Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ottiperhoja näin keväälle?

Started by Anonymous, April 10, 2002, 23:54:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Niin. Minkälaisia perhoja kannnattaa uittaa tänä
keväänä taimenelle ja kirrelle? Kuulin, ettei
isoja stremereitä kannata näin keväästä uittaa.
Pitääkö tämä nyt yhtään paikkaansa, itse ainakin
epäilisin!

Anonymous

eikö kevät juuri ole streamer aikaa, ainakin itse olen tapahtumia varsinkin keväällä saanut juuri streamereihin

Anonymous

Super-Tinseli toimii silloin kun salakka nousee koskeen (huhti-toukokuussa).

Anonymous

Kyllä kannattaa uittaa isojakin perhoja, streamereitä,jos vain ei ole mahdollista nauttia sumari jäljitelmillä kalastamisesta. Nyt kylmän sään aikaan kannattaa perhoja uittaa hitaasti tai paremminkin rauhallisesti, koska kalat ovat enemmän tai vähemmän kohmeessa.

Red & White Bucktail on varmasti Mickey Finnin ohella hyvä perho, molemmissa on jäykästä karvasta tehty
siipi, joten "ylivilkasta" elävyyttä ei ole - tämä ei kyllä aina kylmän veden aikaan ole paha juttu.

En mene varmaksi sanomaan, mutta voisin luulla kalan ottaan RAWB:N kuoreen (eli norssina). Mitä mieltä muut ovat? Tietenkään punainen ei kuulukuoreiden väritykseen, mutta muuten - miksi ei?

Perhon resepti ja kuva löytyy näinkin lyhyestä osoitteesta:
www.kalassa.net/perhokalastus/perhoreseptit/streamerit/red_and_white_bucktail/red_and_white_bucktail.shtml

Aleksi Määttä,
Perhopuolen vastaava Kalassa.netissä

Anonymous

oma suosikkini on ollut ja jota aina hehkutan on white marabou muddler.

Anonymous

Lusikkaperho on kova sana hauen ja kirjolohen kevätkalastukseen.

t: marc

Anonymous

No nyt se sumukorento -artikkeli on lisätty ja sieltä löytyy muutama perusperhokin resepteineen, jos sattuu kiinnostamaan myös "pienillä perhoilla" kalastaminen

Aleksi Määttä

Zones

;D Aleksillahan on ihan kivat sivut, jotka toimivat!!!!
Milloin olet menossa taas Kajaanin joelle?

Hooded

Kyllähän se salakkaa on ollut (white marabou mudd ja pari omaa väännöstä). Lisäksi simppua ja ahventa.

Aika nopeesti siirryn kuitenkin hyönteisiin. Heti kuin mahdollista. Sitten syksyllä taas koittaa streameri ajat. Eli kesät on aika streameritöntä aikaa.

Salmo

Uusimmassa ERÄssä kuukauden perho oli munankarvaperho! ;D Voi olla kova sana...

Salmo

Ei sen kai välttämättä munankarvaa tarvi olla ;D, mutta jotain kiharaista karvaa! Sitä tulee perhossa siipeen!

fanatic

musta leech taitaa olla ottiperho aina.. ;)

Foorumini

Herätellääs tätäkin keskustelua hieman, onhan kevät jo pikkuhiljaa tulossa.
Onko jotain uutta tiedossa vai luotatteko perinteisiin tulva-ajan perhoihin ja sumarijäljitelmiin.

Anonymous

Hiljaista näyttää olevan tällä osiolla,mutta omakohtainen kokemus
Dark stonefly 2 perhomallista on hyviä.Sillä olen
onnistunut vähintäänkin tyydyttävästi näin kevätaikaan.
Niin jos pinta-aktiivisuutta esiintyy.Ja jos on ollut hiljaisempaa pinnassa olen siirtynyt Rabbit Stonefly nymph 1 variaatioon,muunneltu hieman(fluoriperällä)Nämä pelittäneet minulla ja tuskin tulen muuta sitomaan siimaan kun se aika koittaa :D

Anonymous

Niin palatakseni vielä tähän Dark Stonefly 2 :si malliin olen huomannut sen toimivan paremmin hennommilla siivillä.Olen siivet
sitonut usein hennommasta tavarasta esim CD:stä.Orginellissahan se on tummasta jäykästä sulasta tehty.Hmm onko tämä vain omaa kuvitelmaa en tiedä,mutta tämmöinen tuntuma on jäänyt.Ehkä siivessä on hyvä olla hieman elävyyttä.Onkos muilla vastaavanlaisia "tuntemuksia". :D