koukun kansa vähän tukimaan, mitä löytyy.

Mulla jäi kerran uistin johonkin kiinni ja siima katkesi. Kaveri heiti sitten siihen lähelle, kun sillä oli niin vahva siima. Joestahan nousikin pieni ruostunut polkupyörä, jossa oli uistin kiinni.

Yleensä joesta kuitenkin nousee vain muovipusseja ja pressunpaloja.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Anonymous

ikivanha kenkä ja cola pullo

Kalamies88

Keravan joesta nouseen kalojen lisäksi pyöriä, ostoskärryjä. tyynyjä, muovipusseja. ilotulitteiden raatoja ja koreja.. :D
HEi! KALASTAKAA SUURELLA SYDÄMMELLÄ!

Anonymous

mulla oli kerran joku 1,5 kilonen hauki kiini, mutta sitten solmu petti... sinne meni räsäsen seiska! meni pari tuntia ja taas oli kiinni, sama haukihan se siellä mun räsänen leuassa! ja tällä kertaa sain sen jopa ylös asti ;)

Råtta

Kuf-lipalla lokki, mut onneksi oli siima vaan kiertynyt siiven ympäri. Perholla on tullut useampiakin lepakoita ja haavi koskesta. Kaveri sai ed. päivänä vavan ja kelan (olikohan joku lopettanut hyvän harrastuksen, haloo). Näkinkengät usein uistelureissun ainoa saalis. Verkolla ja lohisiimalla molemmilla kuikka, toinen hukkuneena ja toinen elossa jalasta kiinni tapsissa. Ja onpa muutama kalakin tullut :D
Perhokalastusta vuodesta -90, sidontaa -91. Paljon on koettu, mutta vielä enemmän kokematta...