Viidakkokukko

Started by Kaleveli, November 13, 2003, 18:57:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kaleveli

Tiedättekö mistä löytyis viidakkokukkoa. Helsingin Perhokulmassa kyllä oli mutta kallista (280 e) niska. Onko sen hinta noin paljon noussut Cite:sin takia?

panumies

Kannattaa ostaa sen korviketta jos löydät, on halvempaa ja näyttää samalta, ainakaan kalat ei huomaa eroa.

Deathis

Juu uskon että korvikkeella säästää ja kalat ei huomaa eroa.Tietysti voit ostaa aitoa viidakkokukkoa,jos sinulla on hyvä palkka ;D .

panumies

Helsingin perhokulmassa (www.perhokulma.fi) kokonainen superqualityn niska maksaa 280 e. Aika korkea hinta, mutta jos haluaa parasta, saa myös maksaa siitä.

Anonymous

Kannattaa ostaa sen korviketta jos löydät, on halvempaa ja näyttää samalta, ainakaan kalat ei huomaa eroa.

Olen etsinyt myös sitä korviketta, mutta en ole löytänyt mistään. Joten voisiko Panu kertoa mistä löytäää korviketta? Minkä kokoisissa niskoissa ja mihin hintaan? Tarkoitatko korvikkeella sonneratikanaa vai jotain muovilappuja?

Aidot tarhatut viidakkokukonniskat kannattaa tilata englannista.

panumies

En ole minäkään törmännyt korvikkeisiin, mutta en ole niitä kyllä etsinytkään, kun en lohiperhoja sido. Kannattaa varmaan soitella kotimaan isoimmat kaupat läpi ja kysyä löytyykö kyseistä materiaalia.

Anonymous

Quote from: -Panu- on November 22, 2003, 09:46:21
En ole minäkään törmännyt korvikkeisiin, mutta en ole niitä kyllä etsinytkään, kun en lohiperhoja sido. Kannattaa varmaan soitella kotimaan isoimmat kaupat läpi ja kysyä löytyykö kyseistä materiaalia.

OK. Minä olen nähnyt muutama vuosi takaperin (internetissä) semmoisia 'muovilappuja' jotka muistuttivat viidakkkokukkoa. Niitä oli vain muutama paketissa ja paketilla hintaa muutama punta, jos oikein muistan, eli kallista on sekin.... Mutta tarvitseeko viidakkokukkoa? Tekeehän se perhosta hienomman, mutta luulen, ettei sillä kalantuloon ole merkittävää osuutta.

Jermoni

Juusolle: Sonneratinkana eli viidakkokukko. Sama asia. Tämän käsityksen sain ainakin Perhonsitojan Kirjasta
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

panumies

Mutta tarvitseeko viidakkokukkoa? Tekeehän se perhosta hienomman, mutta luulen, ettei sillä kalantuloon ole merkittävää osuutta.

Niin juuri, kalamiehen silmäähän nämä yksityiskohdat ainakin miellyttävät, mutta vaikuttaako se kalan ottiin? Sama asia esimerkiksi nykyajan hologrammi vaapuissa, luulen että miellyttävät enemmän kalamiehen esteettistä silmää kuin kalaa. Voihan se olla juuri se ratkaiseva yksityiskohta nirsolle lohelle, mutta itse kyllä pärjäisin ilmankin.

Anonymous

Juusolle: Sonneratinkana eli viidakkokukko. Sama asia. Tämän käsityksen sain ainakin Perhonsitojan Kirjasta

Ahaa, no mukava tietää. Luulin sitä joksikin "viidakkokukon lailliseksi serkuksi"  :D

Jos ei halua sitä viidakkokukkoa hankkia, niin kottaraisen höyheneen kun laittaa vähän valkoista maalia, niin saa jonkinmoisen korvikkeen. En ole itse kokeillut, mutta näin olen kuullut .

Kaleveli

Olen testannut niitä "muovilappuja", en suosittele. Tiedoksi kaikille että viidakkokukkoa löytyy Oulusta Kalakaverista :D. Hinta oli 60 egee.

matiaz

Jyväskylän Perhokolmiosta  :D
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info