Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jäätilanne 2011-2012

Started by Jann3, November 18, 2011, 17:53:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mianka

Joo, Sääksjärven Iso-Kyynäröllä rantojen läheisyydessä sellaista 20-25cm jäätä ja keskellä 10-15cm.
Kävin tänään. Sain yhden 7 senttisen kiisken  :-D

kuha kalle

Kyrösjärvellä aamu 8-14 pilkillä.

Jäätä keskellä lahtea 15 cm josta 10 cm oikeaa jäätä ja päällä 5 cm kantavaksi jäätynyttä sohjoa. Rannoilla 7 cm. oikeaa jäätä ja 5 cm kantavaa jäätä. Huonoiten jäätyneessä paikassa oli 4 cm jäätä, jonka päällä vettä ja lunta. Äkkiä hipsin takaisin. vahvan jään alueelle.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

jasu

ens viikolle lupailee jo pakkasia sen verran et saattaa jäät vahvistua,mut onha se nähty ennenki et parempi aamul kattoo itse ulos eikä uskoa sääennusteisiin

jcuster

Ylä-kivijärjellä tuntuu kestävän, mutta ei se vahvaa ole. Pienessäkin virtapaikassa pääsee uimaan melkosella varmuudella.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Alkeis

Tulin juuri pilkiltä...
Espoonlahti 5min - Vitträsk 3,5h - Mcdonalds 20min - Pitkäjärvi 3,5h
Espoon lahdella jäätä oli kaksi senttiä...
Vitträskissä jäätä oli 10 cm ja 5 senaa vodaa pinnalla ja ja pitkäjärvellä(espoon).
Kalaa ei tullut piste!

JR#15

Taitaa tulla lyhyt pilkkikevät tänä keväänä kun katselee noita jään paksuuksia... ei juuri taida vahventua enää tuon lumipatjan alla ja jos siellä nyt on joka paikassa alle 20cm. Saa keväällä hiipiä melko varovasti...  :|

jcuster

Siinä voi hyvinkin käydä noin jotta maaliskuun loppuun mennessä on verkkohommat lopetettava ja huhtikuun puolessavälissä saattaa jo veneilykausi alkaa. En kyllä äkkiseltään muista että näin ohkasilla jäillä olis joutunut leikkimään näillä päivämäärillä.

Olihan tosin muutama vuosi taaksepäin niinkin että jäät alkoivat kunnolla vahvistumaan vasta maaliskuussa ja kevät meni jopa hiukan pitkäksi.

JuP3

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012815137543_uu.shtml

Onko missään päin Suomea turvallista mennä jäälle?

- Ei oikeastaan. Itse en tällä hetkellä ainakaan menisi

Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

daiwa2

Quote from: JuP€ on January 28, 2012, 17:09:22

Joo-o... Olisi mielenkiintoista nähdä uutinen missä kerrottaisiin joskus että jää on kestävää. Tai sinne olisi turvallista mennä. Aina noihin saadaan negatiivinen sävy aikaan ja parhaimmillaan pilkkimiehiä ja jäällä liikkujia mollataan jollain tavalla "kun ovat niin tyhmiä kun menevät jäälle". Plääh sanon minä. Keväällä varoitetaan joko siitä ettei oo ollut riittävästi pakkasia ja jää on ohutta, tai sitten varoitetaan siitä ettäkun on ollut niin paljon pakkasia niin ihmiset uskovat jään olevan kestävää vielä toukokuun lopussakin...

Kaiken huippu on tämä viisaasti vesillä kamppanja joka pyörii radiossa ja ties missä millloinkin. Saadaan niin kertakaikkisen negatiivinen,saarnaava ja muuten vain "kaikkitietävä" sävy siihen että tekee mieli mennä sinne jäälle vaan piruuttaan, pelkästään uhmaten tuota kamppaniaa.

Kysyin muuten viime vuonna piruuttani viisaasti vesillä kamppanian budjetista. Kamppanian budjetti oli noin 100 000 euroa vuodessa ja käsitykseni mukaan hyvin pitkälti verorahoilla pyörivä.Olisi kyllä mielenkiintoista tietää montako "uhria" tämä kamppania on säästänyt ja kuinka monta se on aiheuttanut tuolla saarnaavalla sävyllään

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Shark

Quote from: JuP€ on January 28, 2012, 17:09:22

Kyllä tuo reilut viitisenkymmentä senttiä tuntuu riittävän, vaikka elopainoa on turhan paljon kertynykki...  :?
Jovain.

File

Keitele järven keskiosissa jäätä on pienehköillä selillä 10-15cm. Suurille selille ei mitään asiaa

Perca

Helsingin merialueella 10-15cm jäätä, uitin tänään verkot. Ihan hyvillä mielin olin - piikit kaulassa.
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

pilkkiäijä

Pyhäjärvi Nokialla, jäätä (alueella missä pilkimme) 10-30cm

Rautavesi Sastamala, jäätä pääosin 10-25cm, välillä 5cm, välillä allekkin.. Ja pelkkää kerrostunutta kohvajäätä jossa usein vesikerros välissä. Kova virtaus koko ajan ja se syö jäätä aika hyvää tahtia.
Olen kalastelijapoika!

jcuster

Kivijärvellä poikettiin ja pirulauta että on jääkeli melko yllättävä. Isoja avantoja löytyi keskeltä selkää, jään paksuus vaihtelee 30 sentistä 5 senttiin. Sama tilanne on kuulemma luumäenkin puolella.

Jotta silmät auki kun ravaatte jäillä.

J_H

Nivalassa päin n.30-40cm jäätä.
Elä anna kalan odottaa sinua vaan odota sinä mielummin kalaa!

perho-poika

Quote from: File on January 28, 2012, 18:20:44
Keitele järven keskiosissa jäätä on pienehköillä selillä 10-15cm. Suurille selille ei mitään asiaa

Viitasaarella kun olin kisoissa niin jäätähän oli semmonen 40-50cm ison selän reunalla. Ala-Keiteleellä tänään hyvää jäätä noin 30cm. Nyt suli tuo lumi tuosta päältä ja jos pakkaset tulee niin paranee vain entisestään.
PS: Huomenna Karttuselälle/Koivuselälle :wink:

pilkkiäijä

Tampereen pikkujärvillä 30-40cm jäätä, isommilla järvillä ollut kohtalaisissa virtauksissakin poikkeuksetta yli 20cm jäätä. Kaikki on kyllä sitä kohvaa, että keväällä ohenee nopeasti!

Varovainen saa virtapaikoilla kyllä olla.
Olen kalastelijapoika!

perho-poika

Quote from: perho-poika on March 02, 2012, 11:46:46
Quote from: File on January 28, 2012, 18:20:44

Viitasaarella kun olin kisoissa niin jäätähän oli semmonen 40-50cm ison selän reunalla. Ala-Keiteleellä tänään hyvää jäätä noin 30cm. Nyt suli tuo lumi tuosta päältä ja jos pakkaset tulee niin paranee vain entisestään.
PS: Huomenna Karttuselälle/Koivuselälle :wink:

Niin tuo viestihän oli tammikuulta  :-D Jokatapauksessa tällähetkellä jäätä on Keiteleessä monin paikoin yli 40cm

kirjol0h1

Ylä- Savossa n. 40 cm jäätä