Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mahdollista huijausta...

Started by Mikko_-Procyon-, April 15, 2011, 16:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

UISTIN

Ja vaikka pesca olisi kuinkka "kiltti" pelaaja,on hän jo kerran huijannut.Siis jos tämä huijaaja on pesca,mitä vahvasti epäillään.

Cpt Miller

Vanhana Pescatoren tiimiläisenä voisin kommentoida vielä. Olin siis samassa tiimissä n. 3-4kk. Pescasta jäi kyllä melko hyvä kuva; ei hyväksynyt kiroilua ja tuntui, että kaveri on rehti. Varsin usein Pescatore oli kuitenkin melko ylivoimainen peleissä. Onhan Pesca hyvä pelaaja, en sano sillä, enkä syytä. En kyllä kovin "pyhäksikääin" häntä luonnehtisi. "Kerran huijari - aina huijari", on ajatukseni asiasta. Mielipiteeni ei siis pohjaudu mitenkään todisteisiin tai edes ko. tapaukseen, vaan on ihan oma kantani, moneenkin asiaan eikä pelkästään tähän.

Todisteet ovat aika ristiriitaisia tällä hetkellä, ei siis tiedetä varmuudella ketä on syyllinen. "Syytön, kunnes toisin todistetaan", on sopiva ilmaisu tilanteelle. Mutu tuntumalla ei kannata vielä syytellä. Kuitenkin sen verran vakava rikkomus on käynyt, että tarvitsee selvittää ilman muuta, mutta syytökset näin isossa asiassa on myös vakava asia. Syytetään siis, kun on todisteita.

Njasser

Quote from: joohn on April 30, 2011, 10:23:53
Pescatoren tiimiissä aloitin pp2 urani. Ei ainakaan silloin ollut havaintoja, että hän olisi pärjännyt muita paremmin. Käväisi TLV:ssä. Rehti ja reilu, eikä siedä kiroilua ym. sopimatonta. Käsittääkseni, ellei ole muuttunut, Pescatoren yhteys ei ainakaan muutama vuosi sitten ollut hostaukseen sopiva: lagia, pätkimisiä, kaatuilua.

Mutta, täällähän voi esittää ketä ja millaista vaan; en puolustele häntä, enkä tuomitsekaan tässä vaiheessa.

j.

Itsekkin aikaan aloitin Pescatoren tiimissä [TMF] ja pesca ei ollut minusta mitenkään Ylivoimainen. Tosiaan hän ei siedä yhtään kiroilua eikä sopimatonta käytöstä. Hänen hosti toimi (HUOM. Milloin viimeksi pelasin hänen kanssaan) viimeks Tammikuussa. Se että puolustan Pescatorea on siinä että hänen kanssa pitäny yhteyttä ja en olisi ikinä hänestä uskonut.

Quote from: Cpt Miller on April 30, 2011, 11:07:13
Vanhana Pescatoren tiimiläisenä voisin kommentoida vielä. Olin siis samassa tiimissä n. 3-4kk. Pescasta jäi kyllä melko hyvä kuva; ei hyväksynyt kiroilua ja tuntui, että kaveri on rehti. Varsin usein Pescatore oli kuitenkin melko ylivoimainen peleissä. Onhan Pesca hyvä pelaaja, en sano sillä, enkä syytä. En kyllä kovin "pyhäksikääin" häntä luonnehtisi. "Kerran huijari - aina huijari", on ajatukseni asiasta. Mielipiteeni ei siis pohjaudu mitenkään todisteisiin tai edes ko. tapaukseen, vaan on ihan oma kantani, moneenkin asiaan eikä pelkästään tähän.

Todisteet ovat aika ristiriitaisia tällä hetkellä, ei siis tiedetä varmuudella ketä on syyllinen. "Syytön, kunnes toisin todistetaan", on sopiva ilmaisu tilanteelle. Mutu tuntumalla ei kannata vielä syytellä. Kuitenkin sen verran vakava rikkomus on käynyt, että tarvitsee selvittää ilman muuta, mutta syytökset näin isossa asiassa on myös vakava asia. Syytetään siis, kun on todisteita.

Pyhimys tai ei. Mutta Pesca on aina ollut hyvä pilkkijä eikä välttämättä ole AINA huijannut. Jos hän on kerran jo jäänyt kiinni niin se on sitten hyväksyttävä tosiasia, että mahdollisuus uudestaan huijaamisesta on aika suuret. Mutta henk.koht en syytä ketään vielä.

''Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa'' :roll:

Njasser

UISTIN

Mitenhän asiaa sitten tutkisi,kun eivät näytä IP:t kenellekkään riittävän...

Mikko_-Procyon-

Ristiriitaisuudesta..

Heitetääs nyt ilmoille supistettuna sitä, mitä tiedetään.

1) Pescatore käytti aikanaan speed cheatia ja modasi kaloja isoiksi, mm. monikiloisia kiiskiä nousi järvestä. Aikanaan minulle jäi fiilis, että kyseessä olisi nuori "teinihakkeri" ja olen nyt yllättynyt kuullessani kyseessä olevan vanhempi henkilö. Mahdollisuus että samalla nickillä esiintyy useampi henkilö on siis olemassa.

2) Hostaavan UISTIMEN ja foorumilla kirjoittelevan UISTIMEN IP-tiedot eivät ole edes lähellä toisiaan.

3) Pelejä hostanneen UISTIMEN IP-osoite on sama kuin Pescatoren foorumilla. Tämä on 100%:sti sama, eikä muita vaihtoehtoja ole.

4) Nyt on tullut toistuvasti ilmoituksia UISTIN-hosteista, joissa tulee kalaa koko ajan. Huijauksen tapa on todnäk selvitetty, mutta mieluusti "hakkerin" kanssa keskustelisin siitä vielä lisää. IP-tiedot ovat Pescatoren ja entinen cheat engine -tausta painaa vaakakupissa nyt paljon.

5) Peleissä on mahdollisesti ollut 2 UISTINta yhtä aikaa, koska lausuntoja on tyyliin "ensin se jutteli privassa, mutta vähän ajan päästä ei ollut tuntevinaan". Tämä tukee mahdollisuutta, että toinen oli "oikea" UISTIN ja toinen ei.

6) Minä en voi mitenkään tietää sitä, että käyttääkö Pescatoren kotona sitä konetta joku muu. Kaveri? Lapsi? Lapsen kaveri? Sukulainen? Kaikki on mahdollista. Siksi minulla onkin tuolla porttikiellossa viesti, että "ota yhteyttä pelin tekijöihin". Niin UISTINkin teki ja nyt sen mainetta ollaan puhdistettu. JOS Pescatore pystyy tarjoamaan hyvän selityksen, olemme erittäin ison anteeksipyynnön velkaa ja koitamme jotenkin päästä sopuun asiasta. Maailma on kiero ja kaikenlaista tapahtuu koko ajan. Nyt mennään vain sillä aiemmin luvatulla nollatoleranssilinjalla ja pistetään porttikieltoa jos aihetta on.

7) Jututin pelissä "UISTINTA", mutta foorumi-UISTIN sanoo etten ole koskaan puhunut pelissä mitään. Pelin aikana sanoin, että huijaamiseen on nollatoleranssi ja kannattaa kertoa käytetyt menetelmät, jotta peliä voidaan kehittää paremmaksi.  Jos yhteistyötä ei synny, seurauksena on porttikielto. Näin kävi ja olipa huijari kuka tahansa, on ehdot kuullut ja ymmärtänyt. Host-katkaistiin lennosta kesken keskustelun, ts. pelaaja säikähti tätä puhuttelua.

Itse en pescatorea tunne, mutta olen saanut siltä kyllä pyyntöjä tehdä porttikieltoja yms pelihäiriköinneistä yms, eli ihan asiallisia pyyntöjä jne. Siksi tämä ilmiö nyt hämmästyttää minuakin suuresti.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

Quote from: Papu15 on April 30, 2011, 12:33:14
Minäkin olin pescatoren tiimissä ja, kun pesca sanoi lopettavansa tiimin hän sanoi, että jatkaa pelaamista eri nimellä. Sitten kerran menin "uistimen" hostiin. Uistin kertoi yv:llä: olen pesca ja myös, että aikoo lopettaa pian Propilkin pelaamisen, kun oli kuulamma saanut bannit foorumilta. Itselläni oli sellainen käsitys että vaihteli nimiä, ettei vanhat tiimiläiset olisi tunnistaneet häntä. Muuta en tiedä ko. asiasta.

Kun pescatore jäi kiinni ensimmäisestä huijaamisesta, se sanoi lopettavansa pelaamisen kun ei kiinnosta enää, "aivan sama". Siitä on jo 2 vuotta aikaa, ellei enemmänkin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Mikko_-Procyon-

Pistää muuten pakostakin silmään, että pp2-hostlist banneissa on monta 85.77.**** alkuista IP:tä, joissa host on käyttänyt nickiä "Niko [:)]". Voi olla sattumaakin, tai sitten ei.

Salkki

Kerzi23 on työkaverini ja kertoi,kun liittyi sun tiimiis,niin olit sanonut pelanneesi vain kuukauden.Kerzi sitä myös ihmetteli että olit käyttänyt kahta konetta peleissä.Jonka kyl myönsit.Eikös seki ole jo huijaamista? Kukas se sanokaa, et kerra huijaa aina huijaa.Ei ole arveluttavaa käyttää kahta pelaajaa peleissä? Mun mielestäni on.Tietämätön? Ei hälytys kellot soinu kun pescatoren nimimerkki yhdistettiin sun huijausepäilyyn? Ja sit yhtäkkii kaike kirjotusten jälkeen olitki ollut tiimikaveri.Ei sust ot selvää,voit ol satakilone äijä joka balleriina-asussa pelaa.Jokane voi tehrä johtopäätöksensä alun kirjoituksista siitä et annoitko käsityksen , että pesca on tuntematon ja vain olit tietämätön? Sekä että valehtelitko missään vaiheessa? Tietokoneisiin pääsee hostaa myös kaverin jne...tykönä. ja ip:tä on lukematon määrä.En silti väheksy ip:een osuutta asiaa selvitettäessä.Mikko saa taustatiiminsä kanssa kerätä palasia ja miettiä omat päätöksensä.

UISTIN

Quote from: salkki on April 30, 2011, 14:56:32
Kerzi23 on työkaverini ja kertoi,kun liittyi sun tiimiis,niin olit sanonut pelanneesi vain kuukauden.Kerzi sitä myös ihmetteli että olit käyttänyt kahta konetta peleissä.Jonka kyl myönsit.Eikös seki ole jo huijaamista? Kukas se sanokaa, et kerra huijaa aina huijaa.Ei ole arveluttavaa käyttää kahta pelaajaa peleissä? Mun mielestäni on.Tietämätön? Ei hälytys kellot soinu kun pescatoren nimimerkki yhdistettiin sun huijausepäilyyn? Ja sit yhtäkkii kaike kirjotusten jälkeen olitki ollut tiimikaveri.Ei sust ot selvää,voit ol satakilone äijä joka balleriina-asussa pelaa.Jokane voi tehrä johtopäätöksensä alun kirjoituksista siitä et annoitko käsityksen , että pesca on tuntematon ja vain olit tietämätön? Sekä että valehtelitko missään vaiheessa? Tietokoneisiin pääsee hostaa myös kaverin jne...tykönä. ja ip:tä on lukematon määrä.En silti väheksy ip:een osuutta asiaa selvitettäessä.Mikko saa taustatiiminsä kanssa kerätä palasia ja miettiä omat päätöksensä.
Sinä se et sitten luovuta...Tarkistin tuonkin,ja  en todellakaan ole sanonut,että olen pelannut vain kuukauden.Ja kyllä,olen pelannut 2 koneella tiimi pelin,mutta en tiennyt silloin että se ei ole sallittua.Ei tule toistumaan.Ja ei,en ole 100 kiloinen,mutta balleriina asussa pelaan kyllä.Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan.että pesca voisi olla vaikka eräs salkki kalassa.net:istä?etkös itse juuri sanonut "Tietokoneisiin pääsee hostaa myös kaverin jne...tykönä."

Fisumees

Olen pelannut toisenkin uistimen hostissa jolta kysyin isoin kala cupsta muttei tiennyt asiasta. Hän sanoi olevansa aloittelija mutta sai haukilahdelta 8 kilosta haukea 10 min?!?!?!? Huijausta? :-o
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

Mikko_-Procyon-

Kyllä. Huijausta. Juuri noin se tapahtui/tapahtuu.

Fisumiäs

Quote from: salkki on April 30, 2011, 14:56:32
Mikko saa taustatiiminsä kanssa kerätä palasia ja miettiä omat päätöksensä.
Olen ymmärtänyt että Mikko on selvittänyt pari asiaa: foorumin UISTIN ei ole huijannut ja IP-osoite viittaa siihem percatoreen. Älä syytä foorumin UISTINta huijaamisesta.
<><   <><   <><    <><
  <><   <><   <><

UISTIN

Quote from: kerzi23 on April 30, 2011, 19:58:01
Tarkistin tuonkin,ja  en todellakaan ole sanonut,että olen pelannut vain kuukauden.

En sano tätä salkin puolesta enkä teidän kiistaan osallistu,mutta kyllä minulle sanoit alussa kun tiimiin liityin , että olet pelannut vasta kuukauden... Vai olinko silloinki "huijari uistin" hostissa?
En tiedä kenen hostissa olet ollut,mutta tarkistin chatlogit ja yv:t, [ja kulutin 30 min elämästäni turhuuteen :-D]enkä todellakaan ole sanonut,mutta oikeastaan sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kansa.

Tornio_River

Jäitä jo hattuun ukot ,joku tehnyt väärin thäts it tässä turhaan kenenkään alkaa hässimään sitä pilkkua ,asianomaiset varmasti tietää asioista ja antaa mikon ja kumppaneiden  hoidella asiat kuosiin,muuten tästä tule ku yks hemmitin moinen vapun aikanen käden vääntö joten jätäm asia rauhaan ja antaaa mikon kommenteoide jos jotain on asiasa esittettävän eikös juu,muut laittakoon simaa naamariin ilman turhaa rusinoiden nenään vetoa.

Timpe

Jäitä hattuun, nimenomaan, Mikko ja kumppanit hoitaa asian loppuun..turha kinastelu ja syyttely ei auta ketään..jos on jotakin faktaa asiasta, niin yv:llä asiat eteenpäin.