HongK. Shakespeare Omni-X / avokelasuositusta?

Started by Manaan, May 17, 2009, 21:45:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Manaan

Tossa hong kong mainostaa Shakespearen keloja 10 kipale ylimääräisellä puolalla. Onkohan noi laadullisesti lähempänä sekundaa kuin toimivaa? Tarvis uudet kelat hommata, eikä kauheasti jaksaisi investoida, kun kuitenkin 2-3 kelaa pitää ostaa, hyvää noissa olis, että varapuola tulee mukana, niin saisi eri siimoja testiin. Ainakin yhen kuitusiiman ajattelin investoida heittelyä silmällä pitäen. OVH noilla mainoksen mukaan 35 ja nyt -70% siis.

Kakkosvaihtoehto on, että sijoitan 30 kelaan pelkästään heittelyä varten ja ostan jotakin halpoja tuhnuja uistelua varten, saako 30 eurolla mitään vai pistänkö enemmän? Kuitenkin siima on järjestään 20 euroa/100m, eikä kauheita jaksaisi sijoitella... vai onko siimoissa suosituksia? Himokalastaja en ole, enkä mikään välineisiin tuijottaja, pääasia että heitot kantais vähän pidemmälle mitä nykytuhnuilla jotka 5 vuotta vanhoja ja heikossa hapessa, vapoja lukuunottamatta.

Manaan

Vastaillaanpa itselle, kun tuli tommonen haettua. Tossahan oli puolalle kelattuna jotakin monofiilisiimaa, joka heittelyssä osoittautui ainakin todella äänekkääksi, sanon suoraan, että myös huonoksi. Vaihdoin kelalle Motonetistä ostamaani 10 euron kuitusiimaa ja homma parani selkeästi. Tosin 0,17 kuitusiima on niin ohutta, että kun alkaa kelaamaan takaisin, pomppaa siima välillä siimaohjurista ohjurin väliin eli ei pysy siinä. Kelatessa tietysti aavistuksen raskaampi kun hankaa reunaa ja tuskin siimakaan tykkää hyvää.

Luultavasti menee vetouisteluun tämä kela mulla, heittelyyn tuskin aion käyttää, vaan käyn hakemassa toisen kelan, kunhan ehdin. Olihan tää toki halpa ja tiedossa oli, että kummoinen ei voi olla.

Jacke

Itse kävin myös honkkarista hakemassa kelan pois kuleksimasta.
Siinä oleva siima kyllä näyttää ja tuntuu melko erikoiselta. Siihen vaan uusi siima ja eikun uistelemaan.
Minä myös aion käyttää kelaa vetouisteluun. Ja tuo varapuola on ihan sairaan hyvä juttu. Vanhemmasta kelastani onkin juuri kadonnun varapuola ja tuo sopiikin juuri siihen.
Tässä jotain kelan tietoja.

(35€-70%=10,50€!)
-4 eri kokoa
-Takajarru
-Hiilikuiturunko
-3 kuulalaakeria
-Tasapainoitettu kampi
-Siima puolattuna+varapuola

Fisumees

Onkos kokemuksia tuosta kelasta? Ajattelin hankkia sellaisen, koska se on -70 prosentin alennuksessa. Ja en millään löydä tietoja tästä kelasta, vaikka olen etsinyt parisen tuntia. Voisiko joku auttavainen kertoa kiitos?
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

Uistelija97

Quote from: [TKL] Fisumees on May 22, 2011, 16:50:21
Onkos kokemuksia tuosta kelasta? Ajattelin hankkia sellaisen, koska se on -70 prosentin alennuksessa. Ja en millään löydä tietoja tästä kelasta, vaikka olen etsinyt parisen tuntia. Voisiko joku auttavainen kertoa kiitos?
Itsellä kaksi ko kelaa, kokoja 125 ja 135, hyvin on molemmat pelittäny (tosin 125 vasta noin kaksi viikkoa vanha  :-D) 135 puolestaan viime kesänä ostettu ja on ollut minulla hintansa väärti (silloinkin maksoi 10€)

Eli täältä vain plussaa!  8-)
Kyllä se vielä joku päivä osuu kohdalle

Miikkali

Jäykkä, kela hajosi että se lukko ei menny kii, muuten hyvä...
Ilmaisia tarroja - ilman postikuluja! www.yad.fi/streetteam

daiwa2

Kolme kappaletta noita tuli kans hommattua "vara/laina keloiksi", kun halvalla sai. Laatua nyt tuon luokan kelalta ei voi olettaa, mutta kyllähän nuo on menetellyt tuon hintaluokan keloiksi, mutta en mä kyllä noita "ykköskelaksi" itelle hankkis, jos ei halua harrastusta lopettaa vittuuntumiseen...

Yhden noista keloista purin heti uutena ja tarkoitus olisi maalata se uusiksi (jos rittääis aika), ja toinen on ns. käyttökelana tuossa laiturilla ja siinä on toistaiseksi pelittänyt.

Yksi taas lähti veljen pojalle rippilahjaksi ja meni rikki  hyvin nopeaa, tosin epäselväksi vähän jäi millaisessa tilanteessa. Mutta kammen sokkatappi oli joka tapauksessa päättänyt lähteä lätkimään ja kampi tippunut veteen.

Paketissa tulevan siiman saa sitten nyppiä siitä puolalta ensitöikseen vaikka vaimolle kukkien sitomissiimaksi, kieroa kuin perkele ja kestäkkään mitään
.

Edit 1. Nää on kans näitä "ikuisuus-ale tuotteita" jotka tuntuu olevan aina tuohon samaan hintaan myynnissä ja ovh ilmoitetaan aivan yläkanttiin

Edit 2. Tuolla honkkarin sivuilla näkyy käyttäjien arvosteluita ja näkyy olevan kyllä suhteellisen helposti hajoavaa kapistuksesta kyse http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/shakespeare-omni-x-avokela/p/90001/?cm_mmc=sem2-_-avokelat-_-hakusana-_-shakespeare_omni-x_avokela

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Paraskalastaja

Itse ostin tuon ykkös kelaksi ja ehdin yhden illan kalastaa sillä, ennen kuin se hajosi :| Jokin siitä kammesta räsähti paskaksi kelauksen yhteydessä.
-Paraskalastaja

Fisumees

Minulla jarrua ei voi enää säätää, vaan se on koko ajan saakelin löysä...
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/