Viima

Started by Yuz, February 15, 2008, 15:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XxFilthxX

Quote from: Veketti on February 23, 2008, 18:15:09
Tässäpä kuva viimasta...kaikki koot potretissa!

Kiitoksia kuvasta. Juuri kun mietin että millainen pilkki mahtaa olla kyseessä. Kannattasko tuollanen hommata ahven jahtiin??

heolan

kyllä viima on toiminut ihan kiitettävästi silloin kun kala on ollut syönnillään.

Samppa919

Mikä noista väreistä sopisi parhaita samea vetiseen n.2m syvään jokeen? hopea, kupari, messinki, metalli yms..?

Edit. Ahventa olisi tarkoitus siis pyytää!
Hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

Juhy

Sellaseen veteen sopii keskikokonen kupari/hopea. :wink:

Panze

Tompakki/Hopeisen Viiman ostin viime viikolla ja hyvin on toiminut, tapsissa on hopeinen volrafmi morri, jossa yleensä jokunen kärpäsentoukka mukana. Voipi olla, että tuo volframi morri estää hieman tuota leijuvaa likkettä painamalla painollaan Viimaa alaspäin, mutta kyllä silti kalat ovat ihan tykänneet.
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

rokka-aho

Olen käyttänyt kyseistä pilkkiä sekä talvi että vene-pilkinnässä, hyvällä tuloksella. Parhaimmiksi on osoittautuneet kookkaimmat mallit, väreissä kupari-hopea (humuspitoiset vedet). Pilkki valmistetaan muistaakseni Puustajärvellä. Viimmekesän kuha-kamppailuissa hävisin erän ..pari, ja olisi aika hankkia pakkiin pari uutta Viimaa. Paikallisista kaupoista en kuitenkaan ole  pilkkiä loytänyt ja nettikin tarjoilee vähän samaan malliin olevaa Asseria.
Onkohan kyseisen pilkin valmistus lopetettu vai mikä on syynä heikkoon tarjontaan

SLN

Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku

Kamasan

Viima on hyvä peli, mutta pitemmällä(10cm) tapsilla tulee sotkua kun antaa kyytiä. Super-Viima osoittautunut paremmaksi. Myös Viimaan verrattava pilkki on K. Nisukankaan Siipi pilkki INI, joka itselle ollut aika luotto peli, kun kala ei kohdalla. kyllä hakee komeesti naapurinkin avannosta.  :-P

Eci

Quote from: Kamasan on October 20, 2013, 16:09:49
Viima on hyvä peli, mutta pitemmällä(10cm) tapsilla tulee sotkua kun antaa kyytiä.

Tuon takia jäi joskus Viiman käyttö kokonaan kun tapsi oli siellä "siiven" päällä kiinni.
Ehkä otin, ehkä en!

Bil Aktie Bol

Viima on kyllä ollut yksi parhaita kilkkeitä millä minä olen kalaa houkutellut. Yleensä olen kättänyt viiman jatkeena ketjuvärikoukkua ->paras tulos
joskus myös tapsi morria.
Viime talvena kelpasi viima hyvin myös haulle, taisi yhteensä neljä viima mennä sen siliän tien kun hauki katkoi siimat.
Voi Ryökäle...!