Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

PP2 SM-Liiga ja Divari Kausi 2011-2012 (keskustelut tänne) Ottakaa osaa

Started by Kaizzu, August 26, 2011, 13:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kalapaja

Quote from: ¤Kännikala¤ on September 16, 2011, 13:04:57
Ei tossa divaritouhussa ole kyllä pätkänkään vertaa järkeä.
Jos osallistujia on tasan 3joukkuetta, niin huh huh!
Henkilökohtasesti ei kauheesti motivoi pelaamaan kahta eri joukkuetta vastaan koko pilkki kautta.
Liian hapokasta!!
Asia olis ihan toinen jos osallistuvia joukkueita löytyis edes lähelle sen mitä liigasssa, mutta eipä niitä oikeesti niin paljoa ole edes olemassa.

Ja tämä on vaan ja ainoastaan MINUN oma mielipide! Ei tiimin!!

Divariin ilmottautuminen päättyy vasta 25.9.2011 ja tuo tähän mennessä ilmottautuneiden määräkään välttämättä enää pidä paikkansa. Kaizzu ei ole päässyt vähään aikaan päivittelemään tietoja/laittamaan viestiä tänne nettiyhteysongelmien vuoksi joten todellisuudessa määrä voi olla suurempi. Ilmottautumisajan jälkeen vasta tiedämme todellisen osallistujamäärän joten siihen asti kannattaa odotella.

Samaa mieltä olen, että divaria ei kannattaisi pelata 3 joukkueella. Siinä ei varmastikaan riitä mielenkiintoa pelaajille kun aina sama vastustaja.

TUOMARI

Quote from: ¤Kännikala¤ on September 16, 2011, 13:04:57
Ei tossa divaritouhussa ole kyllä pätkänkään vertaa järkeä.
Jos osallistujia on tasan 3joukkuetta, niin huh huh!
Henkilökohtasesti ei kauheesti motivoi pelaamaan kahta eri joukkuetta vastaan koko pilkki kautta.
Liian hapokasta!!
Asia olis ihan toinen jos osallistuvia joukkueita löytyis edes lähelle sen mitä liigasssa, mutta eipä niitä oikeesti niin paljoa ole edes olemassa.

Ja tämä on vaan ja ainoastaan MINUN oma mielipide! Ei tiimin!!

Mitä, jos liigassa olisi kymmenen ja divarissa kymmenen?
Molempiin riittäisi hyviä joukkueita.
Kaksi huonointa putoaisi divariin ja kymmenes karsisi divarin parhaan kanssa paikasta liigaan.
"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

Jaketti

Samaa mieltä olen ei kannata divari pelata kolmella joukkueella... :/

TUOMARI

Mikä tässä divarissa mättää???

Esim. Joukkue TEE on osoittanut olevansa hyvä, mikäli harjoittelevat lisää :-)
TK nousi liigaan!
YM.
"PAREMPI VOITTAA"

JamiDaMan

Koko divarin sais kuopata hyvänä ideana ja kokeiluna tulevaisuutta varten. Muutama hassu joukkue divarissa ei palvele varsinkaan aloittelevia tiimejä ja pelaajia mitenkään. Mielestäni kaikki pitäisi asettaa samalle lähtöviivalle, jotta saataisiin vielä lisää pelaajia ja tiimejä tähän mainioon yhteisöön.
Pelaaminen "siinä jossain divarissa" ei varmasti ole mielekästä. Miksei kaikille anneta mahdollisuutta pelata SM tittelistä, vaikka olisi selvästi altavastaajan asemassa? Samat tiimit ne kaikille on vastassa?
Vai voiko joku sanoa niin ylimielisesti, ettei halua/jaksa pelata heikompaa tiimiä vastaan?

PS. Jamin oma mietelmä asiasta.
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

TUOMARI

HÖH!

Jami ja Känni puhuu asiaa, mutta olen silti Kaizzun kanssa samaa mieltä siitä, että Divari kuuluu tähän sarjaan, koska tämä laji ei ole enään kääpiölaji, kun harrastajamäärä on kasvanut niin suureksi!
On pienempiäkin lajeja, joissa taistellaan alemmista sarjoista!
"PAREMPI VOITTAA"

¤Kännikala¤

En minäkään ole alempaa sarjaa vastaan!
Pitäs vaan olla pysyviä tiimejä mukana huomattavasti enemmän!
ei ole sullakaan lääkitys kohdallaan!

Jaketti

Tuomarin aiempi ehotus siitä että SM-Liigasta puotettaisiin 2 huonointa divaan kävisi minulle ainakin, mutta myös JamDaMan ehotus että kaikki pelais samassa voisi olla helpompi ratkaisu... Ottakee kantaa te jotka päätätte näistä asioista kumpi olisi parempi vai joku muu vielä?  :roll:

-Orava-

pakko tehä hölömö kysymys... jos kaks liigan häntäpäästä tiputetaan niin silloin TK ja KKK tekivät ihan turhaa työtä viimevuoden liigas/divaris  :x eikös tätä asiaa ois pitäny puida hiukka aikasemmin kun liigan alkuun on jopa n.3viikkoa...???

TORO

Jassoossiva. ( tuo ei ollu venäjee )

Joskos pelattas tämä vuosi näillä eväillä. Tai sit vois tietenniin Liigan pelata vain 10 joukkueen kesken, jolloin Divariin tulisi 2 joukkuetta lissee.

Tämä toimen pidehän lyhentäisi liigan kestoa ja toisi Divariin sitä kaivattua pelaamista ja joukkueita.

Tosiasiahan on, et nykyisillä joukkue määrillä Liigan joukkuemäärää tulisi pienentää.

Edellämainittuhan on tosi ja siihen suurimpia syyllisiä ne joukkueet jotka ovat haalineet riveihinsä kauhean lauman punnalla seisojia.

Omasta mielestäni ja myös muutaman muunkin tiimin vetäjän mielestä 15-16 pelaajaa / tiimi on toimiva.

Nythän on mukana tiimejä joissa pelaajia kohta 30.

Otetaampa esimerki:

Joukkue zzz 22 pelaajaa Joukkue xxx 24 pelaajaa
Näistä paikalla 15 molemmista muut joko epäaktiivisia tai muutenvaan poissa.
Nyt siis jäällä 20 pelaajaa ja 10 seisoo punnalla,loput 16 pelaajaa hengailee jossain tai roikkuuvat muutenvaan tiimin listoilla.( termillä kiva kuulua tiimiin meinigillä )

Ehdotankin seuraavaa.

-liiga supistetaan 10 joukkueeseen tai joukkueiden pelaajamäärät rajoitetaan 18 pelaajaan / joukkue. ( tässäkin mielestäni sopivampi luku olisi 15-16 melkein kaikissa muissakin kilpailumuodoissa on joukkueilla maksimi pelaaja määrä )

Tietysti tekemällä molemmat toimenpiteet, saamme yllättäin melkoisen määrän sekä joukkueita PP2 ympyröihin.

Ja sit on niitä tiimejä joita ei kiinnosta Liiga /Divari ja nämäkin osaltaan vähentävät Pelaavien joukkueiden määrää Divarissa. ( ihmetellä pitää kyl tätä ko ollaan suht aktiiveja ja materiaalia on niin ei vaivauduta Pelaamaa. )

Sanottakoon nyt saman tien et niinkauan ko mie olen Club IVP:n johdossa niin tiimi ei tule pelaamaan niitä vanhoja joukkueita vastaan minkään laisia haastepelejä jotka eivät osallistu Liiga / Divari toimintaan. ( uudet joukkueet ja tiimit eivät kuulu boikotin piiriin )

Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT

-Orava-

mut millä perustein sit ne kaks tiputetaan? sillä et ne on viimesenä liigas? vai kenties napataan ylä päästä kaks pois ku ovat jo voittaneetkin jotain.. tai keskeltä.. kyllä mua nyt henkilökohtasesti harmittaa jos tiputaan liigasta sen takia kun divaris ei oo tarpeeks joukkueita..!! :x mun mielestä asia pitää tehdä seuraavasti:

Tänä vuonna pelataan näin ja sitten alapäästä karsitaan ne joukkueet divariin... sillon se on reilua meitä "selvinneitä" kohtaan.. olkoon sitten 12 sijasta 10..

Lape_

Tästä tiputtamisesta eivät ne tippuvat joukkueet varmasti ole tyytyväisiä, se on melko varmaa. Siispä eikös se että kaikki pistetään samaan liigaan(mikäli joukkueita ei enää tule divariin)olisi parempi ratkaisu, näinhän käsittääkseni oli ennen divarin tuloa(vai olenko käsittänyt väärin?)Minulle henkilökohtaisesti on sama pidetäänkö tämä systeemi nykyisellään, vai muutetaanko sitä, kunhan vaan päästäisi jossain edes pelaamaan  :-)
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Jaketti

Ei minustakaan ole reilua pudottaa suorilta 2 joukkuetta liigasta, ovathan ne tehneet työtä päästäkseen liigaan... Ehdottaisin ennen liigaa karsintaa ja 2 huonointa tippuu, mutta aika ei riittäisi siihen... Mutta mieluusti joku järki tähä hommaa ei kuitenkaa divaa huvita 3 joukkueella pelata... :roll:

Shark

Vaikka nykyisistä liigatiimeistä 2 pudotettaisiinkin divariin, ei siellä olisi joukkueita nykyisen tilanteen perusteella kuin korkeintaan 6. Ja liigajoukkueiden määrän tiputus alle kymmenen ei varmasti houkuta. Voihan tietysti olla, että jossakin internetin syövereissä on toinen suomalainen foorumi, jossa kokoontuu useampi pilkkitiimi, ja ovat jo divariin ilmoittautuneet, mutta epäilen.

Kannatan edelleen jonkinlaista uutta systeemiä, jossa kaikki tiimit samalla viivalla, kuten jamikin kertoi. Tosin saattaa joissakin tiimeissä tietenkin herättää närää, kun pitää ns. "huonompaa" vastaan pelata useammankin kerran. Ihmettelen kyllä sitäkin...
Quote from: JamiDaMan on September 16, 2011, 23:52:39
Koko divarin sais kuopata hyvänä ideana ja kokeiluna tulevaisuutta varten. Muutama hassu joukkue divarissa ei palvele varsinkaan aloittelevia tiimejä ja pelaajia mitenkään. Mielestäni kaikki pitäisi asettaa samalle lähtöviivalle, jotta saataisiin vielä lisää pelaajia ja tiimejä tähän mainioon yhteisöön.
Pelaaminen "siinä jossain divarissa" ei varmasti ole mielekästä. Miksei kaikille anneta mahdollisuutta pelata SM tittelistä, vaikka olisi selvästi altavastaajan asemassa? Samat tiimit ne kaikille on vastassa?
Vai voiko joku sanoa niin ylimielisesti, ettei halua/jaksa pelata heikompaa tiimiä vastaan?

Toron mainitsemaa tiimin pelaajamäärien asetusta johonkin maksimiin en kannata. Edellyttäisi sitten sitä, että joka peliin joka ainoa kerta saataisiin melkein koko tiimi mukaan, ja varamiehetkin ovat varmasti vähissä, jos jollakin tulee kesken pelin jokin este/yhteysongelma. Tai ehkä se on sitten muissa tiimeissä kuin TJK:ssa niin, että peli menee aina muitten asioitten edelle, ja aina pääsee illalla tietokoneen ääreen. Eri asia olisi tietysti, jos pelissä kerralla jäällä olevia per tiimi olisi esim. 8, mutta se lienee jo kuolleena syntynyt ajatus.
Jovain.

TUOMARI

Quote from: -Orava- on September 17, 2011, 17:42:52

Tänä vuonna pelataan näin ja sitten alapäästä karsitaan ne joukkueet divariin... sillon se on reilua meitä "selvinneitä" kohtaan.. olkoon sitten 12 sijasta 10..

Täysin samaa mieltä :-)
"PAREMPI VOITTAA"

7апхт

Jonkin aikaa olen sormet näppäimistöstä erossa seurannut tätä threadia. Nyt voisi olla aika avautua :-)

Omasta mielestäni ajatus pelaajien maksimimäärästä on hyvä ja se voisi olla jotain välillä 16-18. 18 pelaajan tiimissäkin riittää kun vähän yli puolet vaivautuu paikalle. En näe järkeä juurikin jossain 30 pelaajan joukkueessa, joista sitten 20 paikalla pelissä ja 10 pääsee jäälle.. Rajoittamalla pelaajamäärää vapautuisi jo paljon pelaajia vaikkapa sitten uusiin tiimeihin.

Divari/Liiga asiasta sen verran, että aika turhalta tuntuisi omalta osalta koko viimetalven työ jos divari kokonaisuudessaan poistettaisiin nyt. Mielekästähän sitä ei tosiaan ole pelata, jos joukkueita on vähän, mutta en näe myöskään järkeä siinä, että kaikki halukkaat joukkueet suoraan liigaan pääsisivät. Näitä tiimejä putkahtelee aika ajoin kuin sieniä sateella, ja samalla tavalla niitä kuolee. Siinä on sitten otteluohjelma heti ketuillaan, kun se uusi juuri perustettu tiimi ilmoittautuu liigaan ja kaatuu epäaktiivisuuden/jonkun muun takia puolessa välissä liigaa. Jonkin näköinen sääntö siihen pitäisi kehittää kuitenkin, ettei juuri TSK:n kaltaiset "vanhat" tiimit vuosikausia joutuisi rämpimään 3-5 joukkueen divarissa.

Tässä vaiheessa tosin turha enää tämän kauden osalta alkaa muutamaan sääntöjä. Kauden aikana voisi heittää ajatuksia ilmoille ensi vuoden säännöistä ja uudistuksista. 3 viikkoa enne liigan alkua on tosiaan hiukan myöhäistä.

En tiedä oliko sepustuksessa järjen hiventäkään, mutta tulipahan taas jotain ajatuksia heitettyä. UGH olen puhunut.

7anxt/TK

seppojohannes

Katselin itse tuota joukkueiden listaa Joukkueiden tiedot tänne osiossa. Suurin pelaajamäärä oli 22 ja sen jälkeen 20-18 välissä useampi tiimi pelaajalistallaan. En viitsinyt rueta kahlaamaan läpi joka joukkueen omaa threadia......
Itse en näe mitään syytä rueta erikseen rajoittamaan pelaajajien lukumäärää. Näkisin että tiimeihin ei enää ole tunkua kun aletaan olla 20 pelaajan tienoilla koska en minä ainakaan itse halua mennä tiimiin jossa joutuu seisomaan 1-2 peliä session aikana.
Toki runsas reservi antaa hyvät mahdollisuudet tiimille, mutta yksittäinen pelaaja tuskin aina ajattelee asiaa niin. Eli tiimi tavallaan säätelee itse itselleen sopivan määrän pelaajia.
      Jos rajoittaa täytyy niin 20 olisi mielestäni sopivin vaihtoehto.
Tiimien määrää voisi harkita piennennättäväksi vaikka 2:lla liigassa kun kausi on loppu. Eli 2 putoaa suoraan ja 2 karsii divarin 2 parhaan kanssa. Voi tuntua pahalta mutta joka tapauksessa se olisi reiluin vaihtoehto nyt liigaan selvinneille.
Kun liigassa on vaín 10 joukkuetta se myös hiukan vähentää paineita pelata kiireellä liiga läpi.....Ja jos siellä on vielä keväpuolella pitkä turnee kaikille halukkaille joukkueille niin ainakin pelaamista riittää koko talvikaudeksikin....ja kevääksi...

TORO

Jahas.

Näyttää vahvasti siltä et nykyinen NKM tiimi on hajoamassa tai ainakin sieltä on lähtenyt peloojia joukolla muualle tahi lopetanna.
Nykyisellään, siis tämän hetkisellä kokoonpanolla joukkue tuskin on liiga kelpoinen.
Jos itse olisin kyseisen joukkueen johdossa niin luovuttaisin joukkueen liiga paikan seuraavalle joukkueelle.

Mikäli näin tapahtusi ja  Divarista yksi joukkue nousisi Liigaan, tarkoittaisi se divari joukkueiden vähenemistä Prosenttuaalisesti merkittävästi.

Ilmoitan nyt jo liittyen Kohti Kevättä Turneeseen seuraavaa.

Liigan jälkeen alkava KKT pelataan yksinkertaisena, tällöin kaikki halukkaat tiimit pääsevät mukaan.
Tämä toimenpide antaa kaikille osallistuville tiimeille niitä pelejä tylsälle kevättalvelle.
Samalla KKT myös lyhenee. ( jotkut pitäneet liian pitkänä rankan Liigan jälkeen )

Tällä toimenpiteellä saavutetaan kaksi asiaa joita on toivottu:

- Kaikki halukkaat pääsevät osallistumaan
- Kausi lyhenee joitakin viikkoja
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Jaketsu

Quote from: Fugu on September 25, 2011, 13:59:04
NKM tosiaan lopettanut toimintansa eikä siksi osallistu myöskään liigaan.

Jaahas, Siellä oliskin ollu eka kierros teitä vastaan. Kohtapa täytyy muutoksia tulla et pääsee sopimaan 1kierroksen ottelut

Kaizzu

Mulla on edelleenkin nettiyhteys pois käytöstä ja muuttokin vielä tässä kuun vaihteessa, joten en ole pystynyt päivittelemään liigan sivuja.

Otteluohjelmaa liigan osalta noudatetaan ja Team Norpat korvaa siis Procyonin ja nyt kun NKM lopetti, niin NKM tiimin korvaa TSK.
Eli 12 tiimiä liigassa.
Divarin alkua siirretään toistaiseksi ja ilmoittautumis aikaa jatketaan, jos vaikka joku tiimi innostuu lähtemään mukaan.
Kahdella tiimillä ei vielä tässä vaiheessa aloiteta vaan odotellaan vielä jonkun aikaa.

Tulokset ja playlogit lähetetään sitten maililla osoitteeseen [email protected]

Lape_

Quote from: Kaizzu on September 27, 2011, 16:17:01
Divarin alkua siirretään toistaiseksi ja ilmoittautumis aikaa jatketaan, jos vaikka joku tiimi innostuu lähtemään mukaan.
Kahdella tiimillä ei vielä tässä vaiheessa aloiteta vaan odotellaan vielä jonkun aikaa.
Mutta alotetaanko tämä divarin sitten joskus siinäkin tapauksessa että tiimejä ei enää tule lisää? Tuo 2 tiiimiä pelaamassa ei kuullosta kovin järkevältä...Joka tapauksessa me pelattaisiin vain puol kautta, vai? "Raaka" totuus taitaa olla tosiaan se että 12 liigatiimin lisäksi on vain me 2 divarikelpoista tiimiä, itse henkilökohtaisesti uskon että enempää joukkueita ei tule koska niitä ei ole(oma käsitys, huom), mutta toivotaan parasta  :-)
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

-Orava-

Kai me sitten taas käytetään myös liigojen keskustelu sivustoa?? aattelin vaan ettei tule samaa ongelmaa kun viimeeks ku kalassa.net pimeenä!!?? sielt vaan pitäs hiukka poistella turhia viestejä...

jouni (C) Team Erä-Jorma

mä kävin meidät ainakin ilmottamassa mukaan et me ollaan ainaki nyt se kolmas tiimi ja toivotaan et löytyis vielä lisää :-D

Holssi

Hi! again. nyt minä näitten toikaroittien jälkeen haluaisin liigaan sen että ne jotka ovat punnalla niin hosti ns. sulkisi ne pois ja tarvittaessa laittaisi jonkun pelaamaan. vältyttäisiin turhilta komplikaatuoilta sillä.

Kannatusta tällä hetkellä FPT, TKK, Norpat, IVP, TK, TKP, TSK
Se tapahtuu koska sen ei odoteta tapahtuvan. Se tapahtuu koska sen odotetaan tapahtuvan tai sitten se tapahtuu koska se vaan tapahtuu.

Qkkeli

Tarkoitatteko nyt siis sitä, ettei punnitusalueella saisi olla ketään ylimääräisiä?

Holssi

Quote from: Qkkeli on October 07, 2011, 18:55:52
Tarkoitatteko nyt siis sitä, ettei punnitusalueella saisi olla ketään ylimääräisiä?

Kyllä kaikki ylimääräiset odottavat aulassa
Se tapahtuu koska sen ei odoteta tapahtuvan. Se tapahtuu koska sen odotetaan tapahtuvan tai sitten se tapahtuu koska se vaan tapahtuu.

TORO

Asiahan olisi muuten selvä vaan pelin tulosten laskennan seuranta eli Ascon BUDDY ei toimi aulasta.

Siis molemmilla joukkueilla pitää olla vähintään yksi jolla on BUDDY päällä ja tämä henkilö ei voi olla välillä aulassa.
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Bacchus

Aika huonolta näyttä jos joukkueessa on 1-3 pelaajaa jotka pystyy vain hostaamaan ja pitää buddyä
Fac ut vivas (hanki elämä)

-Hammer-

Moro

Eikai mitään suurta ongelmaa buddyn kanssa kun kerran tämäkin kelpaa :

13§. Tulosten kirjaaminen ja lähettäminen

Kaikkien joukkueiden kapteenit ovat velvoitettuja pitämään Playlog toimintoa päällä, jonne tulokset tallentuvat tai vaihtoehtoisesti otettava screenshotit tuloksista ja screenshotit on otettava niin, että kaikkien pelaajien tulokset näkyvät shoteissa eli 2 shottia per pelattu vesistö.

-Hammer-
The original Mc

jugetzu

juu..ei liigas ennenkää tarvinna buddyy..se on KKT jossa se oli pakollinen
arc 1755g,bleak 59g,bream 2250g,brooktrout 579g,cc 412g,dace 80g,grayling 843g,ide 2156g,laketrout 1498g,perch 1350g,pike 3784g,r.b.trout 3507g,roach 710g,rudd 484g,ruffe 135g,sabrefish 207g,slv.bream 423g,smelt 49g,trout 2182g,vendace 15g,wf 1285g,zander 2012g,zope 437g