Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Taimenen talvikalastus Savonlinna/olavinlinnanvirta

Started by villep, January 17, 2011, 16:59:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

villep

Onko kukaan täältä foorumilta käynyt kys.paikassa virvelillä yrittämässä taimenta/lohta? sulanahan tuo on ollut monena talvena,ja ainakin pari viikkoa sitten mitä kävin vilkasemassa niin kyllä pystyy rannalta heittelemään..

Kertoilkaahan kokemuksia,jos niitä on :-P ( esim.mitä uistinta kannattais uittaa)

Jallu07

kiinnostava aihe, ite oon kalastellu nyt viitisen vuotta putkeen keväällä/kesällä/syksyllä tamenta ja kuhaa olavinlinnan ympäristössä. Monesti oon miettiny et mikähän on talvikalastuksen laita ku se tosiaan taitaa pysyy aika hyvin auki. Vieheitä millä ite oon saanu siitä linnan ympäristöstä taimenia on ollu kuusamon jonkun vuoden vuosiuistin en muista mikä, mut on ollu yks parhaita, sit smedsin pellit on toiminu, vaapuilla tullu kans jotai ja molempia pystyy heittää kesälllä siihen virtaan ni kait sit talvellakkii? Väri hommelit kiinnostais kovasti kans et miten vaikuttaa tälleen pimeenä aikana. Kokeilemallahan se seleviää tietty.

villep

talvella valosan aikaan käsittääkseni olis taimen syönnillään,ainaskin mitä olen vanhempien kalamiesten jutuista päätellyt :D

pitänee lähtee lauantaina aamupäivällä kokeilemaan ;) pitää laitella sit viestiä että tuliko mitään  :-P

mehukatti85

No tulikos sieltä virrasta saalista? Muakii tää aine kiinnostaa ku täällä savonlinnassa asustelen.

villep

No eihän sieltä mitään tullu :D

Pitäs luultavasti saada uistin lähemmäksi pohjaa uimaan,mikä ei lotto lipalla oikein tahtonut onnistua... :?

KÖSTER

Spinfluga viritys,perhot kehiin,kelluvat vaaput ja hitaasti kai pitäis uitella näin kylmällä vedellä?
Näinköhän nuo taimenet olis hakeutuneet sinne selkävesille lämmittelemään?
tuppaa virrassa olemaan turhan viileetä otaksun ja suvannoissahan nuo koskivesistäkin löytynee talvisin :roll:. Siellä selkäveden syvänteessä voi löytyä sopivampi lämpö/ravinto/syvyyden mukana tuoma olosuhde. :-P.