Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tuplalippa

Started by Deathis, September 10, 2003, 21:06:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deathis

Mitä mieltä olette tuplalipasta?Olen juuri tehnyt itse sellaisen...itse en ole oikein saanut sillä kalaa:(...

visa

Tasan kerran olen käyttänyt tuplalippaa yhdessä koskisuvannossa ja saalis oli 5 pientä tai...eikun ahventa >:( Toimii siis ainakin appuralle jos sitä on vähän runsaammin. Kaikki kalat ottivat järjestään etummaiseen lippaan (oli muuten pienempi kuin takana oleva), samoin kuin jos perhon laittaa lipan eteen -> kalat kateellisina ottavat edellä "pakenevaan" lippaan. Ahvenjahtiin suosittelen :)

edit: Jaa, siis tarkoititko tällä sivuperukkeessa olevaa lippaa? Ymmärsin sen niin...

panumies

Tarkoititko tällä sivuperukkeessa olevaa lippaa?

Itse ymmärrän sen lippana, jossa on kaksi lehteä peräkkäin, välissä jotain helmiä tjsp. Näitä esim. mepps valmistaa, mutta voi tehdä itsekkin, minäkin olen yhdistänyt pari vanhaa lippaani. Itse en huomannut tuplalipan ja tavallisen välillä oikeastaan mitään eroa pyytävyydessä, tuplalippa vain lentää pidemmälle.

Petri

Omat kokemukset tuplalipoista ovat oleet vain huonoja esim. kiertää siimaa ihan simona, jos jää pohjaan menettää kaksi uistintta( jos on oma tekemä) enkä ole saanut kalaa (johtuu varmaan uskon puuttesta).
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

petsku

tupla-lipat kiertävät myös minulla siimaa  :(. Ei ole paljon tullut niillä kalastettua tuon takia, mutta yhden hauen olen sillä saanut (500g) eli aika heikosti on tullut . Omat tupla-lippani ovat Meppsin valmistamia.

Jigimies

tarkoitatko tuollaista? jos tuo kuvan ny tuli "eka kerta" no kuitenkin. itse käytän tota hauen ja ahvenen kalastukseen ihan kohtuu hyvä lippa ei mikään huono

visa

Tossa on ny ainakin yhen tyyppinen tuplalippa:

flyfisher14

Tuo on semmoinen spinnerbait, ei ollu nimi välttämättä oikein.

Tuossa kuusamon uistimen tuplalippa, tälläistä triidin aloittaja varmaan tarkoitti.

edit: Isoja kuvia ei ole pakko lainata edellisestä viestistä, kiitos