Sopiva yleissiima

Started by otto, August 27, 2003, 20:54:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

otto

Kertokaa mitä siimaa suosittelette yleissiimaksi läpi vuoden taimenen kalastukseen? Minulla on vapana Vision Intro 5# ja 9jalkaa

edit. otsikko

ToniW

Loopin Adventure -siima on edullinen ja on sitä muistaakseni Erässä kehuttukin. Omalla kohdalla on yksi reissu ko. siimalla nyt takana ja kyllä se ihan hyvin toimi. Mulla on siis just toi WF5F siima.

PatilZ

Otto:

pistä infoa millainen tuo Intro on vapana, kun en ole koskaan ko. vapaan koskenut.

Kärki-, puoli- vai kokotoiminen?
Nopea - hidas?

Helpompi kommentoida siimatoiveita, nääs.

otto

Intro on puolitoiminen ja aika hidas vapa.
Kalastan pääasiallisesti koskilla ja taimen,harjusta ja kirjoa pyydän

PatilZ

Pienellä varauksella suosittelen Masteryn GPX- siimaa. Ks. tietoja vaikka täältä:

http://www.perhokalastajat.net/ink/masterygpxwf6f.html

Ja luokaksi ehdottomasti #5 ei missään tapauksessa #6. Siima toimii parhaiten keski- ja nopeatoimisissa vavoissa. Kuitenkin tämä siima korjaa hapuilevaa heittotekniikkaa, koska lataa helpommin vapaa.

Sitten tietenkin Lee Wulfin TT (kallis) tai Vissun Presentation. Siimat ovat samankaltaiset ja omat kokemukseni TT-siimoista ovat positiiviset. Rullaa hyvin, ampuu hyvin jne. Ite voisin harkita varsinkin tätä Vissun siiman hankintaa. Itse tykkään tällaisen siiman olevan parhaimmillaan juuri rauhallisissa vavoissa. Tästä vähän taustaa päätökselle:

http://www.perhokalastajat.net/?action=arvostelut&id=30

Luokka on sitten todennäköisesti 5-6.

Toisenlainen lähestymistapa siima ongelmaan olisi Loop Adapted 103, joka löytyy Perhokolmiosta tarjoussiimana:

http://www.perhokolmio.com/tackleshop/?page=shop/flypage&product_id=122&category_id=080ee529dd4d724af5ed0ca728305827

Siinä on hitusen pitempi runko-osa, josta iloa pituuskiskonnassa. Pituuksiin pyrkiminen nopealla vavalla taas lähtee lyhyen klumpin saattamisessa äänen nopeuteen. Pitkän klumpin kanssa toimitaan rauhallisemmalla tempolla. Luokitus??? Perhokolmiosta kysymällä saa todennäköisesti asiallista infoa.

Kalamees

Mullakin on toi kyseinen vapa tai paremmin setti.Siinä setissä tulee kaikki siimat joita tarttet ja se on mulla pelannu todella hyvin.En kyl tiiä mikä siima :D
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

hk

Itse päätin ostaa vision presentationin, koska sitä kehuttiin hyväksi ja sanottiin, että siinä yhdistyy wf ja dt siimojen parhaat ominaisuudet. Vaikken ole vielä siimalla kalastanut, on se luultavasti
ihan hyvä  siima. Eli tuollaiseen valintaan itse päädeyin melkein vastaavanlaisessa tilanteessa.
Jepulis

erästäjä

-Kala Eemeli-

visa

Tosi  toimiva siima on Visionin presentation :)Se on mulla #5 ja hyväksi olen todennut. Pystyy rullaamaan erittäin helposti pitkälle. Siiman pinnoitus on kestävä, vaikka on jo puoli vuotta raapiutunut kivissä ja maassa niin on edelleen liukas. Hinta on kylläkin aika kova, mutta kyllä sitä kai voi kerran vuodessa sijoittaa siimaankin :)