0.9 kehitysthread

Started by Mikko_-Procyon-, August 29, 2011, 15:01:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Partis

Ainakin mulla kala on napannu, kun esim Niemisjärvillä olen laskenut punahopeatasuria välivedestä pohjaan. Mutta en tiedä voiko kala napata kun pilkin nostaa vaikka välivedestä pintaan. Mikko varmaan osaa sanoa, että onko toi ominaisuus jo.
Mikään ei ole varmaa, paitsi epävarma.

Pilkkijä99

Kyllä se kala voi ottaa kun nostaa väliveestä pintaan. Itellä pari kertaa käyny niin.

Glyxis

En kyllä usko tuohon, että kellään on napannut nostettaessa. Minäkin kuitenkin monia vuosia pilkkinyt (myös 0.85 veriolla paljon) eikä koskaan ole näin käyny. Niin toki on että olen kykkinyt vähän aikaa reiällä eikä mitää oo tullu. sitte kun nostan nii sieltä tuleekin joku pikkuahven. Mutta tässä on se ero, että se on juuri nykäissyt kun olin nostamassa. 

E: Ahaa nyt vasta tajusin, että te vissiin tarkotitte sitä kun itse rullaa sitä pilkkiä ylöpäin. Meinasin tota ku se nostaa automaattisesti ylös.
Ehkä mahtavimmat ProPilkki 2 jötkäleet (Mereltä): Ahven 1477g, Taimen 3744g :)

Partis

No kyllä minä sitä tarkotin kun pilkki menee automaattisesti pohjaan tai pohjasta ylös, on se kala silloinkin napannu.
Mikään ei ole varmaa, paitsi epävarma.

Kala Erkki

On käynyt niin, että pilkin noustessa on kala nykäissyt. Ei se kuitenkaan tarttunut (en ehtinyt reagoida...)

seppojohannes

Silloin kun istut avanolla ja painat pilkkivapa kuvakkeesta tai kun pilkki on vedessä ja painat samasta kuvakkeesta, niin kaloja ei tule kun pilkki nousee ylös tai laskeutuu alas. Vapa ei ole käytössä silloin, eli vastaiskua ei voi tehdä. Jos sieltä kala tulee, niin kysymys on bugista....
Jos pilkkiä taas liikutetaan vasemalla puolella olevan palkin avulla, niin kyllä kala silloin ottaa kiinni jos on ottaakseen. Eli sama toiminto kuin rullaaminen...

Pataakkeli

Quote from: SJ on December 18, 2011, 22:20:40
Silloin kun istut avanolla ja painat pilkkivapa kuvakkeesta tai kun pilkki on vedessä ja painat samasta kuvakkeesta, niin kaloja ei tule kun pilkki nousee ylös tai laskeutuu alas. Vapa ei ole käytössä silloin, eli vastaiskua ei voi tehdä. Jos sieltä kala tulee, niin kysymys on bugista....
Jos pilkkiä taas liikutetaan vasemalla puolella olevan palkin avulla, niin kyllä kala silloin ottaa kiinni jos on ottaakseen. Eli sama toiminto kuin rullaaminen...
ja lisätään offtopicin piikkiin että yleensä se kala mikä siellä kesken upotuksen/nostelun nappaa, ei oo pienimmästä päästä.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Glyxis

Quote from: Patakunkku on December 20, 2011, 14:01:46
Quote from: SJ on December 18, 2011, 22:20:40
ja lisätään offtopicin piikkiin että yleensä se kala mikä siellä kesken upotuksen/nostelun nappaa, ei oo pienimmästä päästä.

Sanompa vielä tähän, että tänään tossa Niemisjärvellä kokeilin muuten tota  "itserullausta" eli rullailin pikku hiljaa ylös/alas. Siitä aika heti jään alapuolelta aloin laskemaan ja hieman ennen puoltaväliä vapa meni ihan mutkalle. En siinä ihan heti hoksannu reagoida ku sormi vielä rullalla, mutta hyvin se pysy siinä asennossa kuitenki ja sain tehtyä vastaiskun. 1200g haukihan siellä oli.
Saman pelin aikana sain taasen 1500g kirjolohen samalla tyylillä. Aika kannattavaa näköjään :D

Ps. Sori tosiaan offtopic.

-Nieriäinen-

kyllä näin on. on tullu kaloja kun rullaa pilkkiä ylös päin.

jarmoankka

Pakko kysyä, että onko tämä nyt kehitysidea-ketju vai "kuinka saat kalan kelatessa"- ketju?

Hauskuutta ja "jännitystä" peliin toisi aiemminkin mainittu "heikot jäät"... =)

Selkeä parannus olis kyllä minunkin mielestä se, että kartalta  (ei syvyys- vaan maisemakartalta) voisit klikata minne haluat mennä, jolloin pitempien lätäköiden juoksumatkoilla vois vaikka käydä t ekemässä voileivän.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Pike

Quote from: jarmoankka on December 21, 2011, 17:20:27
Selkeä parannus olis kyllä minunkin mielestä se, että kartalta  (ei syvyys- vaan maisemakartalta) voisit klikata minne haluat mennä, jolloin pitempien lätäköiden juoksumatkoilla vois vaikka käydä t ekemässä voileivän.
Kannattaisiko sinunkin useamin lukea näitä kehitysthreadeja. Muistaakseni tästä samasta on ollut keskustelua nyt ainakin 0.8, 0.85 ja 0.9 kehitythreadissa ja vastaus on aina ollut ehdoton ei.

Pataakkeli

Pakko kysyä, että onko tämä nyt kehitysidea-ketju vai "kuinka saat kalan kelatessa"- ketju?

heikkoja jäitä on muistaakseen kysytty ja harkittukin, mutta tulossa on "mistä aita on matalin" -update, joten mitään suurta ja keikauttavaa ei ole tulossa.
plus, mitä tapahtuis heikkoihin putoavalle? pilkkijöitä hukkuu heikoilla, joten hukutaanko tässäkin?
no, peli on kaikenikäsille, joten realismista pitää leikata.
nouseeko ukko vedestä automaattisesti vai avustuksella?
veikkaan automaattisesti.
mitä ja mihin jäihin putoominen vaikuttaa?
ainakin pitää saaha lämmä takasin, jos tota lämpömittaria lähetään hyödyntää. vai tippuuko pelaaja pelistä jos tippuu jäihin? en oo yhessäkään kilpailussa nähnyt jäihin putoavan palaavan kilpailemaan.

taispa tuo mikkokin sanoo jotain tyyliin "tulevaisuuden tuntemattomia mahdollisuuksia"
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

-Hammer-

Quote from: Patakunkku on December 22, 2011, 14:46:49

heikkoja jäitä on muistaakseen kysytty ja harkittukin, mutta tulossa on "mistä aita on matalin" -update, joten mitään suurta ja keikauttavaa ei ole tulossa.
Voi zeesus..kiva kun on tietäjiä mukana ja kiitos tästä informaatiosta.....höhö
Mitä muuta tiedät kertoa tulevasta updatesta, kun vain aita matalin..... :-D

-Hammer-

The original Mc

jarmoankka

Quote from: Pike on December 21, 2011, 19:14:29
Kannattaisiko sinunkin useamin lukea näitä kehitysthreadeja. Muistaakseni tästä samasta on ollut keskustelua nyt ainakin 0.8, 0.85 ja 0.9 kehitythreadissa ja vastaus on aina ollut ehdoton ei.

a: näitä voi aina välillä heitellä muistutuksena ilmaan ja ennen kaikkea b: olen lukenut threadeja, kuten voi päätellä sanomismuodosta "minunkin mielestä"  :-o

Tuleeko muuten yö-moodi ja made?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

seppojohannes

Quote from: Patakunkku on December 22, 2011, 14:46:49

plus, mitä tapahtuis heikkoihin putoavalle? pilkkijöitä hukkuu heikoilla, joten hukutaanko tässäkin?
no, peli on kaikenikäsille, joten realismista pitää leikata.
nouseeko ukko vedestä automaattisesti vai avustuksella?
veikkaan automaattisesti.
mitä ja mihin jäihin putoominen vaikuttaa?
ainakin pitää saaha lämmä takasin, jos tota lämpömittaria lähetään hyödyntää. vai tippuuko pelaaja pelistä jos tippuu jäihin? en oo yhessäkään kilpailussa nähnyt jäihin putoavan palaavan kilpailemaan.

taispa tuo mikkokin sanoo jotain tyyliin "tulevaisuuden tuntemattomia mahdollisuuksia"
Joskus ajattelin itse että kaveri on ehkäpä Mikko itse kun niin auliisti kertoo miksi peli muuttuu. Mutta kun tekstiä silmäilee, niin totuus paljastuu, Mikon kirjallinen taso on huomattavasti korkeammalla... 8-)

seppojohannes

Tarkalleen ottaen hyvä Jarmoankka sitä ei voi päätellä tuosta että olisit lukenut threadeja. Ainoastaan voi olettaa että tiedät jonkun joka on samaa mieltä kanssasi.... 8-).
Ihan uteliaisuudesta, et tainnut olla lukenut threadeja kun avasit toisen "HYvää joulua" threadin, vai oliko joku toinen syykin... :-)

jarmoankka

Kaikki EI LUE propilkki-puolen uutisia, joten ei välttämättä huomaa joulun toivotuksia... Mun mielestä yleisellä puolella ei moista tälle joululle ole... Ja olihan siinä myös äänestys....

Glyxis

Entäs olisikos mahdollista nuita alotuspaikkoja lisätä isoimpiin vesistöihin. Mm. venetjoen tekojärvelle sinne ihan ylös. Sieltä alhaalta kuitenki kestää se 5 min kävellä sinne :| Tai vaikka merellä se alotuspaikka siihen keskelle, että kaikkialle pääsis yhtä nopeesti.
Ja sitten semmonen, että pelaaja saisi mahdollisesti ITSE lähteä sieltä alotuspaikasta mistä haluaisi.

Pike

Quote from: Glyxis on December 24, 2011, 12:16:14
Entäs olisikos mahdollista nuita alotuspaikkoja lisätä isoimpiin vesistöihin. Mm. venetjoen tekojärvelle sinne ihan ylös. Sieltä alhaalta kuitenki kestää se 5 min kävellä sinne :| Tai vaikka merellä se alotuspaikka siihen keskelle, että kaikkialle pääsis yhtä nopeesti.
Ja sitten semmonen, että pelaaja saisi mahdollisesti ITSE lähteä sieltä alotuspaikasta mistä haluaisi.
Kinkkua sulatellessa on hyvää aikaa ihan pohtia näitäkin ihan julkisesti.

Minusta nuo aloituspaikat ovat nykyisellään todella hyvät. Pitäähän sitä vähän nähdä vaivaa kalapaikoille päästäkseen, varsinkin tuo lähtöpaikka keskelle merta särähti korvassani todella pahasti.

Myöskin tuo, että saisi itse valita miltä lähtöpaikalta lähtee, kuulostaa omaan korvaani todella huonolta.

Uskon kyllä, että tähänkin asti todella loistavasti pilkkikansalle peliä väkertäneet osaavat myös jatkossa karsia jyvät akanoista näiden ehdotusten suhteen.

Joulun jatkoja!

seppojohannes

Luulisin että aloituspaikkojen sijaintia mietittäessä on ajatus ollut, että kauempaa voi saada paremmin kalaa, mutta matkan pituus saattaa kompensoida (mahdollisesti) saavutettua etua. Eli joudut punnitsemaan vaihtoehtoja. Tälläinen tilanne on ajateltu nimenomaan kilpailutilanteeseen. Harjoittelussa ja yksinpelatessa pitkät matkat voi tuntua harmittavilta.

Mikko_-Procyon-

Jos aloituspaikan saisi valita itse, niin olisiko hyvä uudistus myös sellainen että kalatkin saisi valita itse?

Ja vaikka mennään siitä, mistä aita on matalin, tulee peliin silti kaikkea kivaa uutta mukaan. Ei kannata narista ennen kuin näkee...

Ja jäihin putoaminen laittaisi randomilla 30-75% kalapussin kaloista takaisin järveen ja ukko olisi kohmeessa koko loppukisan. Mutta saas nähä.. voi olla että ei tule peliin koskaan. Turhan paljon työtä teettäisi, eikä sen merkitys pelin kannalta ole kovin suuri.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kaizzu

Itse olen miettinyt sellaista kisamuotoa, että kisan alussa kone arpoisi randomisti pilkkijän alotuspaikan jäällä, jossa olisi pilkittävä tietty aika ennenkuin pystyisi vaihtamaan paikkaa. Eikös noissa morrikisoissa ole arvotut paikat, ainakin joissain kisoissa on tietääkseni ollut.

Voi olla kyllä, että vaatii liian ison työn toteuttaa. Voisi kyllä olla ihan mielenkiintoinen kisamuoto :)

Mikko_-Procyon-

Yksi kolmiosainen "neliö-pilkkikisamoodi" on ollut idealistalla, mutta ei olla päästy siinä vielä eteenpäin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Glyxis

No juu, en ole tosiaan nuita ehdotuksia hirveästi mielessä pyöritellyt. Lähinnä vain sanonut mitä mieleen on juolahtanut. :-D
Mutta tuo, että jäihin putoamisen myötä lähtisi osa kaloista, kuulostaa kyllä aika ikävältä. Ajatella nyt jos sinulla on kisa joka menee tosi hyvin ja saanut vaikka (oman) ennätys kirjolohen ja se pääsisi karkuun. Eihän se kisan häviäminen niinkään haittaisi, mutta jos se ei tallentuisi ennätyksiin, niin olisihan se aika ikävää :/ Pelin kannalta se olisi vain haitta, mutta jos realismiin pyritään niin mikäs siinä.

Ps. Onko tämä joku isoveljen kalajuttu vai ihan totta. Hän sanoin pilkkivänsä Lahnalammilla ja 6" kaira. Jokin ISO tarttui kiinni eikä mahtunut avannosta. Se yritti vetää väkisin ylös  mutta pääsi irti.
Eikös tuolla 6" kairalla pitäisi mahtua KAIKKI kalat, oli se minkä kokonen tahansa. Ainakin semmosen käsityksen minä olen saanut.

Lape_

Quote from: Glyxis on December 26, 2011, 19:31:21
Ps. Onko tämä joku isoveljen kalajuttu vai ihan totta. Hän sanoin pilkkivänsä Lahnalammilla ja 6" kaira. Jokin ISO tarttui kiinni eikä mahtunut avannosta. Se yritti vetää väkisin ylös  mutta pääsi irti.
Eikös tuolla 6" kairalla pitäisi mahtua KAIKKI kalat, oli se minkä kokonen tahansa. Ainakin semmosen käsityksen minä olen saanut.
Kyllä jos siellä joku iso lahna on, niin ei se välttämättä mahdukkaan 6" avannosta...Sorry vähän Offtopic kun ei ole juuri nyt keksiny mitään ehdoteltavaa... :-)
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Pike

Quote from: Lape_ on December 26, 2011, 19:40:30
Quote from: Glyxis on December 26, 2011, 19:31:21
Kyllä jos siellä joku iso lahna on, niin ei se välttämättä mahdukkaan 6" avannosta...Sorry vähän Offtopic kun ei ole juuri nyt keksiny mitään ehdoteltavaa... :-)
Pelissähän pyritään realistisuuteen ja tuskin nyt oikeassa elämässäkään kaikki kalattulee 6" avannosta, tosin tiedä sitten onko tässä pelissä muita, mitkä eivät tuosta 6" mahtuisi, paitsi suuret lahnat.

Glyxis

No joo, itsekkin ajattelin, ku tuon + 1700 lahnan sieltä nostin niin miten se sieltä mahtu ku tuntu, että meni osittain läpi avannon reunoista ku se tuli sieltä :D

No joo, vähän offtopiccia tullu nyt multa niin enpä viitti nyt enempää "sotkea" tätä kehitysfoorumia kun ei kerta järkeviäkään ideoita ole.  :-D

wewwer51

komeita haalareita luvassa peliin. odotan innolla 0.9 jatkakaa vaan asioiden kehitelyä.
fishing rocks!

RageNator1

Quote from: Mikko_-Procyon- on August 29, 2011, 15:01:04
Yksinpelissä syntyneet ennätykset eivät tule päätymään ennätyksiin ...tämä siis vain ideatasolla.

Tämä koskee siis vain ennätyslistaa internetissä, ei siis sitä, mikä on pelin sisässä mistä näkee omia ja muiden samalla koneella pelaavien ennätyksiä?  :? Toivoisin, että asia on näin, sillä itselläni huono mokkula enkä netissä niinkään pelaile. Muuten tämä uusi päivitys vaikuttaa hyvältä. Jatkakaa samaan malliin.  :-)
Siitä puhe mistä puute.

Tampio

Yksi asia tuli mieleen, kun saa kalan, niin tulisi ilmoitus jos tämä olisi oma ennätys kala.
Ei ainakaan minun muistillani muisteta mikä on oma ennätys kala missäkin jorpakossa. Ei sitten tarttis aina pelin jälkeen mennä tutkailemaan ennätyslistaa että oliko se ennätyskala vai ei.

Tämä siis tietenkin koskisi vain omia ennätyksia.