Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

vision VR kelat

Started by fly_fisher, July 20, 2003, 00:31:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fly_fisher

Onko kyseiset kelat hyviä?kellään kokemusta keloista?

Ebi

Moi

En tiedä voiko vielä arvostella, mutta 2 vk vanha Koma petti minut kesken toiminnan. Jarru alkoi nykiä ja pätkiä kesken väsytyksen. Olen menossa kauppaan kelan kanssa tänään, saa nähdä mikä on tuomio. Onko kokemusta Komasta. Kannattaako ottaa edes uutta samanlaista?
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

Laurii-

Ei nyt kyllä liity tuohon topikkiin,mutta oliko se koma ollut kauan käytössä ennen kuin se hajosi??

Ebi

Mä ostin sen 3.7 ja se alko jumittaa ehkä 4vuorokauden kalastuksen jalkeen... Nyt kela on OPM:llä ja meen kyselemään sitä ensi viikolla.

Velho

Itse ostin Visionin VR 35 Midge kelan 2 vuotta sitten.Olen ollut erittäin tyytyväinen toimintaan.Olihan se aika hinnakas,mutta halvalla yleensä ei hyvää saa.Kelassa jarru toiminut moitteettomasti.
Pidän muutenkin keveillä välineillä kalastamisesta vapani on G-loomis
Adventure 7,6 jalkaa luokka 4 +kyseinen kela=kirjolohen painajainen.
Kireitä T:Velho

Ebi

Komaan oli vaihdettu koko runko. Hyvin tuntui pelaavan väsytyksessä ;)

peltzi

ostin tossa tuon vr35 visionin kelan.... tämän uudemman version tästä midge kelasta... se on tuossa lamiglassin #3 aihioon rakennetussa vavassa kiinni ja on siihen ainakin sopivan painoinen.. suuria kokemuksia ei vielä ole kelasta koska en ole vielä ehtinyt käydä kokeilemassa kelaa itse koskella...

matiaz

Kyllä Visionin VR:rät kelpo keloja on! Ja alumiini kelaks vielä melko kevyt... Ja jarrukin pelaa "takuu" varmasti! Ainoan miinuksen vois tolle 35:lle antaa siitä, että sen siimatilavuus on auttamattomasti liian pieni! Vielä 3 ja 4 luokan siimojen kanssa pohjasiimaakin mahtuu vielä tarpeeks, mutta laittakaapas kelalle 5 luokan siima! Pohjasiimaa menee sen alle korkeintaa 20m! Kiva sitte ku se iso ottaa...

Nii ja jos joku tuon kelan ny itelleen haluaa, niin suosittelen kääntymään Perhokolmion puoleen. Siellä tolla VR 35:lla oli hintaa vaan 189e!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Velho

tervehdys
Tosi on että kys. kelan siimakapasiteetti on heikohko.Vähän avittaa jos käyttää näitä uusia pohjasiimoja esimLoopin Dacron Backing on "litteää ja liukasta"Mahtuu ilmeisesti lähes tupla määrä verrattuna perinteisiin "naruihin"Mutta mitä riitoisuuteen tulee mulla kerran mennyt "pohjasiimoille "kys.kelan kanssa perinteisellä narulla.Tosin vaihtanen tälle kaudelle lituskaisen.

Hota

Meinasin noita vissun lohirullia ostaa pari viimevuonna mutta rannoilla tulleet käyttökokemukset muilta lopettivat ostoaikeet.
Jarrut ei kuulema ole kestäneet ja joissakin on kovassa käytössä tullut klappia.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

Grouse

Yhdessä perhovavassani on tälläinen, huononapuolena pidän tässä kelassa, että se ruostuu "laakereista" ja jää minulla monesti jumiin..
|KALAVALE|

Edwards

Näin ajatuksena Visionin keloista.Olin lähellä todistamassa ja haavimiehenä velipojan väsyttäessä 8kg "sattuma" lohen Vantaanjoesta syksyllä 2000.Vapa luokka 5 Loomis  9 jalkaa/kelana Vision midge luokitus muistaakseni 4-5.perukevahvuus 0,28.Kalahan teki mitä halusi,mutta pysyi noin 40m" poolissa"ja se koitui kalan punnitustapahtumaksi/kala vapautettiin punnituksen jälkeen.Mitä kelaan tulee kesti ihme kyllä kunnialla koko 45min taistelun.Pohjasiimoilla käytiin jatkuvasti.Vavasta voi sanoa että laatutekele sekin.Niin kyllähän nämä lohitouhut vaativat laatu/kestävät välineet.Tämä vain hassuna tapauksena.(oltiin pyytämässä kirjoa)Kaveri tuumasi,että hänen mielestään kaluston rajat tulivat lähelle 2kg kirren kanssa,mutta tulipahan "koeponnistettua".Heikommat kamat olisi pettänyt todennäköisesti

Velho

Omat kokemukseni tästä Visionin Midgestä luokassa 2-4 on olleet positiivisia.Tosin kaksi kautta vasta tositoimissa.Lohiluokassa en arvaa/uskalla sanoa mitään kys. kelasta.Jarrun toiminta ollut pehmeää,ei nykimisiä y.m.s.Ilmeisesti kosteustiivistys+rakenneratkaisut tässä toimii.Jos jollakulla on ollut tietyissä merkeissä esim.ruostumis,kosteus,y.m ongelmia,suosittelisin merkin vaihtoa.Se ei pitkässä juoksussa takaa kestävyyttä.