Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

millä syötillä karppia

Started by kala-ode, October 30, 2002, 18:48:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kala-ode

itse olen kuulut että maissi on hyvä, mutta en ole onnistunut saamaan. kertokaas jos tiedätte parempia syöttejä.

Mikko_-Procyon-

En tiedä "parempia" syöttejä, mutta olen nähnyt Unkarissa melko monta karpinkasvatusallasta. Täytyy sanoa, että kyllä se kala on varsin perso juuri maissille! En sitten tiedä, löytyisikö ratkaisu jostain maissilla mäskittämisestä tms.  
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

Sain kesällä karppeja kyläsaaren rannasta pun.kärpäsen toukalla. Olin kolmena iltana onkimassa kesäkuun lopussa ja joka ilta mäskäsin vaalealla leivällä ja vanilijan hajuisella mäskillä. Ekana iltana en saanut karppia mut toka ilta anto yhden ja kolmas ilta jo kaksi. Onkeni oli painotettu niin että kuokku oli  pohjalla ts siimassa oli pääpaino ja alla pinempiä lähempänä koukkua -> katso onki.net Lisäksi kun heittelin mäskiä niin veden pinta näytti kuin kirre altaaseen olisi ruokaa heitelty ....
Karpeista sain kyllä niin paljon uutta potkua ongintaan että kun tulee seuraava tilaisuus käydä hesassa niin menen kyllä niitä narraamaan.
ps. Kaikki karpit tietty C&R

kala-ode

no pitää kai vain jatkaa yrittämistä...maissilla

Quotemikä toi C&R on?

C&R = catch and release = pyydä ja päästä kalastusta...  ;D

Peksi

Keski-Euroopassa karppeja kuulemma ongitaan perunalla.

Deathis

Mato-Onki on vissiin paras syötti karpille.Ainakin sen perusteella mitä olen lukenut.

Selenius

http://koti.mbnet.fi/kuokkane/ kannattaa lukaista ajatuksella läpi. On syöteistä ja muusta.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

petsku

Kirjassa nimeltään Kalastuksen Suurtieto sanotaan näin:

Syötti numero 1 karpille on keittopyörykkä.Syötti ,joka karsii suurelta osin pois vähemmän toivotut pikkukalat.
Säilötty maissi on yleispätevin yksittäissyötti, mutta niitä on paljon muitakin. Rehumaissi, kikherne, soijapapu, munuaispapu, tiikeripähkinä, määpähkinä ja hampunsiemen.
Leipä on eräs yksinkertaisimmista ja parhaista syöteistä. Jos karppi on paikoillaan tai risteilee hiljalleen lähellä pintaa, on paikallaan heittää veteen joitakin leivänpalasia.
Muita pintasyöttejä ovat kelluvat kissan- ja koiranruokarkaeet.Koska ne ovat raekooltaan pieniä, niillä saadaan aikaan samanlainen vaikutus kuin kalastamalla yksittäissyötein.