Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Miksi perukkeeseen tulee aina solmuja?

Started by Anonymous, August 06, 2003, 16:29:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Niin eli miksi perhoperukkeeseeni tulee tuommoisia mukavia pikku umpisolmuja?

edit. caps-lock pois päältä kirjoittaessa, vaikka oltaisiinkin suuttuneita

Mayfly

Suorista peruke ennen kalastuksen aloitusta vetämällä sitä muutaman kerran sormien välistä. Jos ei auta niin vispaat perhoa todennäköisesti liian nopealla 'ärhäkällä' tahdilla. Eli takaheittoa tehdessä muista odottaa, että koko siima on oiennut taaksesi, ennen etuheiton aloittamista. Ilman tätä sekunnin odotusta heitotlyhenee huomattavasti ja heiton tarkkuus horjuu, siima heiluu vaan lyhyenä lötkönä ilmassa ja läsähätää yhteen kasaan pinnalle säikyttäen kalat.

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

Kitte

Se on normaali aloittelioiden ongelma että ei kannata olla huolissaan. Kyllä ne siitä häviää. :)

panumies

Lisäisin vielä että näitä solmuja kutsutaan myös "tuulisolmuiksi" ja jotkut väittävät niiden johtuvan tuulesta, oikea syy on heittäjässä. Kun solmut pääsevät kiristymään heitellessä, ei niitä saa auki ja ne heikentävät peruketta huomattavasti, kannattaa vaihtaa peruke/perukkeen kärki kun solmuja ilmestyy.

kalastaja pekka

ei oo neulaa niin millä saa tehtyä naulasolmun/neulaneulasolmun helposti :(

Mayfly

kalastaja pekka oletko tosissas.
:)
Vaikka lyijykynällä.

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

matiaz

Alttelian ongelma hyvinkin.... mutta kyllä pro-perhostelijoillekki joskus solmui perukkeisii tulee mm. sillo jos kalastaa hullul tuulel.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info