PP2 SM-Liiga ja Divari (keskustelut tänne) Ottakaa osaa

Started by Kaizzu, August 08, 2010, 10:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Qkkeli

Johan kaizzu on antanut oman tulkintansa kyseisestä säännöstä:

Quote from: Kaizzu on January 16, 2011, 21:51:12
Quote from: [Tkk] Pata on January 16, 2011, 21:39:17
Ainakin tänään edustanut bobia haastematsissa. Selvä tapaus..

Siinä tapauksessa asia on eri, jos hän on edustanut toista joukkuetta sinä aikana, kun on pelannut meidän tiimissä. Se on säännöissä selvästi kiellettyä eli kahta joukkuetta ei voi edustaa samaan aikaan.

Pointti on siis se, ettei yksi pelaaja voi edustaa kahta tiimiä. Ei ole väliä, onko toinen liiga mukana liigassa tai sen ulkopuolella.

Kalapaja

Quote from: Qkkeli on January 17, 2011, 17:01:54
Johan kaizzu on antanut oman tulkintansa kyseisestä säännöstä:

Quote from: Kaizzu on January 16, 2011, 21:51:12
Quote from: [Tkk] Pata on January 16, 2011, 21:39:17
Ainakin tänään edustanut bobia haastematsissa. Selvä tapaus..

Siinä tapauksessa asia on eri, jos hän on edustanut toista joukkuetta sinä aikana, kun on pelannut meidän tiimissä. Se on säännöissä selvästi kiellettyä eli kahta joukkuetta ei voi edustaa samaan aikaan.

Pointti on siis se, ettei yksi pelaaja voi edustaa kahta tiimiä. Ei ole väliä, onko toinen liiga mukana liigassa tai sen ulkopuolella.

TOTTAKAI ja Varmasti Kaizzu itse ymmärtää säännön koska on itse laatinutkin sen, mutta kyse on siitä ymmärtääkö muut pelaajat säännön niinkuin kaizzu on sen alunperin ajatellut.

Don Miguel

Khylläpä kyllä. Mutta liigan ulkopuolinen ottelu kun oli eilen kyseessä, niin eihän silloin sovelleta liigan sääntöjäkään? Muutenhan tuota ottelua ei olisi saanut pelata, koska BoB ei ole SM-liigajoukkue. Muistaakseni näissä huvikseen pelattavissa matseissa (kuten eilen) on aina ollut liukuvuutta miehistössä. Vai mitä te Procyt, jotka olette pelanneet FPT-LD:n mukana pelejä. Eipä tässä käytännössä ole mitään poikkeavaa niihin peleihin.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Kaizzu

Pitää seuraavaan kauteen tehdä vähän muutoksia noihin sääntöihin, että ne olisi helpommin tulkittavissa.

Eli tämä toisessa tiimissä pelaaminen samaan aikaan liigan kanssa on kiellettyä ja sitten se punnalla oleminen myös pitää tarkentaa sääntöihin.

IVP tiimin TOROLLE laitoin viestiä ja vastasi, että aikoo laittaa asian Liiganeuvosoon.
Minä FPT II joukkueen kapteenina sanon tässä ja nyt, että ei tarvitse viedä asiaa neuvostoon vaan annamme paikkamme pronssiottelussa IVP joukkueelle.
Tämä on tiimin kapteenina minun päätökseni!!!!!

Pahoittelen tapahtunutta ja minun puolestani asian käsittely voi täällä päättyä tähän.

-Hammer-

Quote from: Don Miguel on January 17, 2011, 17:11:08
Vai mitä te Procyt, jotka olette pelanneet FPT-LD:n mukana pelejä. Eipä tässä käytännössä ole mitään poikkeavaa niihin peleihin.
Njaah...No niin...vedettiin sitten Procytkin mukaan tähän hässäkkään, vaikka olemme yrittäneet olla täysin "ulkopuolisia" kyseiseen episodiin...

-Hammer-
The original Mc

MaicK

Tuen omalta osaltani täysin Kaizzun ratkaisua, eli FPT II:sta ei tulla pronssipelissä näkemään. Ja uskon että koko meidän joukkue on tämän päätöksen takana.

Alkaa ihan oikeasti vituttamaan tää koko sääntöjen saivartelu ja kaikesta nouseva haloo. Aina kaikissa säännöissä on tulkintavaraa ja porsaanreikiä, jos niitä haluaa etsiä. Kuitenkaan tässä tapauksessa siitä ei todellakaan ole kyse. Ainoastaan kohtuu nuoresta kaverista kuka haluaa pilkkiä menestyvässä joukkueessa ja saada kovista pelistä kokokemusta. Pelatkoon sitten yhdessä tai kahdessa joukkueessa.
Ja turha tästä on Migua ainoastaan syyttää. Syy on kyllä osaksi meidänkin vika kun tälläinen mahdollisuus annettiin. Tekeehän ihmiset parisuhteissakin syrjähyppyjä, kun ei tiedä mitä haluaa. Miten tää nyt on niin iso asia.

Ja ei yksi mies joukkuetta tee.

Tepsu_77

Quote from: -Hammer- on January 17, 2011, 17:19:23
Quote from: Don Miguel on January 17, 2011, 17:11:08
Vai mitä te Procyt, jotka olette pelanneet FPT-LD:n mukana pelejä. Eipä tässä käytännössä ole mitään poikkeavaa niihin peleihin.
Njaah...No niin...vedettiin sitten Procytkin mukaan tähän hässäkkään, vaikka olemme yrittäneet olla täysin "ulkopuolisia" kyseiseen episodiin...

-Hammer-

No olipa yllätys :D

arska75

TKN miettii haluaako pelata kyseistä peliä lainkaan.
Aivan liian kova tuomio mielestäni. Eikö tuon olisi voinut vaikka yhden pelin pelata vielä FPTII:n ja IVP:n välillä asian ratkaisuksi.

T: Arska

Qkkeli

Quote from: [TKN]Arska75 (C) on January 17, 2011, 18:06:42
TKN miettii haluaako pelata kyseistä peliä lainkaan.
Aivan liian kova tuomio mielestäni. Eikö tuon olisi voinut vaikka yhden pelin pelata vielä FPTII:n ja IVP:n välillä asian ratkaisuksi.

T: Arska

Kyllä tuo reiluin ratkaisu olisi tähän tilanteeseen ja TJK kannattaa sitä. Sitä liiganeuvoston kokoontumista odottelen..

Ja kyllä se on kaikkien etu pitkässä juoksussa, että on selvät säännöt minkä mukaan mennään, tämä on kuitenkin sentään SM tason turnaus. Kyllä ne säännöt saadaan varmasti jossain vaiheessa sellaiseen kuntoon, ettei epäselvyyksiä pääse tulemaan. Tod.näk. näistä "hässäköistä" saadaan nauttia vielä tulevissakin turnauksissa, valitettavasti.
Ja tuskin tätä peliä pelaa sellaiset ihmiset, jotka ei tästä pelistä pitäisi ja nauttisi? Aika suuri massa kuitenkin tätä pelaa, turnauksen joukkueet ovat vain murunen sitä suuresta pelaajamäärästä.

Kaizzu

Minä tai FPT II ei sitten ole vetänyt Procyja mukaan tähän keskusteluun.

Toivon nyt ettei tämä tästä enempää paisu ja rauhoitutaan tämän keskustelun osalta.

Jaketsu

Voi Helvatta mitä menoa... neuvosto koolle? sitä varten se vissiinki on että saadaan myös tälläiset asiat sovittua

Kaizzu

Ei siinä käsittääkseni tarvita mitään neuvostoa koolle, jos olen jo ilmoittanut, että IVP pelaa pronssista eikä FPT II

JuP3

Eikö olis parempi että pelataan se "ratkaiseva Kierros 3" ja siitä voittaja lähtee rönssipeliin? Melko kohtuutonta rangaista koko tiimiä jos yksi orkesterista vetää omaa sooloaan...
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

arska75

aiheen jatko puinnit meneillään vain kapteeneille suunnatussa osiossa liigan keskustelu alueella.

Jabetsu75

Quote from: Kaizzu on January 17, 2011, 17:17:43
Pitää seuraavaan kauteen tehdä vähän muutoksia noihin sääntöihin, että ne olisi helpommin tulkittavissa.

Eli tämä toisessa tiimissä pelaaminen samaan aikaan liigan kanssa on kiellettyä ja sitten se punnalla oleminen myös pitää tarkentaa sääntöihin.

IVP tiimin TOROLLE laitoin viestiä ja vastasi, että aikoo laittaa asian Liiganeuvosoon.
Minä FPT II joukkueen kapteenina sanon tässä ja nyt, että ei tarvitse viedä asiaa neuvostoon vaan annamme paikkamme pronssiottelussa IVP joukkueelle.
Tämä on tiimin kapteenina minun päätökseni!!!!!

Pahoittelen tapahtunutta ja minun puolestani asian käsittely voi täällä päättyä tähän.

1. Täytyy sanoa, että aika kova päätös kaizzulta, mutta osoittaa myös oikeaa mielenlaatua. Itse olisin nähnyt asian pitkälti yksilösooloiluna, jonka seurauksena olisi riittänyt kyseisen pelaajan poistaminen tämän kauden lopuista liigaotteluista.

2. Uusintaottelu IVP:n ja FPT II:n välillä olisi kai ollut se kaikista luonnollisin ja inhimillisin ratkaisu. Kaizzu on kuitenkin tehnyt päätöksensä asian suhteen ja tätä kunnioittamme.

3. Toisen joukkueen mukaan sotkeminen, eli tässä tapauksessa meidän, osoittaa mielestäni melkoista kypsymättömyyttä. Tämä myös kuvastuu näkyvänä asenteena ja kykenemättömyytenä myöntää menetelleensä kyseisessä tilanteessa väärin/sopimattomalla tavalla.

4. Kyse on SM-tason ensimmäisestä virallisesta joukkueturnauksesta, joten sääntöjen ymmärtämättä jättäminen tai omaksi edukseen tulkitseminen pitää jatkossa pyrkiä sulkemaan pois. Eli kaikki turhat porsaanreiät pois ja tässä varmasti tarvitaan myöskin yhteistyötä/ymmärrystä joidenkin nyanssien hiomisessa.

5. Liiganeuvosto on luotu tämän kaltaisten asioiden käsittelyä varten, joten näkisin sen jatkossakin olevan se oikea paikka, eikä suinkaan topicin täyttäminen karmealla viestitulvalla, mihin tällä hetkellä itsekin valitettavasti syyllistyn.

Ps. Pisteet Kaizzulle tässä asiassa todellakin, sillä osoittaa melkoista moraalista selkärankaa ja sitoutumista SM-tason kilpailujen järjestäjänä. Iso kämmen tästä.
O Tempora o mores

Don Miguel

Tässä faktat vielä tähän episodiin. Tehkää johtopäätöksenne mahdollisista sääntörikkeista:

Fakta 1: Don Miguel liittyi FPT II:n 13.12.09 pelattuaan BoB:ssa sitä ennen kansainvälistä liigaa. Ei sääntörikettä, siirto tehtiin ennen siirtorajaa

Fakta 2: Don Miguel pelasi 2 alkusarjan ottelua, 2 puolivälieräottelua ja 2 välieräottelua joukkueessa FPT II. Ei sääntörikkeitä.

Fakta 3: Sunnuntaina FPT II:n pelaaja Don Miguel ilmestyi harjoitusotteluun Team Jalokala-BoB joukkueen BoB miehistössä ja näin ollen edusti toista joukkuetta kuin FPT II. Sääntörike: ? Pelasi harjoitusottelun jossain muussa joukkueessa kuin FPT II (ja tätähän on tehnyt monetkin pelaajat, muun muassa Procyt).

Suurin hauskuus tässä on, että ennen peliä sanoin, että voin kyllä poistua pelistä mikäli Jalokalat näin haluaa. Ja Qkkeli vastasi jotain tyylin aivan sama. Tarkat sanamuodot on chatlogissa Qkkelilla. Itse pelihän oli kuumatunteinen alusta saakka, eikä hävinnyt joukkue sulattanut tappiota.

Pelin jälkeen Qkkeli sitten aloitti tämän shown, ja nyt näyttää siltä että tämän TJK:n C:n toiminnan takia minun pelaaminen Kohti Kevättä Turneessa on evätty. Ja onnistuneesti lokaa myös nimeäni.

Muutamat kommentit:

Olin tehnyt päätöksen, ettei paluu FPT II:n ei ole pitkä. BoB:n piti pelata Kohti Kevättä Turneeta, ja tarkoituksena oli jatkaa pelaamista BoB:ssa. Se on minun henkilökohtainen päätös, johon kukaan ulkopuolinen ei vaikuta. Eli käytännössä en ole BoB:sta lähtenyt koskaan, mutta virallinen edustamani joukkue on FPT II. Tai olisi ollut pronssipeliin saakka. Tämän jälkeen minulla on täydet vapaudet pelata tätä pilkkiä aivan missä haluan.Yhdellä treenipelillä ei ole merkitystä millään tavalla liiga-asioihin, ei tuleviin turneisiin eikä peleihin, joita on jo pelattu.

En aio hyväksyä tuollaista loanheittoa. Treenipelit on treenipelejä, liigapelit liigapelejä. Jollekin näyttää tuottavan suuria vaikeuksia ymmärtää se. Esittäkää ne faktat, jolloin olen edustanut sekä FPT II:sta että BoB:a niin, että olen tehnyt sääntörikkeen. Merkityksellisiä pelejä en ole koskaan pelannut joukkueita vaihtaen. Enkä tule näin tekemäänkään. Mutta iso käsi Qkkelille näin lopuksi, hyvin sä vedät.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

TORO

Voi don.

Kysehän ei ole yhdestä reenipelistä.

Olet itse ilmoittanut ettet ole milloinkaan lähtenyt BoB:ista.
Olet näin ollen ollut 2 joukkueessa yhtä aikaa.Tai toisin sanoen olet ollut lainassaq toisessa joukkueessa.
Sääntöjähän ei olisi rikottu mikäli olisit eronnut BoBista,liitynyt FPT II eronnut siitä ja liittynyt BoB.hen.
Tämä manööveri sinulta unohtui kun oli kiire kusta kaverin maljaan.
Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Körmy

Anteeksi Kaizzu en tarkottanut sinua,enkä kakkosia millään tavalla,,olet mies paikallaan.
Olette tyhmiä, velttoja ja toivottomia tapauksia, joista ehkä kovalla kurilla, ankaralla harjoituksella, JA HYVÄLLÄ ONNELLA!, saataan aikaan jonkinlaisia pelureita, ihmeitä ei ototeta.

Shark

Quote from: Don Miguel on January 17, 2011, 19:41:29
Tässä faktat vielä tähän episodiin. Tehkää johtopäätöksenne mahdollisista sääntörikkeista:

Fakta 1: Don Miguel liittyi FPT II:n 13.12.09 pelattuaan BoB:ssa sitä ennen kansainvälistä liigaa. Ei sääntörikettä, siirto tehtiin ennen siirtorajaa

Fakta 2: Don Miguel pelasi 2 alkusarjan ottelua, 2 puolivälieräottelua ja 2 välieräottelua joukkueessa FPT II. Ei sääntörikkeitä.

Fakta 3: Sunnuntaina FPT II:n pelaaja Don Miguel ilmestyi harjoitusotteluun Team Jalokala-BoB joukkueen BoB miehistössä ja näin ollen edusti toista joukkuetta kuin FPT II. Sääntörike: ? Pelasi harjoitusottelun jossain muussa joukkueessa kuin FPT II (ja tätähän on tehnyt monetkin pelaajat, muun muassa Procyt).

Suurin hauskuus tässä on, että ennen peliä sanoin, että voin kyllä poistua pelistä mikäli Jalokalat näin haluaa. Ja Qkkeli vastasi jotain tyylin aivan sama. Tarkat sanamuodot on chatlogissa Qkkelilla. Itse pelihän oli kuumatunteinen alusta saakka, eikä hävinnyt joukkue sulattanut tappiota.

Pelin jälkeen Qkkeli sitten aloitti tämän shown, ja nyt näyttää siltä että tämän TJK:n C:n toiminnan takia minun pelaaminen Kohti Kevättä Turneessa on evätty. Ja onnistuneesti lokaa myös nimeäni.

Muutamat kommentit:

Olin tehnyt päätöksen, ettei paluu FPT II:n ei ole pitkä. BoB:n piti pelata Kohti Kevättä Turneeta, ja tarkoituksena oli jatkaa pelaamista BoB:ssa. Se on minun henkilökohtainen päätös, johon kukaan ulkopuolinen ei vaikuta. Eli käytännössä en ole BoB:sta lähtenyt koskaan, mutta virallinen edustamani joukkue on FPT II. Tai olisi ollut pronssipeliin saakka. Tämän jälkeen minulla on täydet vapaudet pelata tätä pilkkiä aivan missä haluan.Yhdellä treenipelillä ei ole merkitystä millään tavalla liiga-asioihin, ei tuleviin turneisiin eikä peleihin, joita on jo pelattu.

En aio hyväksyä tuollaista loanheittoa. Treenipelit on treenipelejä, liigapelit liigapelejä. Jollekin näyttää tuottavan suuria vaikeuksia ymmärtää se. Esittäkää ne faktat, jolloin olen edustanut sekä FPT II:sta että BoB:a niin, että olen tehnyt sääntörikkeen. Merkityksellisiä pelejä en ole koskaan pelannut joukkueita vaihtaen. Enkä tule näin tekemäänkään. Mutta iso käsi Qkkelille näin lopuksi, hyvin sä vedät.

Lyöhään nyt lusikat sophaan...

En ota kantaa onko sääntörikkeitä tapahtunut (tosin kuten Kaizzu jo totesi, "Eli tämä toisessa tiimissä pelaaminen samaan aikaan liigan kanssa on kiellettyä"), mutta ainakin itse pidän kaikinpuolin arveluttavana muita liigatiimejä kohtaan sitä, että 1 ukko pelaa kahdessa (huippu)tiimissä yhtäaikaa, liigan ollessa käynnissä.

Ennen peliä ja sen jälkeen kun luin ilmoituksen, että Don Miguel edustaa FPT2:sta, tuli vitsailtua tjk:n reenihosteissa siittä, että "liigan jälkeen Don vaihtaa takasi bobeihin". Ei sitä tosissaan meinattu, ja kun Don sitten tuli eilisen pelin hostiin, syntyi siitä melekonen keskustelu... Chatlog on Q:lla, mutta ensin Q kysyi "montaako tiimiä se Don oikein edustaa?" Don vastasi, että hän ei ole koskaan varsinaisesti vaihtanut tiimiä, "vaan meni FPT2:sen avuksi pudotuspeleihin, kun Kaizzu kysyi". Itse kysyin, että "meinaatko pronssipeleissä edustaa FPT2:sta?". Don: "Tottakai"

Itse pelatulla pelillähän ei ole tämän tapauksen suhteen mitään merkitystä, mutta mielenkiintoisia näkemyksiä Donilla on pelin luonteesta. Chatlog varmentaa, mutta muistini mukaan ainoat julkisen chatin keskustelut olivat peliä ennen olleet reaktiot Donin saapumiseen hostiin. Järvien välillä kertailtiin tilannetta. Viimeisen järven aikana ensimmäiset "merkittävät" keskustelut chätissä, joku BoBin pelaajista sanoi jotaki "reppuun kairailusta", ja Don myötäili. Q: "jos minua tarkoitatte, niin tässä oli kyllä valmis reikä...". BoB: "ei tarkoitettu" tms... Viimeiset kommentit olivat ukkojen toivottamat illanjatkot ja kiitokset pelistä. Mielenkiintoisesti se Don on tehnyt pelistä kuumatunteisen... Vai tulkitsetko tunteiden kuumenemiseksi sen, että ennen starttia tuli muutamaltakin suunnalta "pientä" piikkittelyä siitä, että sinä ilmestyit peliin.

Etköhän se ole sinä itse, joka olet syy tähän "nimesi lokaamiseen". Kuten tästä ketjusta olemme saaneet huomata, kautta linjan on tämä kahden tiimin edustaminen tuomittu, joten eiköhän olisi järkevintä vain tunnustaa se, että virhe tuli tehtyä, eikä jatkaa pään hakkaamista seinään; johan liigan "ylin tuomarikin" päätti tapauksen sääntörikkeeksi.

Jovain.

Mikko_-Procyon-

Migueli voisi ihan vilpittömästi pitää jo Procyt erillään tästä(kin) asiasta. "En minä vaan muut" -asenne alkaa mennä yli.

Kuluvien pudotuspelien aikana yksikään Procyon ei ole pelannut muissa tiimeissä. Ja jos näin on tapahtunut, niin siitä ei ole kyllä kukaan tietoinen. Saa näyttää todisteet, niin puimme asian tiimin sisällä ja tuomme siitä raportin julki. Säännöt kieltävät joukkueiden vaihtamisen PUDOTUSPELIEN AIKANA. Jugeliini, Adeliini, Körmyliini yms vaaleanpunaisessa haalarissa pelanneet sulot neitokaiset ovat pelanneet tukijoukkoina joskus syksyn alkupään treenipeleissä, leidien pyytämänä ja vastustajan hyväksymänä täydessä yhteisymmärryksessä.

Ja ettei jonkun tarvitse lähteä kohisuttamaan puita metsään, niin paljastetaan sekin, että osa Procyoneista on varmasti pelannut avoimilla servereillä ja hostannut pelejä anonyyminä, mutta sitähän tapahtuu muuallakin. Ei aina jaksa vetää sitä "tekijätiimin pelaajan roolia". Itsekin olen pelannut mm. nickeillä "Suolisto-Keijo", "Luopio", "Pentti-Eino" jne jne, mutta joskus aikaisemmin syksyllä.

Ja Kaizzulta todella rehti ratkaisu, mutta kuten Jabetsu yms sanoi, niin ehkä kohtuullisempaa olisi pelata se kolmas matsi.. tai sulkea se Migu vain viimeisistä peleistä pois. Kuten sanoin, niin minun henk koht mielipide on, että se on viimekädessä vastustajan ja FPT II:n välinen asia. Liigan säännöt laatinut taho on kuitenkin FPT II:ssa ja sillä on täysi osallistuvien tiimien tuki takana, niin homman kyllä voi ratkaista parhaaksi katsotulla tavalla. Tulevien vuosien kisoja silmällä pitäen sääntöjä tulee silti täsmentää. Kapteeneilla on myös vastuu pitää huoli siitä, että oma tiimi noudattaa sääntöjä.

ps. Ja eiköhän tämä vuosi todistanut jo viimeistään sen, ettei meidän tiimi huijaa vaan on ihan tavallinen kuolevainen muiden joukossa. Miksei TKK:n voittoputki herätä sitten yhtään epäilyksiä :)  (ja tuo oli vitsi ja kevenne, ei mikään syytös.. koitetaan pitää turnaus kuitenkin mukavana, eikä aleta räkimään toisten päälle)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kaizzu

Laitan nyt tämän tännekkin osastolle.

Quote from: TORO [IVP] on January 17, 2011, 21:19:40
Terewetzy.

MIelestäni kaikkien kannalta olisi varmaan paras, että IVP ja FPT II pelaavat sen kolmannen pelin.
Tämän pelin voittaja sit menisi pronssiotteluun TKN vastaan.
Muuten saattaa olla todennäköista ettei koko prossipeliä pelata ollenkaan.

Liiganeuvostossa oli samansuuntaisia ajatuksia ja todettiin myös se, että mitä hyötyä on neuvostosta, jos sen päätöksestä ei välitetä.
Tottahan se on tuokin, joten keskustelen huomenna tiimiläisten kanssa asiasta.

Pelaammeko mahdollisesti sen puolivälierien 3. kierroksen vai välierien 3. kierroksen ottelut?

TORO

Näin menetellään.

Mielestäni pelaamme otteluohjelman mukaisesti puolivälierien ratkaisumapit.

Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT

seppojohannes

Tottakai te pelaatte....Migueli siinä on töpännyt, ei muut..

Aatami

Eikö tämä ole jo vähän naurettavaa?  Isot miehet ja (naiset) kinastelee yhden miehen tekemästä virheestä pelissä.

Joo eihän se niin yksinkertaista ole. Jos vähäänkään on kilpailijan luonne, niin häviäminen ja toisten pärjääminen kismittää. Ainakin omalla kohdalla tämä pätee :lol:  Joku roti silti pitää olla. Tässä tapauksessa se voisi olla sitä, että ei missään tapauksessa rangaista koko joukkuetta tämän yhden sankarin kikkailuista vaan jos joku näkee tuon hirveän rikoksen niin suurena, että siitä pitää rangaista, niin rangaistuksen tulisi kohdistua vain tähän "syylliseen".

Veljellinen kilpailu on täysin tervettä, mutta siinä vaiheessa kun tarvitaan "poliisi", niin pitäisi hälytyskellojen soida.

Pari vuotta sitten pelasin puistofutista Tampereella. Oli pari peliä päivän aikana ja kun ensimmäinen peli oltiin hävitty rajusti vastustajan brassivahvistuksien johdosta, niin eikös nämä brassivahvistukset siirtynyt pelin jälkeen seuraavan vastustajan puolelle. Meidän kannalta epäreilu tilanne ja valitukset tuomarille. Brassivahvistukset perusteli tekoaan, että he haluaisivat vain pelata jalkapalloa. Ei voittamisella ole niin väliä.
Tätä voisi verrata tähän pilkkikalabaliikkiin. Kyllähän miehen pitää saada pelata. Kunhan vähän käyttää järkeä ja myöntää jos on tehnyt jotain sääntöjen vastaista.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Mikko_-Procyon-

Aatami.. puistofutis harrastelijoilla on vähä eri asia kuin SM-kisa (ja ko. pelin/lajin Suomen ja maailman parhaat pelaajat). Vähän sama mennä futiksen SM-välieriin sanomaan, että "minä se pelasin tietokoneella kerran, eikä se ny niin totista ollut, että mitä te siellä turhaan hikoilette". Minä en siis lähtisi ihan heti rinnastamaan tuota, tai naurettavaksikaan sanomaan. Melko tosissaan tuo porukka tuota kuitenkin pelaa, mikä välillä on pelin tekijästäkin "erikoista". Ei tuo asia vähättelemällä ratkea.

Tietokonepeleille naureskelu on "niin 90-lukua". Nykyäänhän monet pelaavat isosta rahasta turnauksia ja ovat jonkun sotapelin suuria sankareita ja tavallaan julkkiksia. Jotkut tekevät tiliä myymällä pelissä löytyneita tavaroita ja valmiiksi pelattua tietyn levelin hahmoa jne jne.. Tietokoneella pelaaminen ihan "täysillä" kilpaa on nykyaikaa. Ja jos yhteisöllä on luodut säännöt, niin niitä tulee noudattaa. Jos sääntöjä ei noudateta, tulee anarkia valloilleen heti. Sama ilmiö näkyy siinäkin, jos yhtäkkiä yhdelle sallitaan foorumilla perseily. Kohta kaikki tekee sitä ja sitten taas haukutaan kalassa.netiä lasten hiekkalaatikoksi.

Tämä on siis minun näkemys. Tietyllä tapaa tämä siis on huvittava tilanne, mutta ei sitä voi vähätellä. Pelaajat ovat kuitenkin treenanneet lukuisia tunteja ja turnauksen kestokin on pitkä. Käytettyjen tuntien määrä yhdistettynä turhautumisiin yms.. ei se ole enää niin kevyttä tai leikkiä, kuin äkkiseltään voisi kuvitella.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Aatami

Joo ehkä se on huono vertaus. Eihän nyt ole kyse edes urheilusta vaan virtuaalipilkistä.

Ikävä asia, että tällaiseen on jäännyt tulkinnan varaa. Vai onko? En puutu tähän sen enempää. Otsikossa vaan lukee, että ottakaa osaa, niinpä päätin kertoa mielipiteeni. Ehkä minä elän edelleen 90-lukua, kun tietokonepeleistä johtuvat riidat naurattaa. Oli kyse sitten vaikka SM-tasosta :-)
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Buddha

Sitten mäkin elän vielä 90-lukua kun itteenikin tuppaa naurattamaan ja pidän peliä vain leikkinä ja ajanvietteenä. :)

Mikko_-Procyon-

Quote from: Buddha on January 18, 2011, 13:33:32
Sitten mäkin elän vielä 90-lukua kun itteenikin tuppaa naurattamaan ja pidän peliä vain leikkinä ja ajanvietteenä. :)

No kannattaa joskus nostaa pää puskista ja katsoa missä tässä maailmassa mennään. Nykyään käydään oikeudenkäyntejä foorumeilla tehtyjen solvaamisten perusteella jne.. Vastuuta ollaan vierittämässä milloin ylläpidolle ja milloin palveluntarjoajalle. Harvemmin itse perseilijä muka saisi vastuuta kannettavakseen. Tällainen on nykyinen maailma. Sen mukana on mentävä.

Kalapaja

Edelleen tehtyihin sääntöihin nojaten:

Säännöt sanoo:

"18§. Rangaistukset

Jos joku pelaaja syyllistyy vilppiin pelissä, tai tahallaan muuntelee tuloksia on suljettava kokonaan pois liigasta. Jos samassa joukkueessa on kaksi tai useampia pelaajia, jotka ovat syyllistyneet vilpilliseen toimintaa liigan ottelussa tai otteluissa, suljetaan asianomainen joukkue kokonaan pois jatkosta.
Kapteenin syyllistyessä vilppiin tai vastaavaan suljetaan pois koko joukkue."

Eli kun nyt täällä on keskustelua siitä, että ketä ja miten pitäisi rangaista tässä asiassa niin
tämä sääntöhän on selkeä.

Eli tässä tapauksessa jos rangaista pitää niin tuomio koskee vain sääntöjä rikkonutta pelaajaa ei koko joukkuetta.

Tässä kaiketi ei pitäisi olla mitään epäselvää? Sääntö on tässä tapauksessa aukoton.

Jos tehtyjä sääntöjä ei noudateta niin mitä väliä säännöillä on? Ei mitään.

Ja asiaan liittyen voidaan selvästi todeta se, että FPT II joukkueen kapteenilla eikä muillakaan jäsenillä ole ollut tietoa ko.pelaajan ajatuksista pelata liigan aikana kahdessa eri joukkueessa.

On kummaa hommaa kun täällä jokainen esittää omia ajatuksia mikä olisi rankaisu tässä asiassa kun sen voi lukea ihan selvästi säännöistä miten menetellään.

Toinen asia:
Lue aikaisempi viestini edelliseltä sivulta jossa viittaus ja tulkinta sääntöihin.

Tässä tapauksessa mahdollisen rikkeen tehnyt pelaaja(Don Miguel) onko hän ymmärtänyt ko.sääntökohdan millä tavalla? Sitä ei tiedä kuin ko.henkilö itse miten on säännön ymmärtänyt/tulkinnut kun on sääntöihin tutustunut.

Täällä syytetään Don Miguelia tahallisesta sääntörikkomuksesta, mutta onko hän todella näin
tietoisesti tehnyt. Tähän hän tietää vain itse vastauksen.

Vaikka ko.pelaaja on pelannut siinä joukkueessa jossa myös sääntöjen laatija pelaa ei se tarkoita sitä, että sääntöjen laatija(Kaizzu) olisi meille kaikille joukkueen jäsenille pitänyt 2 tunnin kuulustelun, että onko nyt kaikki varmasti ymmärtänyt säännöt niinkuin ne on ajateltu olevan.

En usko myöskään että minkään muunkaan joukkueen kapteeni on varmistanut perusteellisesti, että jokainen jäsen on tulkinnut kaikki säännöt oikein.

Minulla ei ole tarkoitus näillä viesteillä puolustella omaa joukkuetta tai oman joukkueen pelaajia tai heidän tekemisiään vaan tuoda faktoja esiin jotka perustuvat kirjotettuihin sääntöihin.

Kaizzu

FPT II tiimi on pitkien pohdintojen jälkeen päättänyt ettei lähde uusinta otteluun IVP

joukkuetta vastaan.

Don Miguelin tekemisiä ei voi laittaa koko tiimin syyksi vaan yhden pelaajan virheeksi.

Don Miguelhan pelasi yhden haastematsin BoB tiimin riveissä vasta sen jälkeen, kun oli jo

ratkennut, että FPT II tiimi pelaa pronssiottelussa. Miten tämä siis vaikuttaa peleihin

puolivälierissä ja välierissä, koska ne olivat jo kyseisen rikkeen tapahtuessa pelattu.

FPT II valmistautuu edelleen pelaamaan pronssipelissä, jollei liiganeuvosto päätä että IVP

pelaa siellä, mikä on mielestäni täysin väärin FPT II tiimiä kohtaan.

Don Miguel poistettiin tiimin vahvuudesta välittömästi, kun tuli ilmi, että on pelannut

BoB:n riveissä, joten hän ei edusta enää FPT II tiimiä.

Tuntuu myös siltä, että FPT II on otettu erään tiimin toimesta vainon kohteeksi. Nyt tuli

tämä juttu ja aiemmin tuli juttu, että minä kerron tiimilleni etukäteen mapit, että voimme

muka treenata niitä ennen muita. Anteeksi pyyntöä ei ole kyseiseltä suunnalta siitäkään

kuulunut.