Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kangasalan Vesijärvi: apua

Started by mobydick, July 22, 2007, 23:30:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mobydick

Oon menossa tonne tänä kesänä ja saan kalastaa tuolla soutuveneellä.
Mitäköhän kaloja tulee tuolta kangasalan vesijärvestä voi saada? Ja miten isoja ootte saanu? KAIKKI tieto sieltä olis erittäin tervetullutta. Sen tiiän että kuhaa on ollu tuolla vesijärvessä ja oon nähny katiskalla joskus vuosia sit ahvenia ja jotain särkiä siellä ku kokeilin. Täältä luin http://www.menopaikka.info/rec.php?recid=27348&catid=6&areaid=197  että siellä olisi haukea, kuhaa, ahventa, järvilohta, taimenta ja siikaa. Onkohan isoja siikoja ja taimenia ja järvilohia?
SItten onkohan tuolla rapuja? Tietääkö kukaan.

Iso kiitos jos joku tietää jotain! :mrgreen:

edit: otsikkoa muokattu

tappara14

Joo kyselit noista kaloista mitä vesijärveltä saa. kalaa on mutta aika pientä ainakin tänä kesänä, isoin kuha  nyt 3.2kg.taimenia on tullut ja niiden keskikoko on sellaista 50cm:stä.haukia jos haluaa niin kannattaa mennä melkein rantoihin ja heitellä itse en haukia uistele enkä muutenkaan kalasta, isoja siellä täällä pakkojen reunoilla.ahven ollut aika haluton syömään päivä kalastusta suosittelen jos ahvenia haluat, parhaiten matoongella tai pilkillä, isoja sitten uitelemalla tai täky ongella matalasta syvänteen reunasta. :mrgreen:

mobydick

Kiitti vaan tappara tiedoista. Aion kalastaa melkeen kaikki ne muutamat päivät mitä oon siellä ni 24/7. Tuun rantaan vaan nukkumaan välillä. Ootsä muuten siikaa saanu ikinä?

tappara14

joo oon kuullu hyvistä siika paikoista mutta en pahemmin ole siikaa kesäisin uitellu, mutta jos lähdet siikaa vetään niin hyvä ajan kohta olisi huomenna noin 15.oo-24.00 välisenä aikana, jolloin pinnasta siiat ottavat kun keli tyyntyy sopivaksi ja pinnassa on paljon elämää

jylppis

Mites kalamiehillä sujui kesän aikana Vesijärvellä ?
Tuliko mitään mainitsemisen arvoista ?

Oma saalis jäi yhteen haukeen. Tosin kalastuskertoja oli vain 5. Tuntuu, että kalat on hävinneet johonkin...(lue; pikonlinnan verkkomereen)