Henkilökohtaiset SM-kisat

Started by Salkki, January 25, 2016, 06:56:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salkki

Nyt jo alustavasti teen tunnusteluja SM-kisoja varten.Itse lähden pian takaisin ratin taakse eurooppaan ja palailen huhti-toukokuussa.
En pysty lupaamaan että pystyisin varmasti hoitamaan sieltä käsin kisatouhuja.Lähtöön asti koitan hoidella johonkin malliin kisavalmisteluita.
Eli joku tai jotkut vetämään kisat loppuun sen jälkeen kun lähren.Tarkoitus olisi mahdollisimman pian aloittaa karsinnat SM-liigan finaaleitten jälkeen.
Esim: Hauenleuka ja Shark pystyisivät asiat hoitamaan.Nyt kerran luonasi tuo runkosarjakin ilman riitoja pilkkiporukalta.

Eli tiedustelen ketkä mahdollisesti avustavat tulevissa SM-kisoissa.
Täytyy myös tiedustella AlpoK ja Firefoxin tilannetta, jotka tekivät vaivaa näkevää pistepörssiä tehokkaasti ja päivittivät hyvinkin nopeasti.
Sama koskee Holssia ja Jankovaa.Tietysti hostit varamiehineen täytyy varmistaa jne..

Yksi jo syksyllä keskustelua aiheuttanut asia oli,että jokainen SM-kisojen pelaaja ilmoittaa oman nimensä pelintekijöille.Se pätee yhä.
Sen täytyy jotenkin järjestää.Mietin sitä jos Mikko ottaa ilmoittautumiset myös vastaan,koska turha erikseen pelaajat ilmoittavat nimensä Mikolle jos ilmoittautuvat kisoihin minulle.Minä en niitä oikeita nimiä tarvitse ja eikä kukaan muukaan kuin pelintekijät jotka ilmoittelevat sitten miten toimitaan.

Viestiä tulemaan yv:enä minulle jos haluaa auttaa tai hemmeti hyvä idea koskien SM-kisoja.Ilmoittautumiset alkavat vasta SM-liigan finaaleitten jälkeen.

Salkki

Täs lisää alkumietteitä joita täytyy kommentoida.

-Karsintapelit pyrkisin järjestämään sunnuntaiksi ja kaikille lohkoille samat vesistöt.Riippuen tietysti hostien saatavuudella.Näin ehkä kaikki halukkaat pääsisivät pelaamaan sekä jäisi pois se lohkojen keskenäinen vaihtoruletti.Myös taattaisiin täysin tasapuoliset karsintapelit eikä jäisi sitä jossitelua väärästä lohkosta.

-Pelaajien lohkojärjestys osittain riippuisi runkosarjan pistepörssin perusteella,esim: joka 5:s ylhäältä alaspäin samaan lohkoon ja lisättynä niillä jotka eivät pelanneet missään tiimissä.

-Isompi osa pelaajista putoaisi pois yksittäisestä pelistä kuin aikasempina vuosina.Jos pelit on sunnuntaisin.Koska venähtäisi liian pitkälle keväälle.

-Uusia vesistöjä myös karsintojen loppuvaiheeseen tai finaaliin.

-3x30 minuutin erät

-Finaali neljä eräinen.Kahteen viimeiseen erään pääsevät 10 parasta ja saadut pisteet eivät nollaannu.

-Karsinnoissa pelataan eri pelimuodoilla varmasti, niitä vähiten runkosarjassa pelattuja järviä.

-Mukana joka karsinnassa myös eri pelimuodolla oleva vesistö sekä ainakin yksi kilokisa.

jonppa

Toivoisin itse ainakin, että SM-liigan jälkeen olisi se 2viikon levähdys tauko ennen kun henkilökohtaiset  alkaa, tämä nyt tietysti vaan minun mielipide.
Apinoiden kuningas

Mikko_-Procyon-

Välikysymys.. mille ajanjaksolle oli MM-kisat tarkoitus laittaa? Ne voivat olla kevään huipennus. Tiedotan asiasta kansainvälisille tahoille, niin voivat alkaa valmistatumaan kisoihin omilla palstoillaan.

edit. Ja olisiko Suomen MM-tiimin muodostuminen parasta laatia sen mukaan, miten hyvin yksilöt pelaavat yhteen? Voisi kuulostaa fiksulta rakentaa joukkueen pohja vaikka SM-liigan voittajan ajatuksien varaan, eli sieltä alettaisiin tiedustelemaan sitten tiimin runkoa ja mahdollisia täydentäviä tähtipelaajia, jotta Suomelle saataisiin iskukykyinen joukkue kasaan. MM-kulta on vielä ottamatta!

edit2. Sori triidi-kaappauksesta, mutta asiasta voidaan tehdä uusi ketju luonnollisesti. Tuo henk koht SM-kisa on tärkeämpi ja ajankohtaisempi juuri nyt.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

hauen leuka

Moro

Henkilö kohtaisten SM-kisojen järjestämisestä ollaan Salkin poissa ollessa sovittu,että Heikki ottaa hommasta päävetovastuun.Kisoista tullaan tiedoittamaan enemmän mahdollisimman pian.

t:hauen leuka

hauen leuka

Quote from: Mikko_-Procyon- on January 25, 2016, 10:28:40
Välikysymys.. mille ajanjaksolle oli MM-kisat tarkoitus laittaa? Ne voivat olla kevään huipennus. Tiedotan asiasta kansainvälisille tahoille, niin voivat alkaa valmistatumaan kisoihin omilla palstoillaan.

edit. Ja olisiko Suomen MM-tiimin muodostuminen parasta laatia sen mukaan, miten hyvin yksilöt pelaavat yhteen? Voisi kuulostaa fiksulta rakentaa joukkueen pohja vaikka SM-liigan voittajan ajatuksien varaan, eli sieltä alettaisiin tiedustelemaan sitten tiimin runkoa ja mahdollisia täydentäviä tähtipelaajia, jotta Suomelle saataisiin iskukykyinen joukkue kasaan. MM-kulta on vielä ottamatta!

edit2. Sori triidi-kaappauksesta, mutta asiasta voidaan tehdä uusi ketju luonnollisesti. Tuo henk koht SM-kisa on tärkeämpi ja ajankohtaisempi juuri nyt.

Jos halutaan että henkilö kohtaiset SM-kisat on pelattu alta pois niin MM-kisat menisivät silloin jonnekin maaliskuun loppu puolelle.

Fiskarna

Käviskö MM-kisoja ajatellen muutama F5 turnee johon tulis muutama porukka esim. eri tiimeistä mitteleen voimiaan?

SJ

-Pelaajien lohkojärjestys osittain riippuisi runkosarjan pistepörssin perusteella,esim: joka 5:s ylhäältä alaspäin samaan lohkoon ja lisättynä niillä jotka eivät pelanneet missään tiimissä.
Iso peukalo tälle.

Henkilökohtaisiin SM kisojen karsintoihin tuo 3 x 3o minuuttia olisi sopiva, ja lokkimisesta löytyy hyvät säännöt SM liigan säännöistä.
Nöyrästi ehdottaisin että kaksi mappia olisi sitten niitä F5 mappia.
Koska SM mestaruus kuuluisi mielestäni mennä sille joka tuntee pelin ja osaa mapin kuin mapin.

F5 mappeja ei kuitenkaan olisi esin. vain hauki, tai vain kirjo taimen ja vastaavat.

Se yksi olisi sitten se etukäteen sovittu/arvottu kilomappi vaikka 3-1-3.
SJ

Salkki

Moro

Jo syksyllä lupauduin vetämään myös henkilökohtaiset kisat,mutta työt muuttivat suunnitelmat.
Heikki tosiaan ottaa kisojen vetovastuun pikkuhiljaa,ennen kuin lähden maailmalle.
Hänen kanssaan sovitaan joitain asioita,mutta piakkoin on päävastuu on Heikillä,jolla on myös kokemusta.

MM-kisoja ajatellen ei voi myös unohtaa SM-Liigan voittopörssissä olevaa kärkiporukkaa.Siinä kummiskin on pidemmän ajan pelien voittajat.

-heikki-

Moi

Minä en lähtisi muuttamaan pelitapaa, eli ennen oli 2x15 ja 2x30, sillä saatiin mielestäni enempi "jännitystä".
Pelaajat lohkoihin arvottiin ennen puolueettomasti. Onko tarvetta muutokselle ?
Myös vesistöt arvottiin, joskin pelimuoto ja lajit oli esim. kierros x teemana ahven jne.

Piakkoin varmaan ilmoittautuminen alkaisi ja pelit sitten kun pp2 uusin versio on saatavilla.
Sääntöjä on tarkoitus hiukan viilata, pienin muutoksi, esim. varahosteja vain 1, ennen oli 2 jne.
Pelipäiväksi varmaan Sunnuntai sopisi monelle. (miten kisaan osallistuvat hostit?, jos vain 1 pelipäivä.)

Uudet vesistöt ei pääsisi alkusarjoissa arvontaan lainkaan, sillä poistetaan mahdollinen beta testaajien etulyönti asema.

Nämä lähinnä minun ajatuksia

-heikki-

jonppa

Quote from: Salkki on January 25, 2016, 14:26:57

MM-kisoja ajatellen ei voi myös unohtaa SM-Liigan voittopörssissä olevaa kärkiporukkaa.Siinä kummiskin on pidemmän ajan pelien voittajat.

Kun tästä alettiin puhumaan niin pakko nostaa meidän tiimistä myös yksi toinenkin nimi tähän keskusteluun nimittäin  Tonza joka tuli tiimiin juuri ennen vuoden vaihdetta ja oli mukana neljässä runkosarjan pelissä vaatimattomalla yli 25 pisteen keskiarvolla.
Apinoiden kuningas

exte

kannatan Heikin ehdotusta,minun mielestä on toiminut kuin junan vessa tuo entinen systeemi lukuunottamatta lohkovaihdoksia!

-heikki-

Ennakko tiedustelu

Ajatuksena kiinteä pelipäivä, mahdollisesti Sunnuntai alkaen 14.2

Kuinka moni kisoihin osallistumaton hostauskykyinen olisi halukas hostaamaan pelejä.

vastaukset mieluiten yv:nä. Kiitos

-heikki-

-heikki-

Moi

Lisää ajatuksia:

Jos myös hosti pelaa niin tuleeko hostille liikaa töitä? (hostaus, tuloksien lähetys, valvonta).
Myös varahosti osallistuisi peliin, (toimisi samalla toisena valvojana) arvonta suoritettaisi ensin hostien kesken ja sitten lohkoihin osallistujat.
Tämä käytäntö olis vain ensimmäisillä kierroksilla (arvio 1-3, heti kun pelaamattomia hostauskykyisiä ja halukkaita vapautuu niin hosti ei enää pelaisi)
Haittaako pelaajia jos hosti myös pelaa?

Vesistöt olisi kaikille samat kierroksittain.
Pelin kesto 2x15, 2x30, eli 4 vesistöä/kierros

Kerrotko vastauksessasi oletko mahdollinen pelaava hosti vai pelaaja

Voi laittaa myös yv:nä

Saattaa vaikuttaa sekavalta, jota se ei kuitenkaan ole :)

-heikki-

kuke

Quote from: -heikki- on January 27, 2016, 19:24:36
Moi

Lisää ajatuksia:

Jos myös hosti pelaa niin tuleeko hostille liikaa töitä? (hostaus, tuloksien lähetys, valvonta).
Myös varahosti osallistuisi peliin, (toimisi samalla toisena valvojana) arvonta suoritettaisi ensin hostien kesken ja sitten lohkoihin osallistujat.
Tämä käytäntö olis vain ensimmäisillä kierroksilla (arvio 1-3, heti kun pelaamattomia hostauskykyisiä ja halukkaita vapautuu niin hosti ei enää pelaisi)
Haittaako pelaajia jos hosti myös pelaa?

Vesistöt olisi kaikille samat kierroksittain.
Pelin kesto 2x15, 2x30, eli 4 vesistöä/kierros

Kerrotko vastauksessasi oletko mahdollinen pelaava hosti vai pelaaja

Voi laittaa myös yv:nä

Saattaa vaikuttaa sekavalta, jota se ei kuitenkaan ole :)

-heikki-

Omasta mielestä pelaavalle pelaajalle ei kuulu pelin valvonta..

SJ

Olisiko helpompaa laittaa 1-2 ulkopuolista valvojaa peliin niin hosteille ei tarvitsisi yrittää järjestää otteluita eri aikoihin ja uuteen joukkueseen. Eli voisivat pelata muiden kanssa.

Ekalla kieroksella tietysti valvojia on ehkä  vaikeampi saada, mutta seuraaville olisi jo porukkaa tippuneiden joukossa.

Koska Sonera, niin en voi hostata, mutta tuohon valvojaksi voisin tulla ellei oma pelivuoro ole samaan aikaan.
SJ

-heikki-

Tuo SJ:n ehdotus on ihan varteenotettava, silloin vaan pitää ensimmäinen kierros pelata kahtena Sunnuntaina, siinähän valvoja vois myös pisteet laskea?
Toinen vaihtoehto että ensimmäiset pelit klo 17 ja loput klo 20, vai onko liian rankkaa..
Toisella kierroksella ei varmaan enää oliskaan hosti/valvoja vajetta..
Mielipiteitä voi/ saa esittää, niin sitten kisojen aikoihin kaikilla olisi hyvä mieli ..

-heikki-

-heikki-

Moi

Quote from: Matti Pursiainen on February 08, 2016, 11:11:51
:roll: Voisin muuten ehkä ollakin hostina kyseisessä turneessa! Mutta kun Hauen leuka hyväksyy tuon "lokittamisen" niin luontoni ei anna myöten sitä  :?!

Pelissähän on ns. turvaraja, eli ei ihan lähelle voi edes kairata.
Jos pelaaja tekee itse ihan viereen toisen reiän niin silloin vapaata reikää ei voi varata, tällöin kilpailija halutessaan pääsee hyvinkin lähelle.

Sama käytäntö on myös tuolla oikeilla jäillä. Pelissä häiritsevä lähelle kairaus on tuomittavaa, noin 1 minuutti pitäisi pelata ennen kuin siirtyy muualle.
Ympärille jatkuva kairaus on jo huomautuksen arvoinen juttu, ellei se lopu niin varoitus ja sitten hylkääminen, (johon ei koskaan ole tarvinnut mennä SM-kisoissa)

Isoissa vesistöissä valvonta on hankalaa, onneksi valtaosa pelaajista kunnioittaa pelikaverin pelirauhaa.
SM- tason kilpailuissa varmaan kaikki keskittyy omaan suoritukseensa ei "lokitukseen".

Laitoin tämän tänne, eli kisoihin liittyvä yleinen keskustelu jos käytäisi täällä. Kiitos

-heikki-

SJ

Myös minä ehdotin sitä lokittamista sinne sääntöihin. Olen 100% varma että siellä monikin pahoittaa mielensä ja kiroilee kun joku tikkaa reikiä viereen.
Näin on käynyt joka kerta ennenkin kun SM kisoja yksilötasolla on pelattu.

Ehdotin aiemminkin samoja sääntöjä kuin SM liigassa on lokituksen osalta.
Helppo lisätä copy/ paste sääntöihin.

Lisäksi näissä peleissä on nyt valvojat, joten valvominen on helpompaa.

OFF....
(Mutta sen verran muutettuna tulevaisuudessakin, että pelin ensimmäistä reikää ei lasketa siihen mukaan.
Alussa kaikki juoksee valitsemilleen paikoille.
Mulle kävi niin SM-liigapelissä että kun juoksimme Siikavalkeiselle, niin tein siitä 4 hengen porukasta itse ensimmäisen reiän. Siinä ei ollut kalaa, 5 minuutin päästä tein toisen reiän siinä ryhmässä. Kun en saanut siitäkään kalaa parin minuutin päästä niin tein taas reiän, johon joku sanoi "SJ, se oli muuten kolmas reikä". Ja olihan se.
Mutta jos olin siinä ensimmäisenä, niin ketä lokitin?. Laskin silloin itse että se oli se toinen reikä.
No eihän siitä edes varoitusta tullut. Kiitos siitä vastustajille. Enkä ota sitä tässä esiin kaivellakseni vanhoja, vaan perustellakseni tuota että eka reikää ei lasketa mukaan kun jäälle rynnätään. Ja toivoisin tämän menevän SM liigankin sääntöihin. Saa kesän hautua ennen uutta liigaa, jos sellainen tulee.)

Tuosta turvarajasta olen esittänyt että sitä laajennettaisiin.
Vaikka itse en ole koskaan kenenkään viereen kairauksista pulttia ottanut, ymmärän harmistuksen.

Tee siihen Mikko sellainen vaihtoehto, että voit valita laajeman turvarajan, mutta silloin se muuttuu itselle kaksinkertaiseksi kun teet reikää toisen lähelle :wink:.

Helpoin vaihtoehto olisi koko lokituspykälän poisto, isompi turvaraja, ja jos sen jälkeen siitä joku avautuu, niin bannit foorumille, enkkalistoilta bannia ja jos hosti niin vuoden banni päälle.......(Sarkasmia seassa hiukan)
SJ