Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

tenon sääntöjä

Started by wewwer51, April 08, 2011, 07:04:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wewwer51

tällästä etsi hausta ja eipä löytynyt joten päätin pistää. asia kertoo aiheen mukaa säänöistä joita kaikki ei varmaan tiedä.säänöt löytyy kyllä netistä ja niistä saa hyvää tietoo,mutta juttua niistä ei ole.
minulle on ihan sama onko kukaan kiinostunut aiheesta,mutta kysymyksiä minulla on ainakin näistä säänöistä.

esim:onko larva katkarapu jäljitelmä?
tenolla muistaakseni on kieletty katkarapu jäljitelmät,mutta onko larva katkarapun jäljitelmä sitten?
tietoa löytyy säänöistä aiheen nimellä. eli tenon säänöt.

fishing rocks!

M1kko

- Larva ei ole katkarapujäljitelmä.
- Tenolla ei ole kielletty katkarapua jäljittelevän perhon käyttö. Perho saa jäljitellä ihan mitä tahansa. Elävän syötin käyttö (esim. mato, katkarapu) käyttö on Tenolla kielletty.

Mikko_-Procyon-

Olisi muuten aika raju sääntö, että jotain tiettyä kohdetta jäljittelevät perhot kiellettäisiin. Millähän hitolla senkin todistaisi, että milloin mikäkin muistuttaa jotain.. Olisi pakosta olla joku raati, joka äänestäisi että muistuttaako joku klassinen "katkarapuperho" esikuvaansa, saati sitten Miro-Ville 9v:n sitoma villalankahirivitys.

Josta tuleekin mieleeni tarina Kajaaninjoelta jostain 90-luvun alkuvuosilta, jossa yksi nuorikalamies sanoi että "ihan pirruuttani sitaisin katkaperhon", kun sillä oli juuri kirre karannut siiman päästä. Kun se sitä "pirruuttaan" sitomaansa perhoa esitteli, niin se jäljitteli tällaista kuorittua katkaravun pyrstöä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

wewwer51

näistä jutuista eilen oli sotaa isän kanssa nyt se kyllä pettyy pahasti,että olin oikeassa :-D
fishing rocks!

Morripoika

Quotetenolla muistaakseni on kieletty katkarapu jäljitelmät

QuoteTenolla ei ole kielletty katkarapua jäljittelevän perhon käyttö. Perho saa jäljitellä ihan mitä tahansa. Elävän syötin käyttö (esim. mato, katkarapu) käyttö on Tenolla kielletty.

Quote...että olin oikeassa

Saanko kysyä, että millähän perusteella sinä olit oikeassa?
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.