Kalastus Puulalla

Started by Anonymous, September 19, 2002, 21:11:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

perza

Quote from: Aatami on September 06, 2010, 07:48:54
Tuliko Perza kalaa kisoissa?

Ite olin torstaista saakka Puulalla vaikkakin torstaina ei paljon kalastettu kelistä johtuen ja perjantaikin meni vähän sään seuraamiseksi. Saaliina kuitenkin pari alamittataimenta ja pari karkuutusta. Yrittäjiä oli paljon lauantaina ja sunnuntaina. Hyvä, että sekaan mahtu. Sunnuntaina laskin jo pelkästään Karttuulla 11 venettä itseni lisäksi eli vähän tunkua.

Tuulastamassakin käytiin. Tai no lähinnä ihailemassa järven pohjaa valolla. Pieniä haukia ja paljon lahnoja, liian paljon.

Muikkuverkot antoi mukavan reilun 6 kilon saaliin, siispä muikkua ruokana seuraavat päivät.

Yhdellä oli sunnuntaina yks mitallinen 3,5kg lohi. Lauantai päivän voittajalla 13kg haukia. Meillä pari haukea ja 3 ahventa. Kertoimien jälkeen joku 7kg yhteensä. Alamittasia haukia pari kymmentä. Sunnuntaina sitten kaikki muut yritti lohia. Meidän veneeseen nousi yks 1,9kg kuha ja ahven. Alamittasia haukia kymmenkunta. Vesi kyllä jo hirmu kylmää. Kylmimmillään matalassa lahessa 12,5, selällä sen nippanappa 14. Viikko takaperin kuitenkin vielä melkein 20c.  :-o Kuhan mahassa oli ihan hirveän kokosia muikkuja pari kpl. Painoa kuhalla oli suolineen/mahan sisältöineen 1,9kg, mutta suolistettuna keveni n. 400grammalla. Kalat oli aivan varmasti muikkuja eikä pikkusiikoja. Ei neljä kalamiestä voi olla väärässä lajin määrityksessä. Isoja muikkuja tuolla kuhapaikalla siis tuntuu olevan.  Ei kyllä ollu tungostakaan kun kokonaiset yksi vene ajo selän ohi kokopäivänä. Verkkoja ei selällä ainuttakaan.
Tais kuhakausi olla tässä tältä keäsltä. Vedetään sitten loppukausi haukia ja ahvenia. Tai jos vaikka innostus jonkun reissun lohien perässä.  

E:

Ei hemmetti miten oli hyvänmakuista tuo kuha. Normaalisti mitä on parikilosia tullut paistettua niin liha on ollut jo liian paksua ja makukin "ei niin hyvä". 
Tämähän maistui kun olisi paistettuja muikkuja syönyt. Maku oli ihan erilainen kun esim. tuosta saimaalta saatu tai sitten kyyvedestä. Enkä kyllä ihmettele yhtään jos/kun muikkua puulalla syövät.
Parasta kalaa mitä on tullut koskaan syötyä...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Aatami

Kohta starttaa auto jälleen kohti Hirvensalmea ja "kaivoa". Ainakin keskiviikkoon asti ajattelin olla ja yrittää josko se 70cm menisi tänä vuonna rikki jalokalojen osalta. Pistetään raporttia jos on jotain raportoitavaa. Uittoon pääsee ainakin uutuus-Perzat ja tintit, mutta ennenkaikkea uhraan aikaa myös raksin uittoon.

Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Aatami

Vajaa viikko Puulalla takana ja täytyy sanoa, että kyllä oli hieno reissu.

Perjantaina puolen päivän aikoihin viikko sitten saavuin järven rantaan ja pikkuveneellä köröttelin Pukkisaareen. Levittelin rojuni ja pistin mökin lämpimäksi. Samalla katselin uistelukamat isompaan veneeseen valmiiksi. Joskus neljän maissa pääsin yrittämään järvelle menoa, mutta moottori päätti ettei järvelle mennäkkään. Nyin ja nyin, mutta ei mitään tapahtunut. Sinä päivänä ei sitten kalastettu. Tuli sen verran hiki ja v***tus moottorin takia.

Lauantai aamuna uusi yritys, kun appiukkokin odotteli lähtörannassa noutamista. Alku ei paljoa luvannut, mutta kuin ihmeen kaupalla moottori sitten kuintenkin käynnistyi ja pääsin vesille. Appiukon haettuani , pääsin vihdoista viimein uistelemaan. Täysi päivä aamusta iltaan siiman uittoa eikä mitään. Ei alamittaista, ei tärppiä, ei mitään. Ei edes pohjakosketusta. Noh illalla sitten pieni koitos atraimen kanssa lähirannalla mihin tuulen vire ei osunut. Kaloja ei paljoa näkynyt aluksi, mutta sitten löytyi melko kookas lahna joka melko helpolla koukattiin kyytiin.

Lahnalla kokoa 2.25kiloa. Ei mennyt tuulastus ihan reisille. Vaikkakin jäi kyrsimään, kun löin isommanpuoleisesta harjuksesta piirun verran huti, kun oli sen verran syvemmässä vedessä. Siinä olisi harjusennätys tuplaantunut komeasti :|

Sunnuntaina, maanantaina ja tiistaina sama saldo kuin lauantaina uistelun osalta eli täysi päivä uistelua, mutta ei mitään tapahtumia. Onneksi muikkuverkot antoi kalaa tasaiseen tahtiin ja saatiin jotain savustettavaa. Yhteensä kuutisen kiloa muikkua tuona aikana. Ihan riittävästi kahdelle miehelle ruoaksi.

Keskiviikkona oli kova keli järvellä. Tuuli kovaa lounaasta ja lisäksi satoi vettä. Vähän jo mietin aamulla, että viittiikö sitä edes järvelle lähteä, mutta lähdin sitten kuitenkin ja onneksi siiheen ratkaisuun päädyin. Kolmen tunnin vedon jälkeen kurvasin Pukkisaaren vierestä, melko läheltä rantaa. Katselin kaiusta, että ompa hyvännäköinen kumparen, kun 25 metristä nousi 17 metriin ja saman tien lähti uudelleen syvenemään. Siinä samassa vapa pään yläpuolella niiasi. Potkurivirran vapahan se siellä nytkähti ja siihen malliin, että taitaa olla kala. Siinä samassa lähti siima juoksemaan kelalta mieletöntä vauhtia ja mies oli hätää kärsimässä. Sain vavan käteeni ja tunsin kuinka kala potki menemään. Ei mitään näköhavointoa ensimmäiseen 5 minuuttiin, kunnes kala singahti ilmaan. Leuka oli muljahtaa sijoiltaan, kun näin sen ensi kerran. "Järväri", totesin itselleni ja minkä kokoinen. Kaksin käsin pumppasin kalaa venettä kohti, mutta ei se niin vaan veneelle tullutkaan. Kala syöksähteli ja onnistui poimimaan kaikki vavat jotka vedossa oli siimoineen itseensä. Se oli aikamoinen sotku ja ihme ettei se karannut. Useamman kerran pääsin koittamaan haavitusta ja voimat alkoi olla jo ihan loppu, kun yhdellä kädellä pidin vavasta ja toisella haavista ja välillä kyynärpäällä venettä ohjasin. Vihdoin koitti se hetki, että kala antatui haavin syleilyyn ja sain sen kammettua veneeseen. Mahtavat karjaisut kaikui järvellä, adrenaliini purkautui ja mies oli yhtä hymyä. Ei haitannut yhtään, vaikka vene oli pyörinyt 720 astetta ja siimojen selvittelyyn meni pitkä tovi. Elämäni mahtavin kala oli veneessä :-)

73cm ja 4.6 kiloa oli strategiset mitat. Ottivieheenä kuvassa näkyvä Perza-vaappu, jonka olin viikkoa aikaisemmin postissa saannut. Hyvä vaappu pakko sanoa.

Torstai aamupäivä vielä uistelua laihoin tuloksin, mutta yhden kalan takia kannatti viikko tyhjää pyytää.

KALIKKA

makian näkönen possu  :-)
kyllä sitä jo tuon jälkee "mielellää"vähän siimoja setvii :wink:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Qkkeli

On vain piru vie nätti kala, onnittelut saajalle!!  8-)

perza

Onnittelut Aatamille komeasta lohesta!
Kyllä se puulakin noita välillä antaa kun vaan yrittää.

Aatami

Kiitoksia vaan itse kullekkin. Yritys palkitaan aina, mutta aikaa se vaatii :-) Tänä vuonnakin uistelua n.250 tuntia takana.

Rantasuikki

Tervehdys puulan kalastajat!

Olen harkinnut syksyistä uistelureissua puulalle, onkohan tuossa marraskuun puolenvälin tienoilla vedet vielä auki ja uistelu mahdollista?
Raportoin tottakai tänne miten reissulla kävi jos semmoinen tulee.

Kiitos jokatapauksessa

mpk

Quote from: Rantasuikki on November 04, 2010, 12:34:20
Tervehdys puulan kalastajat!

Olen harkinnut syksyistä uistelureissua puulalle, onkohan tuossa marraskuun puolenvälin tienoilla vedet vielä auki ja uistelu mahdollista?
Raportoin tottakai tänne miten reissulla kävi jos semmoinen tulee.

Kiitos jokatapauksessa

Eli viikon parin päästä? Sanoisin että kyllä on selät auki, jos ei nyt ihan mahottomasti pakasta. Pikkupakkaset saattavat kyllä matalia lahtia vetää riitteeseen, mutta en usko että selät vielä jäähän vetää. Toisaalta mtv3 uutisoi torstaina että SUPERKYLMÄÄ olisi tulossa suomeen. Kuulema jopa -20 lappiin ja eteläänkin pakkasta :)

eli ei kun vesille...

Aatami

Kyllä kai sinne vielä pääsee. Juuri saavuin reissusta. Veden lämpö lähtiessä 5.7 astetta. Kalat oli todella tiukassa. Kahteen päivään ei mitään tapahtumaa siimojen päässä. Seitsemällä vavalla vedettiin. Muikkuverkoilla ruokamuikut, mutta normaalia heikompi saalis niilläkin.
Tuulastus tuotti melkein kiloisen harjuksen. Nooh mittauksien ja verenlaskun jäljiltä kala oli vain 820 grammaa ja 44.5cm pitkä. Erittäin komea kala kuitenkin ja hienoa huomata, että nuokin on kasvanut lähes tuplaten siitä kun ensi kerran siiman jatkeeksi onnistuttiin harjus Puulalla saamaan. Muita tuulastuskaloja oli siika, hauki ja särki, joka näytti siialta :lol: Paljon oli elämää öisessä järvessä, mutta tyypillinen tuulastuskala lahna oli tyystin kadoksissa mikä ei tietenkään ollut lainkaan huono asia. Lisäksi muikkuverkoista löytyi yllätyskalana 1.5kiloinen kuha mikä oli hieno yllätys karttuun puolelta.

Todennäköisesti omalta kohdaltani viimeinen reissu Puulalle tän vuoden puolella, mutta saattaa se mieli muuttua jos syksyä jatkuu pitkälle.

-Orava-

Nyt se sit tuli, 5,5kg kuha!! komia lötkäle...
eli kyllä noita isomuksiakin tuntuu puulaalla olevan  :-D

Aatami

Onnea Kurre komiasta kuhasta. Näköjään siellä noita isojakin on vaikkakin harvassa. Tais verkot olla jossain vähän sameammassa lahdessa? Ei kai kirkkailla selkävesillä noita mörköjä ui  :lol:

perza

Quote from: Aatami on March 27, 2011, 20:15:57
Onnea Kurre komiasta kuhasta. Näköjään siellä noita isojakin on vaikkakin harvassa. Tais verkot olla jossain vähän sameammassa lahdessa? Ei kai kirkkailla selkävesillä noita mörköjä ui  :lol:

Karttuultahan noita isompia 4-6kg kuhia tulee jokavuosi verkoilla. En tosin itse pyydä, mutta vähän olen juttuja kuullut ja pari kertaa myös päässyt näkemään noita isomksia. Missä lie sitten kesällä nuo kuhat...

verkottaja1

Moi,

onko kellään tietoa onko Vuojaselkä jo  auki?

Aatami

Kuulemma on vielä jäässä. Äitienpäiväksi ovat ennustelleet, että aukeaisi.

verkottaja1

Quote from: Aatami on April 29, 2011, 10:49:24

No voihan per..le. Taitaa jäädä kevättaimenen pyynti väliin tältä vlopulta.

perza

Quote from: verkottaja1 on April 29, 2011, 11:34:46

Ihan näin mielenkiinnosta kysyn, oletko Vuojaselällä uistellut taimenta/saanutkin saalista?
Itse olen kyllä vuojalla uistellut, mutta saalis kalat olleet kuhia, haukia ja ahvenia.

verkottaja1

Quote from: perza on April 29, 2011, 12:17:56

Ihan näin mielenkiinnosta kysyn, oletko Vuojaselällä uistellut taimenta/saanutkin saalista?
Itse olen kyllä vuojalla uistellut, mutta saalis kalat olleet kuhia, haukia ja ahvenia.

Viime syksynä oli (hyppäs komeesti ilmaan ja pääsi irti) yksi kiinni, joten eipä voi ihan hirveästi kehua. Samaan hengen vetoon pitää todeta, että en ole mikään himouistelija, mutta olen ymmärtänyt, että jäiden lähdön aika on yksi "helpoimmista" ajoista yrittää taimenta vetäen kun se saalistaa juuri sulaneiden rantojen tunutumasta.

Lisäksi viime syksynä näin laiturilta muutamia komeita hyppyjä, jotka tulkitsin taimeniksi. Etäisyyttä oli tosin sen verran, että lajitunnistus saattaa olla pielessä.

Olen kuitenkin kuullut että vanhaan hyvään aikaan Viitasaaren edusta oli hyvä taimenpaikka.

perza

Quote from: verkottaja1 on April 29, 2011, 12:55:07
Quote from: perza on April 29, 2011, 12:17:56

Viime syksynä oli (hyppäs komeesti ilmaan ja pääsi irti) yksi kiinni, joten eipä voi ihan hirveästi kehua. Samaan hengen vetoon pitää todeta, että en ole mikään himouistelija, mutta olen ymmärtänyt, että jäiden lähdön aika on yksi "helpoimmista" ajoista yrittää taimenta vetäen kun se saalistaa juuri sulaneiden rantojen tunutumasta.

Lisäksi viime syksynä näin laiturilta muutamia komeita hyppyjä, jotka tulkitsin taimeniksi. Etäisyyttä oli tosin sen verran, että lajitunnistus saattaa olla pielessä.

Olen kuitenkin kuullut että vanhaan hyvään aikaan Viitasaaren edusta oli hyvä taimenpaikka.

Juu kyllä siellä taimenta on, se on varma. Itsekkin joitain taimenen hyppyjä olen nähnyt syksyn uistelureissuilla.
Läsäkoskeenhan ne taimenet kaiketi yrittää vaeltaa ja jos ne sinne yrittää niin vuojaselän läpihän niiden on uitava.

verkottaja1

Ihan vaan tiedoksi, että ainakin suuri osa selästä aukeni viime yönä.

Aatami

Torstaista maanantaiaamuun olin Puulalla jäiden lähtöä ihmettelemässä. Tosiaan torstaina mennessäni oli lähtöranta jäähileen peitossa, myös Pukkisaaren koko selän puoleinen sivu oli useamman sadan metrin pitkän jäälautan vankina. Lauantaihin saakka jäälauttoja näkyi jossain päin järveä.
Vesi oli kylmää kuten arvata saattaa, mutta lämpeni nopeasti. Torstaina mittasin pintaveden 3.7 asteiseksi, kun maanantaiaamuna vesi oli jo lähes kahdeksanasteista. Siis pinnasta.
Verkoilla pyydettiin haukea ja ahventa ja uistelemalla sitä vähän jalompaa kalaa. Ainakin yritettiin.

Verkkokaloina tuli mm. 900g ja 820g ahvenet. Haukia tuli useita, joista suurin reipas kolmonen. Pari lahnaa tuli myös sekä pienehkö siika. Lipalla rannasta saatiin 42cm harjus. Uistelusaalista ei tullut totuttuun tapaan vaikka pikkuplaanari pakitti kertaalleen komeasti ja hetken sain tuntea käsissäni, kun paremman kokoinen kala potki pakoon.

Näin tällä kertaa. Kausi korkattu ja seuraava reissu onkin sitten arviolta kolmen viikon päästä, kun on kaikenlaisia kissanristiäisiä tässä välillä.

merrasmäenkoukuttaja

tervehdys kaikille palstan kirjoittajille... kirjoitukset ovat avanneet hyvin minulle - vasta puulan lohiapajiin tutustujalle - tätä maailmaa. Takana 15 vuoden mökkikalastajantutkinto hintikanselällä, sekä muuttosalmen ja hirvensalmen välillä. Lähinnä haukea tullut, mutta ajoittain ovat kuhatkin piristäneet ruokapöydässä.  Ja verkolla tietty muikkua! Ja paljon!

Olin pari vuotta sitten ensimmäistä kertaa Simpiänselällä. Parin kaverin kanssa raahatiin soutuvene ja 3 heppanen potkuri tieltä jonkun metsän läpi ja ajeltiin simpiälle. Olisiko kellään mielessä mitään hyvää veneenlaskupaikkaa simpiän tai karttuun lähellä? mulla on vain 3hp moottori siksi vene pitää laskea lähellä kalapaikkaa.

Tänä vuonna tarkoitus viritellä mun pikku soutuveneestä uisteluvene. Olen suunnitellut pari itetehtyä syvätkilaa ja neljä sivu plaanaria. Kaikukin tulee hankkia. Pidättekö muuten syvätakilaa tarpeellisena puulan lohille, vai riittääkö painot?

Täällä joku jossain vaiheessa paljasti kokemuksiaan hintikanselältä; sinun kanssa olisi kiinnostava vaihtaa kokemuksia enemmänkin.

Tulen olemaan varmaankin vähän aktiivisempi täällä kunhan saan lisää uistelukokemuksia Simpiältä. Viime viikonloppuna tuli haukia hintikanselältä, suurin 4.3kg kaislikon reunasta. Tollasia kyseinen selkä harvoin antaa.

Aatami

http://www.puula.fi/UserFiles/file/Puulan_kalastus_nettiversio%202010%282%29.pdf

Tuosta kartasta näkee kaikki luiskat. Olet tosin tuon varmaan jo noteerannut aiemmin.  Mietin, että missä ihmeessä on Hintikanselkä, mutta se olikin Ryökäsveden puolella  :-)

Sinne vaan rohkeasti lohen peräänkin koittamaan. Kolmella vavalla itsekkin ensimmäisen mittalohen sain Puulasta ja ilman mitään takiloita. Takila on silti hyvä lisävaruste varsinkin jos kesäaikaan koitat jalokalaa saada, koska se liikkuu melko syvässä. Painoillakin saattaa päästä riittävän syvälle jos vauhti on hiljainen ja painoa on riittävästi. Itse liikun pääosin Karttuulla niin kuin on jo varmasti selväksi tullut, mutta tervehditään jos tavataan.

Ens viikonloppuna on jälleen raksin uittamisen oppitunnit meikäläisellä ja pe-su majaillaan mökillä enemmän tai vähemmän kalastuksen merkeissä.

jasu

Katos vaa hintikal on muitaki kalastajia :-D Onha sitä tullu kalastettua siel siitä lähtien ku mato-onki pysy kädes.Ite olin la-ma soutu-uistelemassa mut ei tullu ku perus 0,5kg-2,5kg haukia.
Viime kesänä tuli kerran käytyy kerran käytyy simpiäl/karttuul mut sitä edellisenä kesänä tuli käytyy useammin mut eipä saalista herunu,pari tärppiä on karttuulta saatu  :-D
Vinttiniemest on iha hyvä laskee vene,lyhyt matka karttuulle.

merrasmäenkoukuttaja

tämähän pelaa hyvin kun heti tuli vastauksia :-D

Tuntuu olevan hauet kudun jälkeen nälkäisiä. Hintakalla muutemia kaislikon laitoja, jotka ovat varmoja haukipaikkoja tähän aikaan. Sitten heinäkuussa onkin jo vähän vaikeampaa. No silloin olen pyytänyt muikkua verkolla. Lohikala on lohikala. Kyllä sitä muikkua kelpaa ottaa...

toi kartta olikin hyvä,  oon sen joskus nähnytkin mutta en noteeranut että siinä on laskupaikat, näköjään ainakin karttuulle pääsee aivan pelipaikkojen viereen. Saattaa olla että olen siellä jo ensi lauantaina vapojeni kanssa.... pitäis saada viriteltyä vaan telineet vavoille mun soutuveneeseen ja toivoa ettei tuule liikaa, niin pääsee lähtemään.. kun noita veneenlaskupaikkoja katsoi, niin ainoa järkevä paikka on toi karttuun vieressä oleva laskupaikka. Muualta on aivan liian pitkä matka pelipaikoille kun kerran perässä putkuttaa 3 heppanen.

Elikäs älkää sitten ihmetelkö jos siellä Karttuulla näette jonkun amatööriuisteluvirityksiä soutuveneessä :-D   Itse kun en usko välineurheiluun....

Tää lohenuistelu on mulle tosiaan ihan uusi juttu, muuten kalastuskokemusta löytyy yllinkylllin. Perholla olen jallittanut taimenta varmaan kymmenen vuotta, mutta nyt se on vähän jäänyt. Tässä viime kesänä innostuin sitten tähän uisteluun, saa nähdä tuleeko samanlainen 10 vuoden villitys kuin perhostuksesta.

Mites toi Karttuu tähän vouden aikaan. Ilmeisesti lohta ja taimenta kannattaa syvänteiden >20m kohdalta välivedestä (4-10m) ja pinnasta tietenkin muikkuparvien syvyyksiä luotaimella tarkkaillen. Mutta mites jos ei lohikala nappaa, niin tuleeko sieltä haukea ja kuhaa esim rannempaa. Tuo lohenuistelu voi olla joskus niin pirun tylsää jos ei mitään tapahdu, niin backup pläninä pitäis olla hauki/kuha mestat.

Käykö karttuulla hauelle ja kuhalle värikkäät (sateenkaari) 5-12cm vaaput, ainakin Hintikalla ne käyvät?

Aatami

Karttuulta en ole saannut kuin muutamia sattumahaukia selän kupeesta ja nekin matalasta vedestä. Kuhia ei ole tullut kuin verkoilla. Kaikkea kannattaa silti yrittää  :-) Viime vuonna vedin 250 tuntia lohikalaa ja parisenkymmentä sain joista vain kolme mitallista Puulasta ja yksi toisaalta eli melko pitkävetistä se on näin amatöörinä aluksi, mutta jostain se on lähdettävä.

Itse elän siinä uskossa, että taimen ja järväri on siellä missä muikutkin. Kaiulla sitten muikkuparvia hakemaan ja kun parvi löytyy niin siinä sitten haravoidaan. En ole löytänyt oikein mitään varsinaista ottiaikaa, mutta omat yritykset kohdistuu yleensä aamupäivään. Mukavaa hommaa se on vaan seilailla ja toivoa tärppiä. Välillä se oikeasti tuleekin  :wink:

Nieriää ei kannata toivoa siiman päähän, koska ne tuntuu olevan saavuttamattomissa. Verkolla tulee välillä, mutta pirun syvältä.

Välineurheiluun en itsekkään juuri usko, mutta pieni panostus antaa uskoa omaan touhuun  :lol:

merrasmäenkoukuttaja

yksi kysymys tossa putkahti vielä mieleen. Tiedättekö voiko siellä Vihtiniemessä säilyttää venettä ilmaiseksi? Vai maksaako jotain? Voisin nimittäin sen verran panostaa uuteen harastukseen että ostaisin toisen tasaperäveneen jollain satasella; säilyttäisin kesät venettä Vihtiniemessä. Veneen roudaaminen peräkärryllä on sekin nimittäin melkoista jumppaa.

merrasmäenkoukuttaja

sori, siis Vinttiniemi

Aatami

Siellä muistaakseni lukee jotain sellaista, että tutustumiskäynti ilmainen ja muuten maksullinen. Perivät siis maksun sen käytöstä. Ei taida ilmaisia satamia ollakkaan  :|

jasu

Quote from: merrasmäenkoukuttaja on May 24, 2011, 19:52:46

tervehdys kaikille palstan kirjoittajille... kirjoitukset ovat avanneet hyvin minulle - vasta puulan lohiapajiin tutustujalle - tätä maailmaa. Takana 15 vuoden mökkikalastajantutkinto hintikanselällä, sekä muuttosalmen ja hirvensalmen välillä. Lähinnä haukea tullut, mutta ajoittain ovat kuhatkin piristäneet ruokapöydässä.  Ja verkolla tietty muikkua! Ja paljon!

Oletan et ryökkään puolelta oot muikkua saanu,kyläläisten mukkaa hintikal ei oo paljoo muikkua tai sit ne on huijannu mua joka on paljo mahollist  :-D ku ei oo tullu kokeitua.