Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kauhajoen ympäristö.

Started by pasi89, June 12, 2011, 16:43:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasi89

Eli etsisin Kauhajoen ympäristöstä monipuolista järveä, mistä löytyy monenlaista kalalajia. Mistä/millä tekniikalla/koska?

Seuraavista tietoja, että mitä kalalajeja löytyy?
-Ikkeläjärvi?
-Nummijärvi?
-Kangasjärvi?
-Kauhajärvi?
-Säkkijärvi?

Tarvisin myös tietoja kuinka seuraavilta alueilta nousee Taimenta tai Harjusta? Onko Kauhajoellapäin muita jalokala alueita?

-Päntäneen ympäristö, padot, kaarlelan puiston alue?
-Hyypän alue?
-Ikkeläjoen alueet?

Hyypän ja Päntäneen alueilla vesi ei virtaa kovin paljon, mutta olen kuullut että sieltä nousisi Taimenta / Harjusta?
Onko huhupuheita?

Vikke

Järvistä itselläni kokemusta Ikkeläjärvestä, Nummijärvestä ja Säkkijärvestä.

Ikkeläjärvessä olen ylivoimaisesti eniten käyttänyt vieheenä Minnow Spoonia vetouistellen ja ainakin keväällä/alkukesästä kaislikoissa heitellen.
Erilaiset vaaput ovat toimineet myös hyvin hauelle vetouistelussa (esim. Nils Master Invincible).
Ko. järvellä olen kalastanut koko pienen ikäni :-)

Nummijärvellä olen käynyt enemmän pilkillä, mutta varmaan tähän aikaan ainakin sinua kiinnostaa kesäkalastus enemmän ? :-)
Viime viikon torstaina käväisin kaverin kanssa heittelemässä ja vetämässä.
Itse sain kaksi haukea ja kaveri neljä.
Pääasiassa kalat tulivat heittelemällä kaislikkojen läheisyydessä.

Säkkijärvellä olen käynyt ainoastaan pilkillä ja sitä sormenmittaista ahventa tulee vähän jokapuolelta järveä.

Päntäneenjoella on todella hyvä mahdollisuus saada taimenia ja harjuksia.
Esimerkiksi tuo mainitsemasi Kaarlelanpuiston alue on erittäin hyvä paikka. Ehdottomasti kannattaa mennä !

Omia "lempipaikkoja" Ikkelänjoella ovat Ahtiaisentien sillan kohta molemmin puolin jokea ja Pietarinkoski.

Tässä piti hieman kiireessä kirjoittaa tämä, mutta kysy ihmeessä lisää jos kiinnostaa.
En tiedä onko minulle paljoa sen enempää tietoa kuin sinullakaan, mutta ainakin omia kokemuksiani voin kirjoitella. :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

pasi89

Ajattelin käydä jerkkejä kokeilemassa Ikkeläjärvellä. Saa nähdä toimaako. Säkkijärvelle ei ole venemahdollisuutta ja rannalta sielä on turha käydä kokeilemassa?

Tuosta Päntäneenjoesta haluaisin lisätietoja, että millä välineillä siellä kannattaa kokeilla? Uistelemalla kun kävin, niin ei tullut näpyn näpyä.  Joku kaveri sielä näytti kokeilevan pohjaonkea, kuinkahan epäsallittua toiminta lienee? Oletko itse saanut sieltä jotakin?

Onko tämä Ahtiaisentien silta se, joka sijaitsee asuulista jonkumatkaa alaspäin?

Vikke

Quote from: pasi89 on June 14, 2011, 21:39:24
Ajattelin käydä jerkkejä kokeilemassa Ikkeläjärvellä. Saa nähdä toimaako. Säkkijärvelle ei ole venemahdollisuutta ja rannalta sielä on turha käydä kokeilemassa?

Tuosta Päntäneenjoesta haluaisin lisätietoja, että millä välineillä siellä kannattaa kokeilla? Uistelemalla kun kävin, niin ei tullut näpyn näpyä.  Joku kaveri sielä näytti kokeilevan pohjaonkea, kuinkahan epäsallittua toiminta lienee? Oletko itse saanut sieltä jotakin?

Onko tämä Ahtiaisentien silta se, joka sijaitsee asuulista jonkumatkaa alaspäin?
Jerkit voivat hyvinkin toimia tähän aikaan Ikkeläjärvellä hauelle.
Tai ei ole omia kokemuksia, mutta luulisin ja kokeilemallahan tuo selviää. :-)

En tiedä tulisiko tuolta Säkkijärveltä rannalta heittelemällä kuinka.
Vielä ehkä voisi saada rantakaislikoiden läheisyydestä haukea, mutta eipä ole tullut Säkkijärvellä itse ikinä kesällä kalasteltua.

Päntäneenjoelle itse otan aina mukaan joko perhovälineet-, tai virvelin.
Perholla ovat toimineet ainakin harjuksille vallan mainosti Red Tag, musta kuulapää nymfi, erilaiset liitsit ja erilaiset pienemmät pinturit.

Virvelin päässä uitan pienikokoisimpia lippoja, mitä minulla on (esimerkiksi 0/1 -koon Meppsit, Kuf lipat, pienimmät Lotot)...
Joskus saatan uittaa myös pieniä vaappuja (mm. pienet Salmo Hornetit ja Invinciblet).

Yllämainituilla välineillä pitäisi kyllä harjusta tulla ko. joesta.
Varmimpia paikkoja on kyllä ainakin tuo Kaarlelanpuiston kosken alajuoksu-, ja niska.

Koska Päntäneenjoki on lohikalapitoinen vesistö, niin tietääkseni onkiminen on sallittua vain 200 (ko ?) metriä virtapaikasta.
En ole tuosta metrimäärästä nyt täysin varma... Joko tietävämpi voisi vähän valaista asiaa :-)
Itse en ole ko. joelle ikinä lähtenyt onkivälineiden kanssa.

Ahtiaisentien silta on juuri se, mikä sijaitsee Asuulista hieman alempana jokea.
Sillan lähellä on myös pari vuotta sitten tehty parkkipaikka kalastajia varten.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze