Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Saako teko-toukilla kalaa?

Started by a.n.t.t.i, February 01, 2004, 10:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

a.n.t.t.i

niin et saako teko-toukilla kalaa?

puoliammattilainen

saa, mutta ne ei liiku joten ei niin hyvin kuin tavallisilla. Varatoukkina käytän. Joskus pidän kestävyyden takia teko-toukkaa yhtenä jos kalastan nipulla toukkia.

visa

Kyllä mä oon niillä saanu ihan yhtä hyvin kuin oikeillakin ja vielä keskitalvella jolloin kalan tulo on heikkoa. Kyllä mäkin käytän niitä enemmän varatoukkina, onhan aidoissa sentään luonnollinen haju. Ja niiden etuhan on se kestävyys, helpompi käsittely ja pitkäikäisyys :)

knookala

Ne toimii paremmin ku on hyvä syönti päällä.

heicci

En kyllä ihan varmana tietona sanos mut ainakii miusta tuntuu et kun kala ei saa teko toukasta palasta irti nii se innostaa vähemmän jäämään koukkuun...

petsku

Varatoukkina minäkin olen niitä käyttänyt. Paremmin kalaa olen saanut oikeilla toukilla.

Anonymous

Hei mutta saahan niitä tekotoukkiakin hajustettua ja näin ollen niiden samanlaisuus oikeita toukkia kohti lähenee,mutta eiköhän se ole TOTTUMISKYSYMYS että kummilla sitä onkii ja mihin luottaa,niinku esim luottopilkkiin!!!

wh0p

Lasketaanko ne power bloodwormitkin eli survari jäljitelmät "teko-toukkiin"?  Mitenkäs ne sitten kalastaa, vai onko sama homma kuin noissa kärpäsen toukka jäljitelmissä?
Tällasta tänään...

Järväri

Itsellä nuo tekosurviaiset yllättivät positiivisesti. Viime vuonna tuli verrattua niitä oikeisiin ja ahventen tulossa ei ollut mitään eroa.  Lapin reissulla ne tuntuivat toimivan jopa paremmin, kun yritettiin siikaa ja harria. Kärpäsentoukan jäljitelmät sensijaan eivät toimineet minulla.

Jäljitelmä on todella lujatekoista ja sillä nostaa monta kalaa vaihtamatta syöttiä mikä ei ole oikeilla mahdollista. Haju on todellakin ätäkkää ,mutta se on tuntunut kelpaavan kaloille.

Anonymous

Mun mielestä huonolla syönnillä kannattaa käyttää mlkeinpä oikeita toukkia, koska ne liikehtii ja noi teko toukat ei varmaan hirveetä liikettä tee. :D.....  Mutta pilkkikisoissa on kyllä tod käytännölliset ku ei tarvii vaihtaa toukkia niin useaan ja kun niillä ei hirveetä eroa ole paitsi sitten niillä huonoilla syöntikerroilla. Mutta teko survarit onkin sitten jo aivan loistavat ja ajavat aivan saman asian kun oikeat survarit.

Tornio_River

Itse kokeillut tekosurvareita,ja petyin,vasta kun pisti tekosurvarin ja kärpäsen toukan yhtäaikaa niin alkoi toimia

kaivo

Olen joskus kokeillut ahvenpaikoilla tuplasyötitystä, oikea ja Berkleyn kärpästoukka yht´aikaa koukussa. Välillä näytti, että kalat veivät tekotoukan useammin koukusta. Tästä ei nyt kuitenkaan pysty vetämään kovin syvällisiä johtopäätöksiä. Tekotoukka murtuu irti muutenkin melko helposti, ja jos se sattui vielä olemaan pujotettu koukkuun viimeisenä, kalan oli helpompi imuttaa se irti koukusta.

Muuten toukat näyttäisivät kyllä kelpaavan. Tärpissä irronnut toukka löytyy kalan suuhun kurkkaamalla usein kiduksista saakka.

HalDi

Kotona vähän Super Epoxia koukunvarteen ja tekotoukka perään, nii eiköhä pysy! Ja pujotetaan vielä koko matkalta koukku toukan läpi.

Ja ku haju "kuluu loppuun" niin vaihtaminen onki sitten toinen asia...

Ja tulipa tässä mieleen, että noitaha vois tehä ittekki. Kuumaliima mahtaa olla vähän turhan tykkyä, mutta joku silikonimassa. Väri pintaan ja liotetaan vaikka Berkleyn tahnapurkissa jonki aikaa.

(Hahahakaikkeamäkinkeksin...)
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Hata

Yhden ainoan ahventirrin olen saanut teko-toukalla joka esitti kärpäsen toukkaa.

T:Hata

Maku

Ostin hiljattain purkin PowerBait matoja,surviaisen toukkia muistuttavat ja kyl niil on ahventa noussu ihan mukavasti.Purkki on aina mukana jos sattuu vaik sunnuntai ja matoja ei meinaa saaha ostettua.

Anonymous

Hei !

Onko tietoa; Saako tekotoukkia tai surviaisia
käyttää kilpailuissa ???

kaivo

Enpä keksi mitään syytä, miksei tekotoukkia saisi käyttää kilpailuissa siinä missä oikeitakin. Ainoa rajoitus kaikkia syöttejä koskien on, ettei niitä käytetä mäskityksessä, ts. tiputella reikään houkuttelumielessä isompia määriä. Tosin tuskin kukaan on niin hullu, että syytäisi kalliita toukkia reikään eikä niiden tehokaan varmaan olisi kovin hääppöinen.. :)

Monni

Kyllä niilläkin kalaa tulee mutta ei aitoja mikään voita.
Poltinkoski

Anonymous

Huippusyönnillä niillä saa samalla tavoin kuin oikeilla toukilla, mutta sellaista syöntiä on aika harvoin. Kilpailuissa ei kannatakaan yrittäää tekotoukilla, jos aikoo menestyä useammankin kerran.

-:tonttu:-

Mun mielestä se riippuu vähän paikasta, esim.oulunjärvestä en oo saanu ikinä teko toukilla mitään,muualta kyllä ja hyvin.

Petri

Itselläni tekotoukat ovat toimineet ihan hyvin vaikkeivat kuitenkaa ehkä yhtä hyvin kuin aidot, vaikea vertailla kun noita oikeita toukkia tulee käytettyä enemmän. Kestävyys on ehkä hiukan huonompi kuin aidolla mutta merkittävää eroa en ole huomannut. Saisikohan näitä tekotoukkia käyttää koskessa kalastaessa ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Peksim

En ole kuin kerran noita tekotoukkia kokeillut, mutta kyllä niillä aika hyvin tuntui ahventa nousevan. Luotan silti aitoihin kärpäsentoukkiin :P
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

EERO8

Minä olen käyttäny tekosurviaista ja valkosta oikeaa kärpäsentoukkaa parina ,joskus tulee kalaa melko hyvin. :)

jaba88

no olen nyt melkein koko talven käyttänyt niitä power bite:n punaisia noin 1cm mittaisia "toukkia" ja ahven/muut kalat ovat syöneet paremmin kuin oikeaan toukkaan tai kastematoon koska haju on voimakas (ei liian) ja ovat lievästi "hohtavia" oikeassa valossa.

ja ne pysyy kauemmin koukussa ja kasassa ylipäätään.
!kannattaa kokeilla! :)

Anonymous

Saa ainakin Berkeleyn punaisilla kärpäsjäljitelmillä.Surviaisilla ei niinkään. Ainakin rautuun tuntui tepsivän mennä keväänä. Ja pikkuahvenet syö oikein mielellään.Ja kestävät kauemmin kuin aidot. Yhdellä onkii jo paistinkalat, aitoja menisi purkillinen.
Eipä säilytyskään tuota murhetta.

pasuri

mun mielipide on että ei kovin hyvin (pari kertaa viime talvena koitin ja sain ehkä 2 ahventa ylös) kala ei kiinnostu ja kun kiinnostuu niin ei jää kiinni ei todellakaan voita oikeita toukkia

Grouse

Saa, mutta ne on nii pirun kalliita, että suhteessa toukilla pärjää paremmin!!  :D
|KALAVALE|

Niko Juntunen

Power baitit on ahvenelle paljo parempia ku oikeat toukat!!
joo...

kosmos

Hyvällä syönnillä tulee isompia ahvenia tekotoukalla kuin elävällä.

Anonymous

Mielipiteeni tekotoukista on että ne on ihan mitääntekemättömiä! Kaikella sitä yritetään nykypäivän kalastajia huijatakin, en jaksa käsittää että joku kehtaakin sanoa saavansa kaloja niillä.