Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Riekon ja muitterin kosket

Started by heikki.k, August 11, 2002, 13:51:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

heikki.k

Onko kellään kokemusta saarijärven reikon-ja muitterinkoskesta? Mitä saaliita ja mitä perhoja?

Juzzi

Kyllähän siellä kalaa on. taimenia ja harjuksia. Toissapäivänä tuli uistimella kaverin kaa 2 kpl 1.5kg taimenii. kyllähän sieltä perholla tulee ainaki alamittasii taimenii ja harjuksii. Muittari on tosi pieni koski eikä siellä oo kyllä paljoo kalastettavaa. Käy kattoo http://www.boostmark.com/riekonkoski/index.html

heikki.k

Millä uistimella saitte? Oliko ne luonnonkaloja? Ootteko saanu sieltä kirjolohta? Minkä väristä vesi on?

Juzzi

tuli puna-hopeisilla uistimilla. salmo hornet ja rapala original. Ei oo kirree noussu. Muittarilla voi sitä olla paremmin. Ainaki yhen sain melkein muittarilta ja on sieltä muut saanu joitaki kirrejä. Vesi on aika tummaa molemmissa koskissa. En oo siit varma et oliko luonnonkaloja mut luultavasti

heikki.k

Onko koskilla hyvä saalisvarmuus? Mullaki on yks puna valko ruskee salmo ja sitä vois koittaa ku meen ens viikonloppuna. Ootko sä saanu hyvin sieltä?

Juzzi

ei siellä ainakaa kesällä tullu lämpimän veen aikaan mitään. Kyl sieltä nyt alkaa tulee taas paremmin ku veet kylmenee ja kutu alkaa. En oo kesällä nii usein käyny mut kyllähän sieltä aina joskus taimenii tulee. Isoja ahvenia ainaki. Kannattaa käyä myös koittaas muittarilla. Siinä keskellä on paras kalastaa.

heikki.k

Jooku ens viikonloppuna sinne on kalastusseuran matka... Salmoillako saa?

Juzzi

Salmoilla saa ja kannattaa käyä ostaassa myös rapala originaleja. 5cm tai 7cm. Myös rapala team eskot ovat toimineet ja lipat tietenkin. Väreistä parhaiten on toiminut puna hopea ja punanen ja puna vihreä.

heikki.k

Ootko perhoa käyttäny? Voin kertoo viikonloppuna saaliista... Noh toivottavasti ees jotain tulee... Kiitos sulle!

Juzzi

oonhan mä perhookin koittanu mut tosi vähän. en oo saanu kun affenii. Mikäs päivä te meette sinne ja kuinka kauan ootte. Kannattaa mennä sinne kolkanlahden ja muittarin kosken puolelle. Siellä on paljon parempi kalastaa.

heikki.k

Mennään ens lauantaina ja lähetään sunnuntaina... austko siinä lähelää?

heikki.k

tulihan se reissu tehtyä! Kukaan koko seurasta ei saanu mitään  ;D itse karkuutin muittarin niskalla salmo hornetista n.1,5 kg taimenen ja riekonkosken siitä ekasta pienestä uomasta otti illalla originaliin mutta seki irtos  ;D yhellä meidän porukasta oli muutama mittakala kiinni perhossa mutta huonosti tuli... harmi... iitos sulle kumminki hyvistä vinkeistä... ei sieltä muuten saanu kukaan mitään...

Juzzi

en yhtään ihmettele vaikka ei tullu ku on näin lämmintä. Ite en ollu eilen siellä. saiko siltä ketkään paikkallisetkaan mitään.

heikki.k

Ei kukaan mitään kunnon kalaa. Minulla oli 2 kiinni ja A-h rintaniemi (perhonsidonnan sm 2) meidän seurasta, sai monta mittakala tärppiä. Mistäkohtaa riekkoa oot itse saanu?

Juzzi

ite oon saanu niskalta ja siitä kuohuista suurimman osan. myös alempaa on kans tullu. Asutko kaukana saarijärveltä

heikki.k

Ootko saanu korkeamalla vedellä? Ku siinä on eka se koski ja sitte pieni suvanto ja toinen koski, niin kumman kosken niskalta? Kuinka kalastat uistimella kuohuista, vaikeaa... Asun isossakyrössä vähä alle pari tuntii ajo sinne täältä. Missäs ite asut?

Juzzi

ite oon saanu siitä ylemmän kosken niskalta ja itse koskesta. Niskalta oon saanu matalalla vedellä sieltä keskeltä. Korkealla vedellä siitä alhaalla olevan kosken sivu-uomasta josta on kaatunut puu yli. Kuohuista kalastan ihan normaalisti eikä se ole mielestäni vaikeaa. Asun saarijärvellä semmoset 10-15km riekonkoskesta.

heikki.k

Ylemmän kosken niskalla on pohjassa koko ajan. Onko se kaatunut puu siellä alemman kosken sivu uomassa? Mun kaveri rypi siinä uomassa  :D

Juzzi

Ei mulla vaan käyä melkein yhtään pohjassa siellä ihan ylhäällä ja ennen kuohuja. On se puu siellä alhaalla ja sitä kävelemällä pääsee hyville paikoille sinne alempiin kuohuihin.

heikki.k

Sain kuohuista vain tuppitaimenia ja arskoja  ;D Käytkö useinkin noilla koskilla? Montako mittakalaa oot saanu riekosta ja muittarista yhteensä?

Juzzi

aina tulee käytyä kun ehtii ku on kauslupa. Eipä oo tänä vuonna kovin ehtiny käyä nii ei oo kovin paljoo kaloja noussu. Muutamia kaloja on kertynyt.

heikki.k

Kuinka isoja kaloja sieltä yleensä tulee? sun suurin?