Pomarkku Isojärvi

Started by jänis, November 23, 2012, 18:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jänis

Kalastaakos tuolla kukaan? Veneitä ainakin pörrää niin pirusti kesällä. Itse olen viimeset kaks vuotta tuolla käynyt kuhan perässä. Lähinnä jigaamalla koittanut.
Pystyjigaamalla ehkä himpun enemmän mitä heittämällä.

Tuossa toistaiseksi isoin saamani 55cm 1.55kg Pystyjigillä.

Tänävuonna meni loppukausi vähän harakoille niiden kamalien tulvien takia ku veri nousi järvessä likemmäks puotoista metriä. Tuo oma enkka kala tosin tuli tulva aikana.

garfunkel

Tullu siellä kesällä käytyä jigaamassa ja vetouistelemassa. Kerimannin uimarannasta suoraan yli, tulee vastaan karikko. Siinä ollaan jigailtu ja heitelty lippaa. Ahventa on ainakin tullut, mutta kuhaa ei olla nähty siitä vielä. Vetouistelemalla sitten sitäkin enemmän mutta alamittasia suurin osa. Tuosta vetouistelusta tekee helppoa siellä suunnalla kun vettä taisi olla 5m syvimmillään.

jänis

Siinä se on 4m kieppeillä siinä Vähälläselässä. Kaijan selällä on 8m monttukin.

Itte jigaaan, ja pystyjigaan melkein vallan. Yleensä tulee mitallista ja semmosta 45cm tienoilla.
Uistelua ei jaksa ku on niin hemmetin tylsää touhua :-)

kono96

Tuleeko pilkillä em. paikoista?

garfunkel

Ei muistaakseni tullut siltä kohtia, mutta reissustakin on ainakin 2v aikaa. Enpä raaskinut aivan lähelle mennä kairaa kiveen koittamaan.

Iikku

Viime talvena kävin tuolla pari kertaa, mutta mitään isompaa ei ole pilkkiin tullut. Pientä affenta löytyy ainakin Kerimannin edustalla olevan reimarin läheltä. Siinä on jonkinlainen patti. Kuhaankin on mahdollisuus Kerimmaninrannan luoteispuolellla, tähän asti ovat vaan olleet alamittaisia. Välipäivinä tekis mieli käydä Kaijanselällä asti, jos lumitilanne antaa myöten.

garfunkel

Quote from: garfunkel on December 22, 2012, 18:01:51
Tullu siellä kesällä käytyä jigaamassa ja vetouistelemassa. Kerimannin uimarannasta suoraan yli, tulee vastaan karikko. Siinä ollaan jigailtu ja heitelty lippaa. Ahventa on ainakin tullut, mutta kuhaa ei olla nähty siitä vielä. Vetouistelemalla sitten sitäkin enemmän mutta alamittasia suurin osa. Tuosta vetouistelusta tekee helppoa siellä suunnalla kun vettä taisi olla 5m syvimmillään.

Tässä kohtia mun mielestäni.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=231&map.y=440&e=231051&n=6854393&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi

jänis

Eikö siellä oo pirun matalaa? Tai mitäpä se jos kalaa on.  :-) Itte olen jigitellyt penkkojen juurelta tai rinteen alaosasta. Tiä sitten toimiko talvella pilkillä..

garfunkel

Quote from: jänis on December 25, 2012, 17:06:44
Eikö siellä oo pirun matalaa? Tai mitäpä se jos kalaa on.  :-) Itte olen jigitellyt penkkojen juurelta tai rinteen alaosasta. Tiä sitten toimiko talvella pilkillä..

Oli siä kohtuu matalaa. Ollaan lipallaki kyl heitelty ahvenia. Ei oikeen jigittäminen silloin viä niin innostanu ku tossa viimeks aktiivisesti käytiin eli joskus -08 tienoilla, ennen tai jälkeen sen.

jänis

Kohta pääsee!

Uimaranta jossan reilun metrin syvyydessä.

Veneluiskan edessä vielä hieman jäätä.