Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Meetvursti

Ei meinaa keretä kuvaamaa vaappuja ennen toimintaa ja myyntiä, tossa kuitenki joitain viimeisimpiä..
Lappiin testiväriä..

(Työtapaturma)

Sinistä

ahven versioita

Solar

hyvän näköstä settiä meetwurstilta (ja muiltakin)

Solar

muutama viimeksi valmistuneet kalikat, ei juma tuolla envirotexilla saa jumalaisen kauniin pinnan vieheisiin, harmi että saatavuus suomesta on pikkasen heikkoa  :-(
-Mikko

Qkkeli

On vain niin järkyttävän upeaa tuosta solarilla...

kalassa

mä haluta tommosen hauen  :-D  :wink:

Survari

Laitetaas tännekkin näitä mun väkertelyjä teidän pällisteltäviksi. Kuvat on huonoja, mutta ei voi mitään  :-P 

Palautetta saa antaa

KABANOSSI

-lapamato-

Tässä ois ekat

Ja toinen kuva:

kalaa jahtaava ihminen

Suurkalastaja1

Nättiä vaappua jengillä!

Laitetaas kuvaa omistakin viritelmistä. Pari vaappua ja jerkki. Muutama epätoivoinen kalakin on noihin iskenyt.

Uploaded with ImageShack.us

Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Satunnaikalastaja

Quote from: Solar on July 22, 2011, 18:44:13
muutama viimeksi valmistuneet kalikat, ei juma tuolla invirotexilla saa jumalaisen kauniin pinnan vieheisiin, harmi että saatavuus suomesta on pikkasen heikkoa  :-(

invirotex = Envirotex Lite tai spray? Siis 2-komponentti polymeeri?

Solar

Quote from: Satunnaikalastaja on July 30, 2011, 01:43:24
Quote from: Solar on July 22, 2011, 18:44:13
muutama viimeksi valmistuneet kalikat, ei juma tuolla invirotexilla saa jumalaisen kauniin pinnan vieheisiin, harmi että saatavuus suomesta on pikkasen heikkoa  :-(

invirotex = Envirotex Lite tai spray? Siis 2-komponentti polymeeri?

juu envirotexia liteä epoxia tarkoitin 

Tomi

Hienoja ovat Kabanossin palikat. 8-)
Hyvän uistimen tunnusmerkki on se, että se on märkä.

Körmy Jr

Kokeilin tuota solarin "Suomujen teko" - menetelmää kahteen jerkkiin... tuossa tulos:

Kuvan laatu on todella huono..  :roll:

Satunnaikalastaja

Olenkin aina ihaillut niitä Solarin taideteoksia. Onko hän kehittänyt jonkin uuden menetelmän? Olen ollut uskossa että nuo ovat tehdyt sapluunalla maalaamalla rivi kerrallaan.

zima

Itse en edes raaskisi kalastaa nuolla solarin tekemillä, kun ne on niin helkkarin hienoja!

Körmy Jr

Quote from: Satunnaikalastaja on August 03, 2011, 22:42:21
Olenkin aina ihaillut niitä Solarin taideteoksia. Onko hän kehittänyt jonkin uuden menetelmän? Olen ollut uskossa että nuo ovat tehdyt sapluunalla maalaamalla rivi kerrallaan.

Juu, oikeassa olet. Sapluunalla ne on tehty rivi kerrallaan :wink:

_ankkuri_

Tässä olisi uusimpia mitä on nyt pitkään aikaan tullut tehtyä.

Ensimmäisen väritys villitys on lähtösin kipsteriltä.

Toinen on taas näitä minun pikkuvaappujani.

http://i822.photobucket.com/albums/zz147/_ankkuri_/IMG_0812.jpg

http://i822.photobucket.com/albums/zz147/_ankkuri_/IMG_0811.jpg
Ehdon valta ahvenella, ottaa onkeen jos tahtoo.

Suurkalastaja1

Kabanossilla ja kumppaneilla nättiä vaappua ja jerkkiä!
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

köntsä

Hienoja vaappuja on porukalla. Tänään itsekin tuota Solarin suomutekniikkaa kokeilin ja ihan ok kuvion sain aikaiseksi. Itse kun sen sapluunan tein paperi rei´ittimellä, niin siitä tuli melko pienisuomuinen sekä epätasainen. Joten nyt kysyisinkin itse Solarilta, että milläs olet tuon sapluunan "suomut" tehnyt?

Edit: Kuvaa laittelen sitten siitä "luomuksesta" myöhemin, kuhan on lakkauksesta päässyt.
Ei täältä mitään tuu... Ainakaan tänään.

Solar

Quote from: köntsä on August 07, 2011, 17:53:55
Hienoja vaappuja on porukalla. Tänään itsekin tuota Solarin suomutekniikkaa kokeilin ja ihan ok kuvion sain aikaiseksi. Itse kun sen sapluunan tein paperi rei´ittimellä, niin siitä tuli melko pienisuomuinen sekä epätasainen. Joten nyt kysyisinkin itse Solarilta, että milläs olet tuon sapluunan "suomut" tehnyt?

Edit: Kuvaa laittelen sitten siitä "luomuksesta" myöhemin, kuhan on lakkauksesta päässyt.

ihan vapaalla kädellä ja pieni teräisellä mattoveitsellä, käsi ei saa pahemmin täristä kun leikkelee noita :D
kannattaa tehdä se sapluuna jollekin muoville niin sitä on helppo sitten vaikka pestä jos on tarvetta. 

lisäillääns parit uutukaiset tännekin.

Miikkali

Tässä ekat vaaput, kaikki vielä kesken :D

Ilmaisia tarroja - ilman postikuluja! www.yad.fi/streetteam

zekkeliini

Solar Solar Solar!!! Saat sakot liian hienojen jerkkejen valmistuksesta. SAkko on 50 euroa tai minulle 2 jerkkiä. Ei vais! Vitsi oli  :-) Ihan sika hienoja taas..  :lol:

marko.m

Komeita vaappuja Miikkalilla. :D

Tässä minun ensimmäiset vaaput CAB maalilla maalattuna. Alimmalla ahvenvärisellä olen melkein saanut taimenen ylös.

Tässä maalaamattomia aihioita. Näitä odottaa varmaan jo 18 kpl maalia pitaansa. Uuttaa kynäruiskua odotellessa.

Miikkali

Komeen näköstä markolla!

Tässä mun uus vaappu, kultahilettä pinnassa.

Tuossa tuommonen pikkuvaappu

Mikko_-Procyon-

Koitas Miikkali sitä symmetristä vuolemistapaa. Samalla ohennat lastua ja vältät lohkeilut ja kuopat. Terävällä puukolla varovasti alat joka suunnasta lähestymään (katso vaikka kuvavinkit kalapediasta mun artikkelista). Ja osta montaa eri vahvuutta hiomapaperia ja niillä alat sitten kulmia pyöristämään. Koko ajan siirryt hienompaan karkeusluokkaan. Nuo nykyisten aihioiden pohjat vaatisivat vielä paljon hiomista.. tosin voihan se olla tyylitekninen ratkaisu jättää ne tuollaisiksikin, mutta uskoisin tavoitteesi olevan tasaisessa pinnassa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

marko.m

Quote from: Mikko_-Procyon- on August 26, 2011, 12:19:36
Koitas Miikkali sitä symmetristä vuolemistapaa. Samalla ohennat lastua ja vältät lohkeilut ja kuopat. Terävällä puukolla varovasti alat joka suunnasta lähestymään (katso vaikka kuvavinkit kalapediasta mun artikkelista). Ja osta montaa eri vahvuutta hiomapaperia ja niillä alat sitten kulmia pyöristämään. Koko ajan siirryt hienompaan karkeusluokkaan. Nuo nykyisten aihioiden pohjat vaatisivat vielä paljon hiomista.. tosin voihan se olla tyylitekninen ratkaisu jättää ne tuollaisiksikin, mutta uskoisin tavoitteesi olevan tasaisessa pinnassa.

Samalla kannattaa hommata balsaa. On paljon helpompi työstää kuin suomalaisia puulajeja. Balsaa ja muita vaapunvalmistustarvikkeita myydään esim. www.rialinna.fi ja www.samfishing.fi

Kipster

Miikkalille linkki artikkeliin. Itsekin tämän artikkelin pohjalta lähdin liikkeelle. Kun jaksaa vaan yrittää, niin kyllä se siitä lähtee. Vaikeuksien kautta voittoon.

http://www.kalapedia.fi/index.php?title=Vaapun_valmistus

Miikkali

Joo, tiiän että noi on aika ... hmm... palikoita. On mulla balsaa, mutta kun puukko on niin pirun tylsä, ja juu, on mulla erivahvuisia hiekkapapereita :D

UISTIN

Quote from: Miikkali on August 26, 2011, 17:27:31
Joo, tiiän että noi on aika ... hmm... palikoita. On mulla balsaa, mutta kun puukko on niin pirun tylsä, ja juu, on mulla erivahvuisia hiekkapapereita :D
No ei nuo nyt niin kovin huonoja ole ensikertalaisen tekemäksi.Uusi ja terävä puukko ei paljoa maksa,joten ei muutakun uusi puukko kaupasta,ja alat vuolemaan ajan kanssa niin hyvä tulee.Kannattee piiirtää paperin palaselle aihion sivuprofiili,[vaikkapa jostain hyväksi havaitusta vaapusta kopio]jonka sitten leikkaat irti ja piirrät balsan palaseen. :-)

Solar

lisätäänpäs muutamia "uusia" tännekin.