PP2 SM-Liiga ja Divari (keskustelut tänne) Ottakaa osaa

Started by Kaizzu, August 08, 2010, 10:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

En ole sääntösivulta erikseen tarkistanut, mutta jos kalapajan teksti pitää kutinsa, niin siinä on mainittu erikseen yhden pelaajan touhut. Eiköhän tuo sääntöjen puitteissa siis mene niin, että Migu ei jatka FPT II:ssa ja pelit jatkuvat omalla painollaan. Liiganeuvosto (jos kokoontuu) päättänee asian lopullisesti.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

TORO

Jahas. :?

Siis Don mikelintin ansiosta FPT II voitti IVP:n toisessa ottelussa ja meni näin ollen jatkoon.
Mikäli Don mikälie peliin hylättäisiin niin katson että IVP olisi voittanut.
Näin ollen Kolmas ottelu olisi paikallaan, vai eikö FPT II uskalla pelata sitä.
Ai niin hävisittehän IVP:lle 2 kertaa ilman DON MIguelia runkosarjassa.

Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Kaizzu

Laitoin sinne liiganeuvostolle viestiä, että jäämme odottamaan vastausta siitä, että pelaammeko pronssista vai emme.

arska75

Äänestys asiasta pp2 liigan  foorumilla vain liiganeuvoston jäsenille.

TORO

Jahas.

IVP ei halua suoraa jatkopaikkaa pronssiotteluun vaan pelata ratkaisevan kolmannen pelin.
IVP hyväksyy häviön ensimmäisessä ottelussa. ( donin merkitys pieni )
Mutta toisessa ottelussa donin osuus oli merkittävä 23pist. ja IVP hävisi ottelun 20pisteellä.

Jos emme saa nahdollista ratkaisuottelua niin jäähän tämän kauden liigasta melko paskanen maku.
Ensin se tunnettu ja aiheeton rotesti ja nyt tämä FPT II:sen kieltäytyminen ratkaisupelistä.
Jos Donin osuus hylätään niin toiseen kolmanteen mappiin lähtiessä pistero olisi ollut niin pieni ettei olisi ollut ilmassa luovuttamisen elkeitä.

Kohti Kevättä Turnee=KKT

JuP3

Miquel häivytettynä tuloksista

EKA

FPT II: 10+9+1=20
IVP: 6+5+4+3+2=20

FPT II: 8+7+2+1= 18
IVP: 10+5+4+3= 22

FPT II: 10+9+5+4=28
IVP: 6+3+2+1=12
-> 66 - 54 FPT II:lle

TOKA

FPT II: 8+5+4+2+1=20
IVP: 10+6+4=20

FPT II: 8+5+3+1=17
IVP: 10+6+4+2+1=23

FPT II: 10+8+3+2 = 23
IVP: 6+5+4+1 = 16
Suurin kala?
-> 60 - 59 FPT II:lle
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Kalapaja

Eli jos oikein ymmärsin jupen laskemista tuloksista niin ilman miguakin oltaisiin voitettu IVP:tä vastaan käydyt ottelut?

Vielä kun asiaa ajatellaan asiaa mitä jos migu ei olisi pelannut ollenkaan niin hänen tilallaan olisi ollut joku muu joka myös olisi voinut tuoda pisteitä.

Liigan säännöt ja viimeistään tämä tuloksien tarkastelu ja niiden vaikutuksen arviointi osoittaa mielestäni selkeästi sen ettei mitään uusinta matseja pelata.

Mutta niinkuin olen aikaisemmin todettua ja sääntöihin kirjattua on, että tälläiset tapaukset käsittelee liiganeuvosto ja sen päätöksestä ei voi valittaa.

Eli lopullista niittiä kai kaikki odotamme vielä tähän asiaan.

-Orava-

eiks ois vaan helppoa kattoo kennellä oli se seuraavaksi suurin kala ja ratkaista asia sillä.. jos se on FPT:llä ni asia on selvä ja jatkoon, mut jos se on IVP:llä ni uusinta matsi.. se logi varmaankin on olemassa jollain... mutta nyt itse en kommentoi asiaa tän jälkeen.. anteeks jo tää..

TORO

Juu se suurin kala oli DON MIGUELILLA.
ILMAN MIGUA SUURIN Pulisher IVP.
Eli peli päättyisi tasan.
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Qkkeli

Nyt toivon liiganeuvoston jäseniltä vähän asennetta ja tulemaan antamaan mielipiteensä siihen tarkoitetulla alueella. Jatketaan tätä puhetta siellä, missä tästä kuuluu päättää, "suuren yleisön" mielipiteitä on jo kuultu tässä vaiheessa varmasti ihan tarpeeksi.

Liiganeuvoston jäsenet:
-Affenen Kutu
-Arska75
-Fugu
-Hammer-
-Holssi
-JAKE
-Kaizzu
-mr-asco
-Qkkeli
-TORO
-Tuikkuli
-Venus

TORO

Alkaa olla ehkä myöhästä tehä mittään loppuu pelipäivät.

Mikäli FPT II olisi suostunut tiistain aikana pelaamaan sen kolmannen pelin ja me oltaisiin se "vahinkossa" voitettu.
Niin Pronssiottelussa olisi IVP:n miehet seisoneet punnalla.

Erästä pelaajaa lainatakseni "ei nää bulkkijoukkueet niinkun IVP ja muut liigan huonommat joukkueet osaa pilkkiä".

Eihän meitä pikkutiimejä tarvittas. Ruvetaan kaikki nuihen isojen tiimien Farmijoukkueiks.

Mielestäni tätä vatvottu jo tarpeeks.

Annetaa se Pronsssi TKN:nälle suoraan ja sillä hyvä.

Meitä ei kiinnosta Pronssipeli, olisimme vain halunneeet pelata sen kolmannen pelin.
Ja osoittaa olevamme liigan parhaimmistoon kuuluva joukkue.

Näillä sanoilla PITÄKÄÄ PELINNE!!!!!!!!

Nähhään jäällä kevät turneessa.
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Kaizzu

Asia tuntuu edelleen paisuvan, joten tässä ratkaisu, jos se sopii IVP:lle

Koska kyseessä oli puolivälierien kierros 2 joka päättyi tasan, niin pelataan se kierroksen 2 Iso-Söimi 15 min. kisana kuten tasatilanteessa tehdään ja painosta pelataan.

Se voi kyllä olla, että meidän tiimistä ei ole paikalla kuin minä, mutta sittenhän se nähdään.

Pitää vaan sopia tuo matsi sillai ettei kukaan tiimeistä ole juuri pelaamassa karsinta pelejä.

Voittaja tästä pelaa sitten pronssista TKN tiimiä vastaan.

TORO

No voi sun suakeli.

Ei kelvannut FPT II:selle pelaaminen ei, vaikka kuinka yritetettiin sitä peliä tarjota.
Nyt kun jotain on housuissa niin johan kelpaa.
En voi muuta sanoa ko hitto mitä pelleilyä.
Kuten ylempänä kirjoitin muule riitti tää pelleily.
Kiinnostaa pieniä kiviäkin tässävaiheessa.
Jos peli olisi sovittu heti kättelyssä kuten liiganeuvostossa oltiin mieltä.Asia olisi sillä selvä.Vaan ei ei sopinut FPT II:selle ei.Nyt kun näyttää siltä,että tuli varastettua pronssiottelupaikka niin ruvetaan kitiseen.
OLEN EDELLEEN SITÄ MIELTÄ, ETTÄ ANNETAAN SE PRONSSI TKN:LLE.
En ole tiimiltä kysynyt viimeaikaisten tapahtumien valossa haluja pelata.Uskon kuitenkin suurimman osan tiimistä seisovan takanani.
Kuten aiemmin kirjoitin nähhään jäällä seuraavan kerran kevät turneessa.

Kohti Kevättä Turnee=KKT

Timpe

Eiköhän tämän asian vatvominen täällä ollut sitten tässä. Liiganeuvoston jäsenet voivat jatkaa keskusteluaan heille varatulla alueella.
IVP ei pelaa enempää liigapelejä tänä kautena, niin kuin Toro sanoi, joten KKT:ssä kohdataan seuraavan kerran.
Kireitä finaalijoukkueille ja pronssiottelijoille, jos moinen peli tänä vuonna pelataan.

Kaizzu

Katson asian loppuun käsitellyksi vaikka onkin vissiin jo tavarat housussa.

FPT II ei aio pelata pronssista, joten TKN ottaa pronssia tänä vuonna.

Tämän threadin saa siistiä.

markku mato

olishan tuon mieluiten voittanut tai hävinnyt pelaamalla.

TORO

Noh asia on loppuun käpistelty.

Vaan nyt kärsii myös TKN joka saa pronssin lahjana, paskamaku jää kyl niille siitäkin.
Kohti Kevättä Turnee=KKT

SirPaM

Tämä ketjuhan alkaa kuulostamaan/näyttämään jo meidän poikien ( 6v ja 8v) hiekkalaatikkotoiminnalta, toisin välineet on vaan erinlaiset.

Noh eipä siinä mitään, enpä olis ikinä uskonut että tää virtuaalipilkkiminen on näin helppoa: voi voittaa vaikkei edes pelaa.
Jipii!! :|

arska75

Enpä olisi uskonut ettei aikuiset ihmiset saa minkäänlaista järkevää aikaiseksi asian tiimoilta.
Tällä pronssilla voi pyyhkiä taka.....  :cry:

jukkazi

Juu. Näyttäs olevan arvostus taas kohillaan, mutta ei se mitään, kyllä se eräidenkin pisteet laski silmissä aika pahasti.

Kaizzu

Quote from: [Tkk] Pata on January 20, 2011, 08:40:34
Asiasta toiseen..

Kaikki finaalit pelataan puolueettomalla hostilla, näin olin säännöistä lukevinani. Kukahan hostaa ensimmäisen finaalimatsin huomenna? Qkkeli hostaa ilmeisesti toisen finaalin sunnuntaina.

Hammer ja Qkkeli ovat ainoat hostaajaksi ilmoittautuneet, joten kotijoukkue voi valita hostaajan heistä kahdesta, ellei satu joku muu vielä ilmoittautumaan hostiksi.

Kaizzu

SM-Liiga, Divari sekä karsinnat on nyt saatu päätökseen.

Onnea kaikille mitalisteille, karsintasarjasta Liigaan päässeille sekä kaikille muillekkin.

Palautetta voi minulle jälleen laittaa vapaasti tulemaan siitä millainen tämä nyt pelattu kausi oli ja tietysti niitä kehitys ehdotuksia otetaan myös vastaan.

Kiitoksia kaikille osallistujille ja kireitä tuleviin koitoksiin.

Hunni [IVP]

Eli tässä nyt olen mietiskellyt nuita liigan sääntöjä, ja niiden muutoksia. Jos muutoksia liigaan tulee, niin olisi hyvä että sääntömuutokset tulisi viimeistään kesäkuun alussa, niin tiimeillä olisi aikaa niihin reagoida.
Joitain muutoksia tiimeissä olen huomannu, mitkä ei kuitenkaan ole nykyisen liigan sääntöjen puitteissa?

Sivusta asioita seuranneena tämä asia mietityttää. Ja jos joskus olisi semmonen tilanne että liigaan olisi asiaa, niin häiritsisi asia minuakin.

Pata

Ehdotus, ei hyökkäys ketään kohtaan:

Pelaajamäärän rajoitus joukkueessa 15 pelaajaan ja kerralla jäällä 8 pelaajaa.  Nyt porukkaa osassa tiimejä jopa yli 20 kappaletta, mikä ampuu jo minusta yli. Rajoitus voisi lisätä joukkueiden määrää --> kilpailu lisääntyisi, ja ajan kanssa kilpailu kovenisi tiimien välillä. Tämä voisi nostaa jopa Suomen tasoa maajoukkuetasolla..

Ulkomaalaiskiintiön kohdalla laittaisin rajoituksen näillä minun ehdottamilla säännöillä yhteen per tiimi..

Lisäystä: Pudotuspelit on nyt jo toimiva ratkaisu, pitäisikö kokeilla ensi kaudella paras viidestä systeemiä, eli kolmella voitolla jatkoon? Vai jatkuuko kausi liian pitkälle kevääseen?

Runkosarjan voitosta ei ole oikeastaan mitään hyötyä nykyään. Jos runkosarjassa paremmin sijoittunut saisi pudotuspeleissä valita yhden mapin, nostaisiko se runkosarjan arvoa enemmän? 

edit. Mikon kommentin jälkeen..
Jonnaat!

Hunni [IVP]

Totta tuokin. Onhan se selvää, jos porukkaa ei tiimiin oteta kun esim. 15 niin luultavasti se tiimien määrä lisääntyisi. Se on sitten eri asia onko kuinka aktiivisia. Ja nykyiset/tulevat sääntöehdotukset tulisi käsitellä tämän vuoden liiganeuvoston kanssa, sen sijaan, että nykyinen kilpailun johtaja (kaizzu) päättäisi näistä asioista itsekseen.

Mikko_-Procyon-

Ensiksi vähän ihmettelen, miksi threadin avaa henkilö, jolla ei ole aiempaa viestihistoriaa, eikä esim. kaizzu tai joku muu liigaseniori. Tulee mielen "alter-toiminta", joka on foorumin säännöissä kiellettyä. No, muistaakseni nick on tuttu jostain peleistä, eli asia ei liene pelkkä trolli.. siispä keskustellaan nyt ihan vakavasti.

Sitten itse asiaan.

Jos peliin mahtuu 10 pelaajaa/tiimi, niin 15 vaatisi osallistuvalta osiolta todella kovaa aktiivisuutta. Tavallaan hyvä, mutta "normaaleille perheellisille aikuisille" tuo on tosi hankala toteuttaa.

Itse ehdotin tässä taannoin, että ulkolaiskiintiö olisi 25% tiimin koosta. Tämä tulee siitä lähtökohdasta, että jos tiimin tulee olla "suomalainen", niin se tarkoittaa että johto olisi kokonaan suomalainen. Tällöin se kattaa kapteenin + 2kpl varakapteeneita. Jos neljäs pelaaja olisi ulkolainen, se olisi 25% koko tiimistä. Sitten tästä eteenpäin kokoonpanossa tiimin kasvaessa tuota ulkolaisten määrää voisi kasvattaa. Minun mielestä joku 20-25 henkeä tiimin maksimikokona olisi sopiva.. tai vaihtoehtoisesti sitten pienennetään osallistuvien pelaajien määrää/matsi. Tällöin isot tiimit voivat jakaa kokoonpanonsa kahteen eri porukkaankin tarvittaessa (mutta silloin tulee divariin tunkua ja kukapa liigatiimin jäsenistä nyt haluaisi divariinkaan pelaamaan)...

SM-joukkueen kohdalla itse lähtisin ensi kaudelle siitä, että laadittaisiin "kovia 4 hengen porukoita", jotka sitten pelaavat lyhyen sarjan toisiaan vastaan. Paras tiimi näistä sitten menee SM-kisoihin. Tärkeämpää on pelata yhteen kuin menestyä kertaalleen yhdessä turnauksessa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Hunni [IVP]

Onko mun pakko kirjottaa ensin paskaa foorumi täyteen ennen kuin voisin kirjottaa foorumille asiaa?

Tässä on tarkotus vähän avata keskustelua asioista jotka imisiä mietityttää.

Makkeri

Mie olen kyllä padan kanssa täysin samaa mieltä.

Mitä ulkomaalais vahvistuksiin tulee, niin mielestäni SM-kisat tulisi pelata suomalaisten voimin.
Jos pelaaja määrät nousevat esim. yli 20:nen, puolet tiimistä töröttää punnalla.

Tuo 15 pelaajan maks. määrä on aika sopiva, jos samoissa porukoissa on enempi pelaajia, mikäänhän ei estä laittamasta esim IVP 2 tiimiä mukaan.

Sääntö muutoksia jos tulee, omasta mielestäni liiga neuvostohan olisi se paikka missä niitä hyväksytään/hylätään. Näin saataisiin se suurimman osan mielipide sääntöihin ja olisi näin ollen reiluin ratkaisu kaikkia joukkueita kohtaan.

Koska kaikki liiga pelaajathan ne näitä sääntöjä suostuvat noudattamaan ja SM- tittelistä näiden mukaan pelaamaan....

Hunni [IVP]

Padan ja Makkerin linjoilla olen ite.

Makkerilta tuo kommentti "Sääntö muutoksia jos tulee, omasta mielestäni liiga neuvostohan olisi se paikka missä niitä hyväksytään/hylätään. Näin saataisiin se suurimman osan mielipide sääntöihin ja olisi näin ollen reiluin ratkaisu kaikkia joukkueita kohtaan."

on minusta erittäin hyvä ja samoilla kannoilla olisin itekkin.
Näistä asioista olisi hyvä päättää jollain äänestyksellä koska siinä saa jokainen sanoa mielipiteensä sen sijaan että joku päättää siitä itse jonkun pienen porukan kanssa.

Ja niitä helkkarin pilkkuja ei tähän viestiin tule eikä seuraaviinkaan äidinkielen 6 numeroilla.

Don Miguel

Turhaa joukkueiden pelaajamääriä on karsia. Kuitenkin on iltavuoroja, lapsia, talon rakennusta - kaikenlaista joka vie aikaa peliltä. Vaikka pelaajia onkin monia huipputiimeissä, en ole nähnyt miltään joukkueelta koko revohkaa pelissä. Aina jollain on jotain - oli se sitten iltatyöt, lapset, baari-ilta tai ihan mitä tahansa. Ja kyllä joukkueessa pelaajamäärä vähenee automaattisesti jos jotakuta ei peliaika miellytä...

Ulkomaalaiskiintiö on vaikea asia ihan jo siitä syystä, ettei tämä ole ammattimaista "urheilua", vaan harrastetoimintaa. Siinä olen eri mieltä Makkerin kanssa, että SM-joukkuetitteli pitäisi ansaita ainoastaan suomalaisin voimin - kaikissa urheilusarjoissa on ulkomaalaisvahvistuksia. Tätä peliä pelaa monien eri kansallisuuksien edustajia, joten olisi jollain tavalla typerää eristäytymistä pelata pelkästään suomalaisten kesken. Globalisoituminen on nykypäivää AIVAN KAIKESSA, jopa pilkkipelissä :wink:
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"