Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

hartolankoski

Started by tumppi98, April 10, 2011, 11:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tumppi98

Ei ainakaan löytyny tälläistä aihetta mutta jos on jo niin poistakaa.
Elikkä kyseinen koski sijaitsee sastamalan vammalassa. Koskesta löytyy kohtuu paljo taimenta,kirjolohta,harjusta, toutainta,ahventa ja kuhaa, Muita kalalajejakin löytyy paljon: nieriää, haukea,järvilohta, siikaa ja säynettä. Itse en ole saanut kuin toutaimen ja ahvenia ja jotain karkuutuksia, mutta kyllä muut sieltä on paljon kalaa saanut. koskessa ei tarvitse kahluuhousuja käytännössä koskaan, rannat ovat kivikkoiset vesi on kohtuu kirkasta ja virtaus on aika heikko ( jos voimalaitosta ei juoksuteta ). koskesta löytyy myös rauhoitualue joka on 100 m voimalasta alaspäin. Koski on parhaimmillaan kun vesi on matalalla ja kohtuu viileää, (koski on siis kohtuu syvä).
koski soveltuu:

uistin
perho
spinfluga

Onko kukaan käyny kyseisellä koskella ja onko ollut teidän mielestä hyvä paikka mun mielestä ihan mukava paikka, kannatta käydä jos sinnepäin tulee mentyä. kireitä siimoja vaan kaikille.

Ai niin unohtu koski on siis kokemänjoen ensimmäinen koski.
Mennöön eikä meinata!

Himopilkkijä89

Pari kertaa tuli viime kesänä käytyä ja sellaista siellä väitettiin että padon alapuolen kalastuskieltoalue on 300m (vai oliko peräti 400m) joten en sitten tiedä paljonko se on. Padon yläpuolella joka tapauksessa 100m. Ahventa koitin ja sitä tuli nihkeästi, yksi yli 300g kuitenkin.

Onko tietoa miten kalaa on tänä kesänä noussut?  :roll:

tumppi98

En itse ole paljoa siälä tänä kesänä käyny mutta joku sai sieltä 4 kiloisen taimenen kyllä se on käymisen arvoinnen paikka.Ne muuten laskee hartolankosken vettä viikoilla 25,26,27 jopa 2 metriä kannattaa käydä :wink:
Mennöön eikä meinata!

Mikke96

Joo kyllä hartolankoskessa on tullu käytyä mutta tänä vuonna en oo käyny viä kun pari kertaa. Pitäs taas mennä jossain vaiheessa kun vesikin laskee :-)

latevaa

viime kesänä tuli käytyä jonkun verran kyseisellä koskella on aika hiljasta oli. Paitsi aivan voimalan vierestä kalastavilla tuntui kalaa nousevan...Oisko kellään antaa mitään hyviä vinkkejä miten tuolta saisi kalaa, ilman että tarvii mennä luvattomille paikoille ja pelätä turvatiimin jannun vierailuja...