Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Abun perhokamat ?

Started by Anonymous, May 30, 2002, 12:21:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

356 tai 378.

Joko pojat provo riittää?

abo

Quote356 tai 378.

Joko pojat provo riittää?

Mjoo... muttas Diplomat 68 on ollut mallistossa iliman kolmosta ja mulla kun oli Diplomatti niin se itseasiassa taisi olla 156 eikä 356, koska oli vuosimalliltaan '80 tms...
Älä ota mitään liian vakavasti.

Karudanger

Moi Mikko  ;), et nyt tainnut oikein ymmärtää mitä yritin sanoa.Hyviä vapa malleja joita suosittelen oli kyseiset vavat...
Vaikka itselläni on reilut 20 perhovapaa kaapissa pölyttymässä niin ei mua ota se päähän yhtään ;D, rahaa on mennyt hyvän henkilöaton verran, mutta sehän on mun lompakosta vaan pois EI SUN!
Itse olen myös aloittanut huonommilla vehkeillä, oli Abun Diplomat kela ja Kunnanin vapaa, tosin ei ne vieläkään mitää roskaa ole.Vuosien varrella on sitten tullut mahdollisuus ostaa vapoja työni ansiosta hieman eri hintaan kun normaali pulliainen, joten tottakai olen käyttänyt ainutlaatuista tilaisuutta hyväksi.Sehän on mun harrastus ja työ! 8)
Tosiasia on se, että kyllähän Mikko sinäkin sen Sagen tai muun hieman kalliimman vavan ostaisit jos rahaa olisi laittaa enemmän...sama pätee Lada kuskeihin, tuskin ne siitä Ladasta tykkää enemmän kun esim. Volvosta???? ???
Sitä paitsi en omista yhtään Loopia, en vapaa enkä kelaa, enkä myöskää tule omistamaan kyseistä merkkiä!
Mielestäni nuorille perhokalastajille (aloitteleville) on syytä olla suora ja rehellinen, roskaa ei kannata ostaa, mutta ei mitään 1000€ vapaa myöskään ensimmäiseksi.Kaikki setit (Vision ja Loop) ovat ihan OK tavaraa aloittelijoille, tosin näihinkin joutuu siimat vaihtamaan.Hieman välineurheiluahan tämä on, mutta onhan se mukavampi kalastella kunnon vehkeillä, jos  siihen on vaan valmis sijoittamaan.Mielipiteitä on yhtä monta kun on vavan heiluttajaa!!

Kireitä siimoja!

M1kko

Noh, ehkä hieman liian kärkkäitä kommentteja tossa pistin. ::)

Tottakai jos rahaa tulee ovista ja ikkunoista, niin voi sitä kuluttaa vaikka perhovehkeisiin. Kuitenkin omasta mielestäni ei 2000 euron vehkeet ole niin paljon paremmat kuin 200 euron, jotta niitä kannattaisi ostella muitten kuin sikarikkaiden. Volvon ja Ladan ero on suurempi kuin Sagen ja Visionin. Joten kannattaa panostaa ennemmin autoon kuin perhokalastusvälineisiin.
Juuri suhteellisen heikon Kuhmon reissun tehneenä tekisi mieli pätkiä nämä halvemmatkin välineet. >:(

No ei vaan vitsi, vitsi. ;)

Hooded

Joo ja munkin merkintöjen määrä päiväkirjassa kasvoi välittömästi kun vetäsin streamerin kylkeen spriiliukosella tussilla: "Fishing with LOOP".

Että se siitä.

Toki rahalla saa ja hevosella pääsee.. ;D

peltzi

itellä on yksi abun perhovapa ja kyllä se on ihan hyvin pelittänyt vaikka onkin nopeatoiminen ja tosi jäykkä... kiva sillä on pinturia heitellä aina välillä....

Anonymous

Tulee tässä mieleen eräs perhoretki Lappiin.3 kaveria hyökättiin joen rantaan,vermeet viimmosenpäälle,oli sagea,oli looppia rantapuskapullollaan.Äimisteltiin vastarannalla äijänkäppyrää verkkareissa vanha laho haavi kainalossa,juma mitä haavissa .Saatanan iso taimen (2kg).No niin pojat,kala näyttää liikkuvan,eikun mättämään.Huiskittiin hullunkiihko silmissä .äijä perkas taimenen,piippu suussa istahti kannonnokkaan,katteli tekijämiesten ruimintaa.Ei pojat nyt mättää ei tärppiäkään.Perhot vaihtoon ja taas mentiin.Reilu tunnin jälkeen hipsin joen yli evästauolle puitapitkin ja ajattelin jututtaa äijää.Missäs se ukko.Perkele vapa vääränä samassa paikassa,"kah toenen otti" ei
jum.Kattelin papparaisen sulavaa väsytystä,haavi heilahti(1,2)Pieni ,pieni. mutisi ittekseenEntäs ne ukon vehkeet Abun sikavanha kela ja vapa varmaan vuosisadan alkupuolelta.Siimakin tais olla silkistä.Perho pieni musta karvatuppo."teillä oli aika vauhti päällä"tokaisi nysä huulessaan."tää riitti ottakkee loput heh" kyllä hävetti.Ei muuten sinäpäivänä saatu taimenta.Mutta ehkä me opittiin jotain.Toivottavasti

Grouse

Kalastan harjusta ja Abun- perhovavat ovat liian jäykkiä..
|KALAVALE|

Ipe

Abun- perhovavat ovat liian jäykkiä..
Fish action minkäs lainen on siten sellanen tavalinen tai löysä vapa ,kun mulla oli/on semonen apu diplomat perhosetti niin sen vapa on tosi löysä?
Ipe

Grouse

En tiä, mutta kaikki Abun vavat joita omistan ovat kireitä.
Ja eikö Abulta löydy vapamalleja taivaasta maahan saakka, joten pitäsi sieltä tottakai "löysäkin" vapa löytyä!
|KALAVALE|