Mikkelin Valkeajärvi

Started by Pataakkeli, March 16, 2009, 17:27:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oletko saanut mikkelin valkeajärveltä (istutuslampi) jalokalaa?

kyllä
kyllä, useita
en
missä se on?

perza

Quote from: ^^perhostelija^^ on February 16, 2011, 18:51:57
Moro!

- No kyllä mä jonkun tunnin verran istuin yhdessä paikassa, ja sitten vaidoin paikkaa! Kokeili ootto-onkea, lätkää, morria mutta mihinkään ei ottanut, muutaman kerran vissiin muutama tahnapallo hävisi koukusta.

- Minusta taas tuntui että kalaa ei pahemmin jäänyt järveen syksyllä, koska itse kävin loppu hetkillä siellä ja aika tyhjänä järvi jäi!

- Tuskin ne laittaa kalaa ennen kun jäät sulaa sieltä..

Suoraan villipohjolan sivuilta lainattu,

QuotePyyntikokoisen kirjolohen istutukset maalis-huhtikuussa 4-5 kertaa, touko-syyskuussa 2-3 viikon välein ja ennen Joulua.

Kalaa sinne jäi julmetusti syksyllä ihan jo siitä syystä että istuttivat kalaa paljon. Kesällä kun ei lämpimän veden aikaan saatu moneen viikkoon kalaa istutettua niin ne kalat meni syksyllä järveen. Itse kävin muutaman reissun sillon myöhään syksyllä tais olla toinen marraskuuta ja 2 kertaa kiintiö täyteen ja yhdellä reissulla 4kpl joista kaksi vielä laskin takaisin. Siellä täällä kävi kalaa pinnassa, lähinnä rantojen läheisyydessä. Kaverit on saanu nyt valkeelta ihan hyvin kalaa. Taisivat viisi kalaa saada kahteen mieheen. Tuolla viimeisellä reissulla järvi oli aikapahasti jo jäässä, ei ollut montaa kohtaa mistä pääsi perhoa tarjoamaan, mutta hyvin tuolloin tuntui kirjolohi ottavan kun sen 4kpl sain ja tapahtumia ihan riittävästi. Pakkasta oli illan hämärtyessä ja järvi veti kauttaaltaan jäähän.

Mutta tästä sen näkee ei se kirjolohen pyytäminen helppoa ole. Kalat kun on järvessä päässyt olemaan sen useamman kuukauden niin eipä niitä enää sieltä niinvain otetakkaan.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

^^perhostelija^^

Moro!

- No sitten ei kala ollut syönnillä, tai olin väärässä paikassa! Luulisi kumminkin niistä paikoissa missä olin niin kalaa olevan kuitenkin :roll:

- No kirjolohenkalastus ei ole niin helppo mitä se kesällä on joo..

^^perhostelija^^

Moro!

- Kysyisin että onko kukaan käynyt nytten valkeajärvellä pilkillä? :roll: Aika vähän puhutaan talvella tästä paikasta täällä, ei taida olla kala syönnillään valkealla! :oops:

Pataakkeli

ei varmaan. mietinnässä oli ehkä käydä siellä joku maalis-huhtikuun päivä, räsäsillä ja liitseillä pommittamassa, delfinillä ja kuitusiimalla (0.15-0.2 mm), mut pitää katella kuntoon nuo välineet, lähinnä tuo vapa ja siima
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

^^perhostelija^^

Perjantaina olis tarkoitus lähteä käymään valkeajärvellä koittamassa välineet kuntoon ennen sunnuntain lohipilkkiä :roll:

Nyt kaikki viimeset vihjeet saa esittää ja kertoa! :wink:

Mistäpäin kannattaa yrittää! :?

Pataakkeli

molemmat lahdet ja salmi. niistä olen saanut/nähnyt kalaa. myös suolahden puoleinen hiekkaniemi (se joka madaltuu alussa hitaasti) kannattaa kokeilla.

nämä siis kesäkalastuksen perusteella

^^perhostelija^^

Kiitos noin vinkeistä =)

- Meinasin aloittaa suolahdenpohjasta ja siitä sitten käyn hiekkaniemen rannan ja siitä sitten eteenpäin :roll:

perza

Saa nähä jaksasko sitä itekkin kävästä iltasyönnillä huomenna. 12 jälkeen menee varmasti niin pitää kattoo jaksaako enää iltapäivästä lähtä kokeilemaan.
kuuteen astihan sitä kyllä näkee hyvin onkia.
Kalaakin tuonne on ilmeisesti nyt lähiaikoina istutettu, jotain kuulin että ois viimeviikolla laitettu.

E. ei jaksa tuohon lumisateeseen lähteä.

^^perhostelija^^

Moro!

- Ei sinne kyllä kalaa ole laitettu sen joulukuun jälkeen! Melko hiljasta on! Suosittelen jotain muuta paikkaa :-)

perza

Quote from: ^^perhostelija^^ on March 12, 2011, 11:58:00
Moro!

- Ei sinne kyllä kalaa ole laitettu sen joulukuun jälkeen! Melko hiljasta on! Suosittelen jotain muuta paikkaa :-)

Hmm. pari kaveria kävi tuossa pariviikkoa sitten ja molemmat sai 3 kalaa. Valvoja oli sanonut että kalaa tulee ihan lähiaikoina.
Eli kalaa piti tulla viimeviikolla. Noo kalaa siellä on ja niitä sieltä saa kun tarpeeksi käy ja osuu kohille.

^^perhostelija^^

No ei siellä ainakaan avantoa ollu avattu että tuskin se jään läpi niin kaloja on sinne laitettu :-D Nyt taitaa kaverit puhuu kala juttuja.. :wink: Minä en usko ennen kun nään omin silmin sieltä 3 kalaa molemman repäsevän!

Paxu

Niinhän se on että toiset saa ja toiset ei..Se että yks ei saa ei tarkoita että järvi on tyhjä...
On sopivaa joskus vähätellä saalista.

siika!

Sunnuntaina olis tarkoitus mennä.  :-D Onko tullu kaloja lähi aikaoina? :roll:

siika!

Olin tänään 3h valkealla.  :-D Ja yllätys yllätys tyhjä reissu.. Kaksi kalaa näin nostettavan, aika hiljaista oli kuulemma muillakin ollut.

Pataakkeli

odotellessa jäiden ensilähtöä rannoista ja siitä salmesta..

perza

Quote from: Patakunkku on March 23, 2011, 20:28:30
odotellessa jäiden ensilähtöä rannoista ja siitä salmesta..

Höpö höpö, kohta alkaa vasta ne parhaat pilkkikelit valkeella. Kunhan lumet sulaa jäältä ja jääkin alkaa olla siinä kunnossa "uskaltaa-ei uskalla-uskaltaa jäälle" niin sillon saa kalaa.
Lumien sulamista odotellessa(prkl, lisää satelee).

Pataakkeli

noniin, tänä viikonloppuna voisin kaverin kaa käyä vittuuntumassa valkeella. ehkä sunnuntaiks oon menossa

tiedustelija

Onko noussut kalaa? Mitenhän ovat tehneet istutuksia?

^^perhostelija^^

Kalojen istutuksista!

- Onko kellään tietoa onko laittaneet kalaa järveen nytten? Olisi tarkoitus lähteä vkl jossain kalas käymään valkeajärvi voisi olla yksi paikka! :roll:

perza

Quote from: ^^perhostelija^^ on May 10, 2011, 23:01:53
Kalojen istutuksista!

- Onko kellään tietoa onko laittaneet kalaa järveen nytten? Olisi tarkoitus lähteä vkl jossain kalas käymään valkeajärvi voisi olla yksi paikka! :roll:

Sunnuntaina on valkealla avajaset ja jos en väärin arvaa niin kalastajia on sitten aika reippaasti.
Kalaahan tuonne on yleensä avajaisiin työnnetty isompi satsi ja kaikki saa kalaa.
Itse kävin vappuna perhoa viskomassa muutama tunti kaverin kanssa, mutta itse en kalaa saanut. Kaveri sai yhden. 

^^perhostelija^^

TÖTTÖRÖÖ!

- Dodiih 8-) Oiskohan se sit lähdettävä avajaisiin frendin kans :roll: Vähän grillaa ja kalastalemaa :-) Meinasko perza mennä avajaisiin? :roll:

perza

Quote from: ^^perhostelija^^ on May 13, 2011, 11:03:08
TÖTTÖRÖÖ!

- Dodiih 8-) Oiskohan se sit lähdettävä avajaisiin frendin kans :roll: Vähän grillaa ja kalastalemaa :-) Meinasko perza mennä avajaisiin? :roll:

En todellakaan lähde siihen ihmispaljouteen.
:-)

^^perhostelija^^

Selvä homma!  :-D :-D Itse varmaan huomenna lähden käymään siellä 8-)

200

Eli onko ne avajaiset huomenna vai sunnuntaina?

siika!

Sunnuntaina!  :-D, voisi käydä EHKÄ katsomassa väenpaljoutta :)

200

Juu, huomenna lähdettävä koittamaan. :-P

Aatu85

onko noista kisoista mistään mitään tietoa, esim monelta alkaa jne? kiitos jo etukäteen :)

^^perhostelija^^

Tervehdys!

- Avajaiset olivat tänään valkeajärvellä kalamiehiä riitti jälleen niinkun yleensä avajaisissa onkin! Itsellään avajaiset meni ihan hyvin vaikka 5 tuntia tyhjää heittelin ennen kun ensimmänen kirjo kiinni ja melkein heti karkuutus :| Heti seuraavan heiton jälkeen taas kirre kiinni ja melkein haaviin saakka mutta teki näyttävän hypyn ja sai vapauden! Sitten vaihdoin paikkaa niemeen ja puolisen tunnin jälkeen sellanen 2kg kirjolohi otti ja pysyi haaviin saakka kiinni 8-) Kovasti laitto vastaan ja jarruhuuti ja vapa oli mutkalla :-D Verestys ja perkaus ja kala kylmä laukkuun ja homma jatkuu.. Heittelin vielä hetken niemessä ja lähdin samaan paikkaan mistä karkuutin pari kalaa ja ei mennyt kauan kun pamahti seuraava kala ja kovasti pisti tämäkin vastaan, ennen kun haaviin sain! :roll: Kalalla painoa oli 1.5Kg.

Muutama heitto vielä eikä tapahtumia.. Sitten nokka kohti kotia :-)

jokke83

Nonii reissu valkeelle heitetty. Viitisen tuntia tuli siellä paiskottua virveliä ja yhen karkuutuksen sain aikaseks. Kyllähä siellä oli kaloja nostettu ylös itelle ei vaa tarttunu kun se yks joka karkas. Porukkaa oli aamusella vähän enemmänkin mutta päivää kohden väheni. Yks mikä jäi vähän mietityttämää nii eikös siellä se ootto onginta ole vähän niiku kieletty nykyään kesäsi? Meinaa kyllä siellä vanhat ukot istu ja ootteli joka ei sinäänsä mua haittaa mutta aika jännä kyllä kuitenkin. Itekkin ennen tuota typerää tahnan/kuulan käyttö kieltoa oottoa käytin aina.

siika!

Minäkin olin valkealla tänään. Yksi karkuutus ja yksi ylös n. klo 19, kaveri karkuutti 2.

Quote from: jokke83 on May 15, 2011, 15:40:34
Porukkaa oli aamusella vähän enemmänkin mutta päivää kohden väheni. Yks mikä jäi vähän mietityttämää nii eikös siellä se ootto onginta ole vähän niiku kieletty nykyään kesäsi? Meinaa kyllä siellä vanhat ukot istu ja ootteli joka ei sinäänsä mua haittaa mutta aika jännä kyllä kuitenkin. Itekkin ennen tuota typerää tahnan/kuulan käyttö kieltoa oottoa käytin aina.

Itse törmäsin samaan varmaan jotain turkkilaisia oli illasta siima oli keritty puu palikkaan ja heittivät tahnan ja painon kädestä. Ei meinannut erottaa sitä puu palikkaa ennen kun "ählämit" tuli jotain sönköttämään ja näytti ootto onkea. liekkö lupiakaan ollut varmaan 5 ootto onkea oli vedessä ja oli nostanut ainakin 4 kalaa jo.