Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä sai sinut kalastuksen pariin?

Started by Joel, November 27, 2003, 10:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joel

Eli mikä sai sinut niinkin mukavan ja hyvän harrastuksen pariin kuin kalastus. Oletko kiinnostunut vai onko tullu kalasteltua pienestä pitäen. Ite aloitin jo pienenä käymällä isän kanssa kalassa.

taimen

käytiin veljien ja isän kanssa mato ongella pienenä... sitte sain synttärilahjaks ekan virvelin, sen jälkeen hankittiin jo toistä ja nyt olen aloittanut n.vuosi sitten myös perhokalastuksen

Anonymous

Piti saada syötävää ja yrittää tienata. Kun muut nuoret menivät marjaan tai sokerijuurikkaita kitkemään, minä ja karverini mentiin laskemaan pitkääsiimaa. Ankeriaat myytiin ravintoliolle, muut kalat syötiin itse. Sitten saatiin hankittua halvat virvelit ja oltiin nalkissa.

Anonymous

no isoisäni opetti minua 6 vuotiaana nakkelemaan virvelillä ja toisella heitolla kiinni nappari noin 800grammainen hauki :D.
oli se upea fiilis,olisin alkanut kalastamaan varmaan muutenkin mutta se herätti intoni TODELLA :)

Peksim

Aloitin kalastuksen 2,5-vuotiaana, kun isäni vei minut talvella pilkille.
Ja siitä lähtien kalastus on ollut suuri osa elämääni. :)
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Anonymous

isäukon kanssahan se tuli aloitettua kun isä kulki troolilla ja järjesti opastettuja reissuja Göteborgissa merelle.Aktiivi "uraa"kalastajana on nyt kestänyt 30vuotta,ja loppua ei näy kun aloitin tuon perhokalastuksen vasta,jos hengissä pysyn niin toiset 30 olis aika kivat.

Deathis

Kai se siitä lähti,kun kaveri vei mato-ongelle ahvenia kalastamaan.Ja sitten sen jälkeen sain ekan virvelin joka meni rikki viikossa,ja nyt minulla on vähän parempi virveli,ja perhokalastuksenkin aion nyt ensi vuoden puolella aloittaa. :)

hauki_friikki

Minä alotin sen nelivuotiaana kylläkin ongella kun oltiin mökillä ja mummi houkutteli minut onkimaan. Ja sain ensimmäisen ahveneni.Virvelillä alotin kun olin seitsemän vuotias ja eka virveli kala oli myös ahven. :)
Siellä maha missä painitaan

flyfisher14

eka joskus viisvuotiaana vietiin katiskoita ja verkkoja järviin, ja sitte seittemän vanhana pappa osti virvelin ja sain kilosen hauen ekalla reissulla, laiturilta. ja sitten en voinut lopettaa...

kalapoika

Ukkini ja isäni vei pienenä ongelle ja siitä se kalastus alko kehittyy aina heittelyyn asti.. kyllä se saaliin saanti on mukavaa.. kai se siitäki johtuu, ku koko suku on hemokalastajia..
Holy Culture<3 Cross Movement<3

kaivo

Mummon kanssa joskus 3-4 v. iässä kävin ongella. Siitäpä se sitten lähti...

erästäjä

Ekan kalan sain jo pari vuotiaana, se oli hauki.
Ensimmäisen oman virvelin sain viisi vuotiaana.
Perhokalastuksen aloitin 14 vuotiaana.
-Kala Eemeli-

petsku

Isäni kanssa kävin ongella n.4- vuotiaana. Ensimmäinen kala virvelillä tuli 5-vuotiaana. Ensimmäisen oman virvelin sain 6- vuotiaana.

Silakka

Isukki vei  mato-ongelle n.5-vuotiaana.Siitä se sitten lähti...
Riippuu vähän mistä roikkuu ::)

Hata

Menin talvella 2002 pilkille ja sain 426 g lahnan. se sytytti kalastusintoni.

T:Hata

Ipe

Minäkin olen näitä "itseoppijia" ja sain vaan jostain idean alkaa kalastaa ja siten sain synttärilahjaks virvelin ja räsäsen.
Ja siten kun mentiin/menin koitaan ekan keran niin EKALLA heitolla sain hauen ja se oli 38cm pitkä. :D
Ipe

visa

No pääasiassa itse olen aloittanut, tosin sain joskus lahjaksi virvelin ja isä parisen kertaa vei mato-ongelle. Mutta kun ei isä oikein osaa kalastaa ja hieman kalastava vaarikin asuu sen verran kaukana, että se ei usein täällä kotona käy.

Olen siis myös lehtien, videoiden ja muiden kalastajien opeilla kehittynyt, mutta en kyllä suosittele sellaista kalastuksen opettelemista muille, on vähän turhan hankalaa :(

Monni

Minulle alkoi kalastus vimma kun veli kävi kalassa kun olin joku 6 vuotias. Ja virveliä ei minulle annettu viellä... Yritin sitten kyhätä kaikenlaisia virveleitä itselleni... Mutta sain sen sitten vihdoin... Että olen vähän toisten innoittamana alkanut kalastaa... Mutta varmaan kaiken tietoni olen hankkinut kirjoita ja lehistää...  ;)
Poltinkoski

Anonymous

ukki tais viedä kalaan n. 4 vuotiaana. Siitä se ajatus sitten lähti...

raimo

Kävin testaamassa isän virveliä. Jäi samalla pari uistinta pohjaan noin kymmenen minuutin aikana.

Galamiäs

Isän ja veljen kans käytiin mato-ongella ja mummolassa laitoimma vrkkoja sun muuta. Enemmän kiinnostuin vasta muutama vuosi sitte ku aloin rampata oikein kunnolla mummolassa Vikajärvellä. (Hyvä harripaikka tiedossa) ;)
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

Haltianpolun_tallaaja

Olen koittanut selvittää mistä sain kipinän kalastuksen pariin mutta en ole sitä saanut sitä selville.
Ehkä suonissa virtaa vielä alkukantaisten ihmisten veri, jolla on hurja kalastus/metsästys vietti??? :D

|Fisherman|

Ite oon kiinnostunu ja sitä kautta alkanu tykkäämään kalastuksesta!
;) Alotin n. pari vuotta sitten, kun ostettiin mökki....... :D Eli ei mikään ammattilainen! ;)
Oletko koskaan kuullut kaverista, joka ei ole ikinä kalastanut?

OzGu

Ensimmäisen kerran kävin ongella 3 vuotiaana kun en vielä jaksanut kunnolla kannatella pambuvapaa.
Ensimmäisen virvelikalani sain naapurin ukon vanhalla umpikelalla ja uistimena oli joku vanha vibrax.
Se oli noin 600 grammainen turpa ja siitä se sitten lähti. :)
-Kalamies Huittisista-