Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

hauen pilkintä

Started by Petri, August 19, 2003, 17:11:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zinkki

Tänään tuli vajaan kilon vahinkohauki mosarilla ja parikiloinen sitten täkyongella. Mosari tuntuu olevan kovasti hauen mieleen, koska neljästä pilkkihauesta kolme on tullut sillä. Ei isoja mutta haukia kumminkin.

SLN

Täällä päin vahinkohaukia tulee ahventen seasta ihan liiaksi asti :x, tänään 4 ylös + 2 karkuutusta.

Painoa hauilla 1,7kg, 1,43kg ja 1,13kg.
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku

SLN

Ja sirppileukoja riittää häiritsemään ahvenen kalastusta :x

3,92kg ja 1,5kg
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku

wewwer51

millä sie noita nypit olin tänään isolla tasurilla kalassa ja haukia ei tullut? :-o
fishing rocks!

Suurkalastaja1

Quote from: wwe-länsi pilkkijä on November 28, 2010, 18:08:35
millä sie noita nypit olin tänään isolla tasurilla kalassa ja haukia ei tullut? :-o
Kaikessa kalastuksessa on tärkeää, että paikat on kunnossa. Ei haukeakaan joka paikassa ole. :wink: Ehkä et vain löytänyt kaloja. :-) Ja kannattaa toki uittaa muitakin kuin tasureita, esim. isoja pystypilkkejä sekä lusikkauistimia. Itse olen onnistunut matalissa vesissä 85 mm Viimalla. Väriäkin kannattaa vaihdella.

SLN:llä komeita haukia! :lol:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Suurkalastaja1

Eilen kuopiolaiselta lammelta pilkillä 3 pientä haukea + 3 tärppiä. Mukavaa oli vaikka jättejä ei näkynyt! :-)
Tänään toiselta lammelta vain yksi hauki + tärppi, vaikka reikiä kairattiin lähemmäs 50. Ei ole helppoa.

Uploaded with ImageShack.us
Team Hazardi

Pilkkijä99

Pitääkö räsäsessä tai professorissa olla syötti :?

Fisumees

Ei ole pakko, mutta huonolla syönnillä se voi auttaa kalan saamisen mahdollisuuksia ja miksei myös hyvälläkin.:roll:
Jos syötin laittaa niin suosittelen kalan palaa tai kokonaista pientä kalaa ja kalan silmäkin voi vaikuttaa ottiin.
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

baakel

Itsellä Kineticin ja BlueFoxin vavat. Kineticissä 0.25 ja päähän tasuri, BlueFoxissa ohuempaa siimaa ja pystypilkki.
<KANAPOSKI>

juhox

Eilen olin ensimmäistä kertaa tarkoituksella pilkkimäsä haukea ja pari saatiinkin. Toinen oli ihan pieni ja toinen hieman yli kaksikiloinen. Molemmat nappasivat vasta kun kierrettiin kairatut reijät toiseen kertaan.

"En syö kalojen lääkkeitä. "

Suurkalastaja1

Eilen oli hauki ihan hyvällä purulla kuopiolaisella lammella. 8 kpl kävi jäällä muutamassa tunnissa. Lisäksi tärppejä + karkuutuksia. 5 kpl tuli täyllä ja 3 kpl tasurilla. Pieniä vaan olivat, suurin ehkä 700 g. :-D Kävi myös hauska juttu: laskin Kaimaanin pohjaan ja nostin sen 30 cm pohjan yläpuolelle niin jo oli hauki kiinni. En ehtinyt siis heilauttaa pilkkiä kertaakaan. :-)

Tänään oltiin uudella pikkujärvellä kaverin kanssa. Kolmessa tunnissa yksi n. 700 g ylös täyllä + pari syötin vientiä.
Team Hazardi

pilkkiäijä

Kyllä tää vuosi on ollut sellaista haukijuhlaa välillä että oksat pois  :-)

Viime keväänä sain oikeastaan ensimmäiset pilkkihaukeni yhdellä reissulla, silloin napsahti siimat kerran poikki ison hauen ansiosta, ja sen lisäksi nousi 6 haukea jään paremmalle puolelle, kaikki alle 1kg.

Tänä talvena onkin tullut haukia ihan urakalla. Vuodenvaihteeseen mennessä 4 haukea jään päällä ehkä viiden reissun jälkeen. Tietysti karkuutuksiakin tullut muutamia kappaleita.

Haukikausi jatkui helmikuun alusta, kun kolmella peräkkäisellä reissulla jäälle nousi yhteensä 4 haukea. Yksikään näistä ei kuitenkaan lähennellyt edes 1,5kg.

Sitten tuli yksi reissu, jossa lähti 3 tasuria hauen matkaan, ja tämän lisäksi 4 tärppiä joista jokainen irti. Komeita haukia sieläkin rimpuili siiman päässä..

Parin viikon tauko, ja sen jälkeen 1½vk:n aikana jään päälle noussut 7 haukea, isoimman painaessa reilut 2kg (joka on samalla oma pilkkiennätys). Kaikki hauet ovat tulleet ahvenenpilkinnän ohessa, ja kaloista 1 tullut morrilla, loput aikalailla puolet ja puolet tasurilla ja pystyllä. Viime reissulla haukitärppejä ja karkuutuksia tuli reilusti toistakymmentä, ja 4kpl ylös. Otti aika syvästä, jopa 8m vedestä ja kaikki samalta pieneltä alueelta.

Myös kuhia on tullut ensimmäistä kertaa ahvenenpilkinnän ohessa, 4kpl joista 3 mitallisia.

Jos sitä pari kuvaa laittaisi näistä pilkkihauista..  :wink:

Pikkunen morrihauki

2 "komeeta" haukee samalta reissulta

Tämän vuoden ensimmäisiä haukia, reilu puolikilonen
Olen kalastelijapoika!

Loimu

Lauantaina meni haukiennätys uusiksi. Täkyonkeen pamahti kelpo luupää. :-)

http://img705.imageshack.us/i/img013d.jpg/
6.4kg
Kalalle kelistä riippumatta.

KALIKKA

nätti haaki tullu ja onnee enkasta :lol: :lol: :lol:
oma eilinen reissu oli vähän torso, mutta syömää päästii kuitenkin. suurin oli vain 2,4kg
pikku tuupia oli liikkeellä jonkun verran.pikku hilpeyttä aiheutti 20cm haaki 13cm proffassa,ahneudella ei oo hauen kohalla
mitää tolkkuu :-P
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Suurkalastaja1

Loimulle onnittelut enkasta! :-)

Ahventäkyyn napsahti viime viikolla keski-suomalaiselta järveltä 1,4 kg hauki. Toinen pienempi irtosi reiällä.

Team Hazardi