Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

milloin kala syö parhaiten

Started by lentokala, May 15, 2003, 22:21:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pietarin kalansaalis

Onko kukaan tietoinen että jos kalastaa illalla ennen auringon laskua järvellä, niin kummalta rannalta kannattaa kalastaa se kumpi on jäänyt jo varjoon vaiko se mihin vielä paistaa hieman? Tuli vaan mieleen juuri kun tulin heittelemästä... :-P

maalle heitetty kippari

Hyvä kysymys, olen miettinyt tota taas merellä, kumpi on parempi, aurinkoinen vai varjonen. En ainakaan minä ossaa tohon vastata. :-P
mitäshän tähän laittais

Salone

Itse sanoisin, että kala syö parhaiten hyvin aurinkoisella säällä ja matalan veden aikaan. Tällöin siis tulee rannasta hyvin punakonttia ja särkeä (joskus ehkä lahnaa). Suurempien kalojen, kuten haukien käyttäytymistä en ole mitenkään tarkkaillut.

Jjj

Niin ja pitää vielä lisätä tuohon aiempaan viestiini, että ainakin lahna ja pasuri tuntuvat syövän todella hyvin rannan läheltä, kun tuulee kovaa ja aallot on vaahtopäitä ja kalastaa tuulen puoleiselta rannalta (ts. täytyy heittää vastatuuleen. Ilmeisesti kova aallokko pöllyyttää pohjaa ja lahnojen ravintoa eli toukkia tms. "leijailee" lähellä rantaa. Toinen syy voisi olla se, että lahna on sivu profiililtaan suuri ja aallokko "ottaa lahnan mukaan" ja vie lähemmäs rantaa.