Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä moottori veneessä?

Started by Reaper, February 11, 2003, 14:56:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Reaper

Elikkä minkälaista moottoria käytätte veneessä, jolla kalastelette?? Meiltä löytyy kaks venettä. Toinen on oikeastaan minun käyttööni tarkoitettu 2hv yamaha ja toinen on 20hv yamaha. Enimmäkseen käytän tota 2heppasta, ku sillä on hyvä vetää uistinta ja mennä heittelemään uistinta.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Arza

meillä on 90hv mercury veneen perässä :D

Jaakko

Meillä kaks venettä, toisessa joku Yamaha 4 hv ja toisessa ei oo moottoria.
Kyllä sitä ilmanki pienemmillä järvillä pärjää.

kiso

johnsonin 20 gt vm 96 roikkuu tuussportin perässä,hyvä heittelyyn/uisteluun.
TEAM PUTKO FISHING

Jigi

15 Heppanen,ja on niin hitsin painava vene... Pitäs kai isän ostaa uus moottori...

Reaper

Omasta mielestäni kovin raskas vene ei ole kovin hyvä vetouistelu veneeksi.(oma mielipide)

kiso

QuoteOmasta mielestäni kovin raskas vene ei ole kovin hyvä vetouistelu veneeksi.(oma mielipide)
onkohan jotain perusteluja?
TEAM PUTKO FISHING

Lohenuistelija

QuoteOmasta mielestäni kovin raskas vene ei ole kovin hyvä vetouistelu veneeksi.(oma mielipide)
Siis täh??
Tuolla periaatteella lähes kaikilla ystäväpiirini jäsenellä on huono vetouisteluvene. Mun vene painaa vermeineen tonnin luokkaa, onko se jo liikaa??

Reaper

Ne jotka oli sillon ircissä ku selitin syyn tähän niin ne tietäköön.

Jaakko

Mun mielestä raskas vene on parempi vetouisteluun, koska sillon siellä on enemmän hyödyllistä kampetta ja jos vaikka merelle vetouistelemaan lähdetään niin ei siellä paljon kevyellä puisella''soutuveneellä'' uistella.

''Reaper'', Onko se sun perustelu sitten liian pitkä kirjoitettavaksi, kun et kerta aio sitä tänne kirjoittaa vai???.

Reaper

Ei oo kovinkaan pitkä, mut en vaan jaksa kirjottaa.

Salmo

Siis täh??
Tuolla periaatteella lähes kaikilla ystäväpiirini jäsenellä on huono vetouisteluvene. Mun vene painaa vermeineen tonnin luokkaa, onko se jo liikaa??
Osaan kuvitella lohenuistelijan avomerellä hieman kovemmassa kelissä kevyellä paatilla...voi tulla pikkuisen ongelmia. :)

Kyllä itse liikun mielummin veneellä, jota ei kaiken maailman aallokot heiluttele. Se on ensinnäkin paljon turvallisempaa, ja toiseksi uistelusta ei tule mitään jos vene heijaa puolelta toiselle.

Salmo

Niin, ja itse asiaan...

Minulla on Veto 5:ssa 4 hv Yamaha. Kyllä on ollut mielyttävä moottori kaikin puolin. Toimii hyvin, eikä pidä kovin suurta meteliä.

Mikko_-Procyon-

Minulla se vasta koneiden kone on. Se on yli 10vuotta vanha uskollinen 2,3hv Johnson.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Antti

Moottori on 15 hevosvoimainen Yamaha, joka nyt täyttää uisteluvaatimukseni, koska uistelen aikas harvoin. Veneenä toimii raskaamman puoleinen puupaatti.

Pastori_s

3hp Yamaha, tietysti. On se kone!
mies kestää kipua mutta ei häpeää

Reaper

Semmonen pikkuvene, ku on hyvä tämmösille sisä vesille ja en käytä uistelussa ku sitä kolmea vapaa, niin en vaan ottanu tota huomioon(siis merellä kalastamista). Ja ite oon vain tottunu tommoseen pikku veneeseen.

kalapoikapaavo

meillä on tykimpääkin tykinpi vanha ehkä 10 vuotta mayby yli kymmenen vuotta vanha 2hepoo honda nelarina. ihan samalta näyttää kun mainoksissa erässä eli uudelta. :D

Jigi

Jep! On se vaan mukava semmosella hirveällä myrskyllä ku vene ei keiku ympäriämpäri! On meillä sitte semmonen varmaan gramman painava vene, sillä ku lähtee ja tuulee vähänki ni melkeen keikahtaa ympäri! saattaahan se kevyempi veneski olla jossain tilanteessan parempi...

paulinho

No, silloin, kun vielä omistimme silverhawkin, niin siinä oli 50 heppanen marineri (2-tahti?)... Se myytiin tosin viime kesänä pois...

Nyt itselläni on kaksi ihan omaa venettä, jista toiseen tulee 20 heppanen (4-tahti) yamaha ja pienenpää, jossa ei ole pulpettia (noin 4,5m pitkä tasaperä) tuo honda bf 5 tai bf 2, mutta pitäisi ostaa ensin tuohon pikkuiseen se moottori...

suomi 400

Neliheppanen, 29 vuotta vanha johnson. Hyvin kulkee
kun on jatkokahva ja voi ohjata keulasta.

Juntti

2.3 hv johnson uisteluun ja kun 5hv jammu on tenolla menossa näillä keiteleellä ja rutajärvellä ajan(mme)kanssa 5hv yamahalla. joskus ajamme muös kahdella 5heppasella niin että kun ne on rinnakkain ja semmosella tangolla toisissaan kiinni ja erillinen sammutus poksi tehty niin että molemmat sammuu samasta napista. :-D veneellä leveyttä melkein 2m näillä rutajärvessä
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

Morripoika

Motor guide sähköpärämoottori meillä on tuossa soutuveneessä. Todella kätevä on, ja aivan riittävän suuri tuohon joelle. Vaihteita on 1 taka ja 5 eteen.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Murmeli

Viis heppanen Suzuki suvi 460 -soutuveneessä.

duunari-91

Vikke

Yamahan 2,5 heppainen, kohtuu uusi.
Ei ole ollut valittamista vetouistelun puolesta.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Arska_1

Minn kota sähköperämoottori on itsellä käytössä. Tyytyväinen olen laitteeseen ollut, koska yllättävän hyvin on kestänyt ja on halpa uistella. Pieni muotoisessa kalastuksessa ollut kova sana. :-)

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Daiwa

En vetouistele moottorin kanssa, kun ehkä parikertaa vuodessa. No onhan meillä 20hp evinrude ja 3hp terhi.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Hagge

Puuromoottori ja 4hv mercury :-D

dontsa21