Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kankaanpään ja sen lähialueen pilkkipaikat

Started by Iikku, December 22, 2010, 13:59:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kona19

Quote from: Kipster on February 14, 2011, 16:41:16
Quote from: Kona19 on February 14, 2011, 14:43:15
Olin sunnuntaina Karhijärvellä katselemassa, kun eräs iäkkäämpi henkilö nosti verkkoja. Saalis oli kaksi kuhaa, sekä yksi lahna. Silmäkoko oli 60mm, ja sanoi että kerran tämän talven aikana on jääty ilman kuhia. Eli ihan hyvä kuhakanta siellä vissiin on...
Ammattikalastaja viime syksyllä oli eri mieltä. Sehän teki sinne hoitokalastusta nuotalla. Roskasilppua 4 tonnia. Haukia pirusti mutta vain 1 kuha parin päivän aikana. Jos noita haukia sieltä perkaa pois, ni kuhanpoikaset sais kasvaa. Kun se hauki kuulemma on keskimäärin 1,5-3kg ja niitä on paljon.

Itse ens kesänä tulossa sinne kalastelemaan, kun muutetaan aika lähelle. Kiikoisten kuorsumaasta ei nyt kovin pitkä matka sinne ole. Varsinkaan, kun sai skootterin alle. Mistäs tuolla saa veneitä laskea? Entä säilyttää? Tämähän nyt ei varsinaisesti pilkintään kuulu, mutta en halua avata uuttakaan aihetta

No johan on ihme, kun tämä henkilö sanoi että vain yksi on hauki tullut tämän talven aikana. Tosin kesällä tuttuni oli siellä heitellyt, ja puolessatunnissa kolme haukea, joista suurin 7 kg. Sehän voi tietenkin riippua verkkojen ja nuotan paikoistakin.

Karhijärvellä on pieni laskuramppi, Kunnan jätevedenpuhdistamon länsipuolelta rantaan. Säilytyspaikoista ei minulla ainakaan ole kummemmin tietoa, kannattaa kysellä paikallisilta.
Miten sen nyt ottaa...

Kipster

Quote from: Kona19 on February 15, 2011, 12:46:41
Quote from: Kipster on February 14, 2011, 16:41:16
Quote from: Kona19 on February 14, 2011, 14:43:15
Olin sunnuntaina Karhijärvellä katselemassa, kun eräs iäkkäämpi henkilö nosti verkkoja. Saalis oli kaksi kuhaa, sekä yksi lahna. Silmäkoko oli 60mm, ja sanoi että kerran tämän talven aikana on jääty ilman kuhia. Eli ihan hyvä kuhakanta siellä vissiin on...
Ammattikalastaja viime syksyllä oli eri mieltä. Sehän teki sinne hoitokalastusta nuotalla. Roskasilppua 4 tonnia. Haukia pirusti mutta vain 1 kuha parin päivän aikana. Jos noita haukia sieltä perkaa pois, ni kuhanpoikaset sais kasvaa. Kun se hauki kuulemma on keskimäärin 1,5-3kg ja niitä on paljon.

Itse ens kesänä tulossa sinne kalastelemaan, kun muutetaan aika lähelle. Kiikoisten kuorsumaasta ei nyt kovin pitkä matka sinne ole. Varsinkaan, kun sai skootterin alle. Mistäs tuolla saa veneitä laskea? Entä säilyttää? Tämähän nyt ei varsinaisesti pilkintään kuulu, mutta en halua avata uuttakaan aihetta

No johan on ihme, kun tämä henkilö sanoi että vain yksi on hauki tullut tämän talven aikana. Tosin kesällä tuttuni oli siellä heitellyt, ja puolessatunnissa kolme haukea, joista suurin 7 kg. Sehän voi tietenkin riippua verkkojen ja nuotan paikoistakin.

Karhijärvellä on pieni laskuramppi, Kunnan jätevedenpuhdistamon länsipuolelta rantaan. Säilytyspaikoista ei minulla ainakaan ole kummemmin tietoa, kannattaa kysellä paikallisilta.
Heh, no meillä näyttää olevan ristiriitaista tietoa sitten asiasta. Ensi kesänä selvittelen itse asian paikan päällä, että onko siellä haukea vai ei =) Ja kiitoksia tuosta. Laskupaikka sitten on juurikin hyvässä paikassa, ettei tarvitse kierrellä järven taakse tai muuta vastaavaa.

Iikku

Viikonloppuna poikkesin Merikarvialta tullessa Siikasjärvellä, jossa oli myös Honkajokilaisten puulaakipilkit.  Jäällä oli paljon lunta ja paikoin vettä lumen alla. Kolme reikää viittin kairata ja reilu puolisen tuntia pilkkiä. Kalat ei päässyt häirittemään harrastuksia eli rauhassa sai nyppiä. Täytyy odotella lumien sulamista ennen kuin tuolla alkaa oikeen mitään tapahtumaan.

Peipussakaan ei tuntunut isompi ahven olevan liiikkeellä.

wewwer51

kannataa muistaa valkeisjärven kisa seuraavalla viikolla.
fishing rocks!