Suurin särki/särkisaalis?

Started by martti, June 13, 2003, 19:57:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

-Make-

Uus särki-ennätys! Punnittiin jousivaa´alla niin paino oli 480g. :)

rude84

Peksim

Joo-o kyllä Herra Hame on isoja särkiä nostellut  :) Mä en ole ikinä punninnut mutta suurin on varmaan ollu 250-450 grammanen.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Joel

En punninnu, mutta se oli jotain 300g ja oli melko pitkä.

J-18

250g Mikä teillä oli syöttinä. Minulla oli kastemato
Fisu

HerraHame

Kastematoa lähinnä käytin
Mo~

jaba88

no jotain 700g,pudotin kiven sen päälle jolloin se meni "tohjoksi" ja sen vattasta/sisältä tuli semmoinen about 25cm pitkä vaalkoinen mato,hyi saatana tuumasin mä :),en ole tämän takia koskaan särkiä syönyt...siis voihan särki joidenkin mielestä olla "hyvä" kala mutta pidän "ruokalistallani "kuitenkin terveet ahvenet :D...

Anonymous

Anonymous

Paras saalis on 72 särkeä onkimalla likasesta pikkujoesta.
suurin oli vähän alle 500g

erästäjä

-Kala Eemeli-

petsku

Tuli viime kesänä vajaassa 1,5 tunnissa mato-ongella 35 särkeä

Joel

No on niitä nyt ainakii sankollinen tullu.

Anonymous

no ongin kesällä rannalta ja särkiä tuli paljon,laskin 45 asti mutta sitten meni laskut sekaisin ja niitä tuli edelleen,ahvenia olin hakemassa,en saanut kuitenkaan niitä kun noin 12kpl...

hk

Yks kevät kaverin kanssa ongittiin joessa pinen koskipadon aalla kutuaikana semmosesta n. 10x10m "poolista" satoja
Jepulis

TIIMU

TIIMU

Anonymous

matiaz

5,8kg särkikaloja(joukossa oli ehkä 10 säynettä) yksissä mato-onkikisoissa!!!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Nimimerkki

Taisi olla joku vähän päälle 300g. Syöttinä oli kastemato.  ;)

markuz

2 tunnin kisassa joku 100 kpl ja painoa 7825 g  :-D

lohen pyytäjä

20kpl särkiä sain yhestä ojasta josta tulee vettä mereltä! Oli siinä muutama ahvenkin! :-)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Nisuu

Omalta laiturilta tuli viime kesänä noin 40 kappaletta.  :-)

Hemulisoturi

8,7kg ja kappale määrää en muista. Tuli venepilkillä toissa kesänä, syöttinä mormuska jossa keltaisia kärpästoukkia.

Temppumies

Ite olin sellasella pienellä padolla ja ei ehtiny välillä koukku vajota paljon ku oli jo särki kii, mut määrää en laskenu.

suiza

mulla nappas koukku 450g särki... siit pari tuntia etehe päin tuli särkiä parisenkymmentä. vähä alle kilo paino se saalis. kaikki oli niin rääpäleitä. tämä saalis oli ensimääinen tänäkesänä...

viimevuosina tuli 50 särkiä
kalastus pidentää ikää

Qkkeli

Onkimalla suurin saalis taita olla siinä 300 kappaleen paikkeilla. Hoitopyyntimielessä yhden illan pyysin särkiä kun olivat niin otilla. Tavallinen mato-onki virvelissä. Oikeilla välineillä olisi varmasti tullut reilusti enemmän. Kalojen koko ei tosin ollut mitään kummoisia, ehkä suurimmat siinä 100 gramman paikkeilla.

Katiskalla paras saalis on ollut yli 450 särkeä. Laskeminen lopetettiin 350 kappaleen paikkeilla ja arvioitiin loppumäärä.

esal

Sankollinen on tullut särkiä noin tunnin onginnan tuloksena. Tarkemmasta lukumäärästä ei ole hajuakaan. Oli niitä kai melkein 100, kun aika pieniä olivat.

Zer0

Satoja, en oo kerennyt laskemaan.

--PROFESSOR--i

No onhan särkeä toki tullut ongittua(usein myös seipeä matkassa).
Suurimmat saaliit taitavat jäädä noin.100-200 särkeen.Ihan tahallaan ongittuna.Muutenhan en ole näitä roskakalojen onkijoita :wink:.

Useinhan esim.ahvenkalassa nämä särjet ja seivet, sun muut roskakalat ovat riesa.Limaisia, ruotoisia, pieniä ja mauttomia kaloja, jotka reheväittävät vesistöjä liiakseen.
MADE in Finland...

kalapena

yli 25kg(puntari ei näytä enemmin) kaikki tuli tunnissa :-D tosin seassa oli sorvaa :roll: