Lamujoki

Started by vniskane, October 27, 2003, 09:42:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vniskane

Onko Lamujoessa normaali syysrauhoitus, ja mikä mahtaa olla vesitilanne?

Mayfly

'Venne' varmaankin tietää hyvin nuista Lamun tilanteista.
Itse kun en ole vielä sielä käynytkään, mutta viimeistään sitten ensi vuoden puolella, tai sitten, kun saisi vaikka jonkun näköisen kartan käteen.

VN, missä päin asut.?

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

vniskane

Minähän asustelen Oulussa.

Mayfly

Kalastatko perholla ?

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

vniskane

Jops, ilman muuta, perholla 90% ajasta, joskus vähän UL:ää kun laiskottaa.

"Kalastatko perholla ?"

Venne

Minun tietääkseni lamulla ei ole rauhoitusta, tai ainakaan luvissa/missään muuallakaan siitä ei mainita.
Olen kyllä käynyt rauhoitusaikana lamulla kalassa, eikä kukaan ole ikinä valittanut. Nyt kun puhun lamujoesta, niin tarkoitan sitä kohtaa mihin uljuan alakanava laskee ja siitä alaspäin. Jos pulkkilan kylälle menee, niin siitä en tiedä, se on tietääkseni eri kalastuskunnan aluetta...! Tarkoitus olisi vielä käväistä reissu tai kaksi tuolla lamulla ja samalla myös hyttikoskella....!
Meni vähän ohi tuo syksykalastus, kun sairastelin kuukauden, mutta nyt alkaa oleen mies taas iskussa, eli toppavaatteet esiin ja rantaan...!

Mayfly

Venne,
Kerros onko tullut Lamulta isoja harreja tai taimenia.

/May

/May

Venne

Tänä kesänä ei kyllä ole tullut kunnolla kalaa niin lamulta kuin mistään muualtakaan. Lamulla karkuutin pari kertaa taimenen, ja harreja sain muutaman (pieniä). Niin, ja pari kirreäkin taisi nousta alkukesästä jos oikein muistan!? Pitäisköhän alkaa pitämään jonkimoista päiväkirjaa noista kalareissuista.

Mayfly

totta kai kannattaa. Itse olen pitänyt päiväkirjaa jo ensimmäisestä perhostelu reissustani nyky päivään asti. Sieltä voi aina kurkata mikä perho toimi vuosi sitten tähän aikaan vuodesta, tähän kellonaikaan ja niin edelleen.
Muutenki sieltä on hyvä katsoa ottavimmat perhot ja kaikkea tälläista.
suosittelen.

PS. oletkos lähipäivinä menossa koskelle kalaan. Minä varmaan menen tässä viikonloppuna käväiseen jos on aurinkoista ja tyyntä. Täytyy seurata sää tiedotuksia.  Nyt on jo varmaan ollut vuoden pisin paussi koskelta, tiedä vaikka istuttaneet jotakin.

/May

/May

Venne

Ihan varma en ole, mutta sunnuntaina olis tarkoitus käydä.
V***u kun tuolla vaimokkeella menee nuo työvuorot miten sattuu, niin ikinä ei voi olla varma mistään. Pieni sää varaus pitää kans olla, eli jos räntää/vettä tulee taivaalta, niin en taida viitsiä lähteä.

On se muuten kumma, että vaikka kumpikin on tuolla hyttikoskella laukannut pitkin kesää, niin ikinä ei olla oltu yhtä aikaa...?

Mayfly

Ei olla satuttu vielä samaan aikaan koskelle. Minä kun menen nyt viikonloppunakin lauantaina. :). Eli tänään.
Inhottavaa välillä perhostella, kun jäätyy vaparenkaat ja perukekkin näyttää hiukan jäätyvän. Eikös niitä ole joitakin kemikaaleja, jotka ei jäävytä sitten vaparenkaita.

/May

/May

Moe

Pitäiskö tuossa lamujoessa oikeasti olla jotain elämää?
Itse opiskelen Piippolassa Lamujoen varrella ja muiden kalamiesten kokeiluja seuraten ei ole tehnyt mieli lähteä kokeilemaan. Pientä harria ja harvassa? Pientä taimenta ja harvassa? haukea paljon?

-tottunut liian hyvälle pohjoisessa- ;)
-Takaisin Piippolaan.-

Venne

Tottahan se on, että ei niitä taimenia harreja lamussa ihan haitalle asti ole, mutta kyllä niitä siellä kuitenkin on.
Piippolassa asti en ole lamulla kolunnut, mutta ainakin alempana kalaa on, kun sen vaan saisi ylös.

allu paakki

no enpä ole kuullut et lamu joessa on harria ja taimenta mut on siellä kyllä lohta ja haukea kun olen siellä joka kesä käynnyt kun on talo siinnä laakkolasssa

Venne

Ei sinne kannatakkaan mennä kalaan, ei siellä ole muuta kuin kiiskiä ja haukia!!!

...jääpähän mulle enemmän...! =)

No ei nyt sentään, missäs päin lamua olet kalastellut?

-Venne

pasipaavo

Mitä kalaa lamujoesta saa ja onko jotain erityisiä kalapaikkoja entäs luvat??Kuullut olen että arvokalaa...

ojanonkija

Mistä Lamujoelle saa lupia?