Pitkäsiima

Started by Kolmipiikki, August 14, 2003, 22:59:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kolmipiikki

Harrastaako joku muu mahdollisesti pitkällä siimalla? Kuinka monta koukkua? Mitä syöttinä ja mihin pyydyksen laskette? Omat siimani 20,80 ja 100 koukkuiset lasken yleensä kaislikon reunaan ahvenia ja haukia varten, tai luotto kuhapaikoille.( Kuhaa muuten saa erinomaisesti pitkällä siimalla :D). Syöttinä käytän tiuraa/salakkaa.

edit: otsikko, sillä "pitkä siima" ja "pitkäsiima" tarkoittavat eri asioita. Tässä tapauksessa kyseessä on pitkäsiima.
Kaislikon kunkku!

MRI

Kerro pitkänsiimasi rakenteesta, koukuista, tapsien välistä  jne. ja asetamisesta veteen. esim laitatko kohoja ym. Tein itse muutama vuosi sitten 100 koukkuisen pitkänsiiman, koukkukoko 2/0 tai 3/0 tapsien väli 8 m. Syötin siiman salakalla, särjen palalla ja madoilla. Pyydys oli todellinen pettymys. Hyvä jos pari kalaa, ahventa tai säynävää tuli kerralla. Kokeilin siimaa sentään erilaisissa paikoissa merellä sisävesillä ja ulkomerellä vieläpä vanhan kokeneen pitkäsiimapyytäjän kanssa. Laatikossa on sen jälkeen saaniut olla.

haukka

minä olen kalastellu pitkälläsiimalla keväällä siikoja mereltä... siima on tehty 100m pitkästä raskaasta verkon alapaulasta... koukkuja 2m välein n.0.5m monofiili tapsiin... koukun koko 4-6...  siiman olen kasannut styroksiseen kalalaatikkoon... sitten vaan siikaonki kainalossa etsimään siikapaikkaa ja kun kaloista alkaa näkyä merkkejä niin sitten vaan seuraavana aamuna kukonlaulun aikaan siima veteen madoilla höystettynä... illalla sitten siima ylös... saaliina ainakin mulla ollu pelkästään siikoja ja kampeloita... siimaa ei kannata jättää yöksi veteen... aamulla on muuten melkoinen kiiski ongelma... itse en kiiskiin ekalla kerralla uskonu mutta sieluni silmin vieläkin näen kun pieniä vikkeliä kiiskiä nousee joka koukusta  :)

Kolmipiikki

Pitäisi varmaan munki kokeilla joskus matoja syöttinä. Ainakin saisi niitä helpommin kun pikkukaloja
Kaislikon kunkku!

Anonymous

10mm verkol syöttei elävii,pyrstösts kii ja sillee ei se vaikeet oo kuhaa tullee myyntii asti jops syätti on vaan elos