Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kela hankintoja

Started by hk, February 26, 2004, 18:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hk

Pitäisi ensi kesäksi ostaa ehkä parikin kelaa. Toinen #4 visioniin ja toinen #7 Orvikseen. Keloissa tärkeää olisi hyvä hinta/laatu suhde. Hinta saisi olla siedettävä ja kela toimiva kokonaisuus, mutei kuitenkaan mikään huippu kela. Luontevinta olisi varmaan ostaa 2 saman merkkistä ja mallista. Ehdotuksia?
Jepulis

Mie1

Esimerkiksi 4 luokan Visioniin olis tällänen ku Classic VS35,joka soveltuu luokille 2-4 ja hinta on 139€.
Toinen Visioniin olis 3ZONE VCL46,joka soveltuu luokille 4-6 ja hinta on 79€.
7 luokan orvikseen löydät täältä:www.orvisfinland.net

Velho

Tässä muutamia

Orvikselta Battenkill Large Arbor-kelasarja Hinta alk230e
Orviksen Battenkill Bar Stock-sarja luokat 2-8 Hinta alk 170e

Marryat LAR-sarja (Marryat Large Arbor) 3 kokoa (ikuinen takuu)
Hinnat alk 350e

Visionin XLA-sarja 6 kokoa Hinta alk260e

Velho

No joo toi Maryattin lipsahti joukkoon Sori
Mut laatupeli tosin hinnakaskin

Anonymous

Kannattaa tarkkailla liikkeiden tarjouksia esim.vanhat mallit,poistomyynnit n.j.e säästää selvää rahaa

PatilZ

Jos Orvis vielä myy Suomessa (saahan sitä tietenkin hyödyttää taalan kurssia ja tilata ulkomailtakin), niin
Rocky Mountain Large Arbour

#4 vapaan RMLA II, joka ottaa WF4F:n kanssa 120 jaardia 20 paunaista pohjasiimaa, ja

#7 vapaan RMLAIII (100 jaardia 20 paunaista) tai RMLAIV (200 jaardia)

+ hinta (ovh ameriikassa 79-89 taalaa)
+ luotettava valmistaja
+ jarrun toiminta (on hyvä eli lähtee kitkattomasti)
+ siimatilavuudet (vissiinkin ameriikan kirjon eli teräspään mukaan aseteltu)
+ halvat varapuolat (kasettisysteemi)

- kolho ulkonäkö (tietenkin katsojasta kiinni)
- jarrun säätö nuppi pieni (nakkisormille ja toisaalta koska sitä nyt säätää tarvitsee)
- painoa saisi olla vähemmän (6-6,5 oz eli 180-200 g)

Lisätietoja ameriikan orviksen sivuilta: http://www.orvis.com/Default.asp

Anonymous

Meneppä kattomaan www.bamburakentaja.com/fisubitti

Siellä pari kelamallia jotka voisi sopia sinulle

FR 56 100y +heittosiima  hinta 55e

FR 78 150y+heittosiima   hinta  64e

Kätisyys vaihdettavissa  Levyjarrru

Ei kai ihan laadukkaampia mutta ei hinnalla pilattuja sopii alkutaipaleelle hyvin

hk

Ainakin nuo PatilZ:in ehdotukset tuntuvat asiallisilta, hintakin on melko sopiva. Mitenköhän on saatavuus suomessa? Yksi vaihtoehto voisi myös olla perus Loop Graphite. Omistan jo yhden Graphiten ja vaikka olen kuullut sitä moitittavan, itselläni se on pelannut hyvin
Jepulis

Anonymous

Tuo graphite on ainakin idiootti varma kela. eikö se riittäisi jos ostat siihen pari varapuolaa, tulis halvimmaksi. ite ostin tarjouksesta  redingtonin gd:n 95e, siinä ois kans hyvä vaihtoehto vähän paremmaksi kelaksi

Anonymous

Joo tuttavapiisissä eräs kaveri osti kys.Loopin heti kun se tuli
markkinoille.Kyllähän se keskustelua aiheutti.Mutta niin vaan on
pelannut siinä missä kalliimmatkin tekeleet.Se on Loop Traditional
mallista tehty "köyhempi versio".Mutta jos oikein muistan siinä ei ole jarrua.Voinpa olla väärässäkin :D

Anonymous

joo ei ole jarrua ei.... siinä on vain "pyörintävastus" säädettävissä, elikkä vaikuttaa myös kelattaessa... mutta eikö se kämmenpohja ole paras jarru? itellä on ainakin joka kelassa jarru niin löysällä ku virta vaan antaa olla, tulee pelkästään kämmenpohjalla  jarruteltua kaikkein paras tuntuma...

PatilZ

Itse ostin Rocky Mountain LA III kelan viime vuonna Sportia Pekasta. Tilaamalla sai. Lisäksi Perhokulmassa olen moisen nähnyt.

Anonymous

Joo kyllähän sitä ilman jarrujakin toimeen tulee.Itse ainakin isojen kalojen kanssa pelatessa luulen jarrun olevan ihan paikallaan.Kevyemmässä toimii ilmankin.Tää on mun näkemys. :D

mattivehvilainen

Yksi ihan hyvä vaihtoehto olisi Okuma integry i...
Kalastaa, ei kalasta, kalastaa, no totta kai kalastaa!! Mitä sitä tuommosia kyselemään...?

otto

Itse ajattelin ostaa tuon Vision Classic kelan, jos ostan nyt uuden... Kertokaa hieman kokemuksia!

erästäjä

Minulla on tuo vision 3zone 46 kela ja se on tosiaankin kevyt. Siimaa mahtuu ihan riittävästi ja jarru toimii pehmeästi. Perhokulmassa kela maksaa 79€ ja varapuola 39€.
Kun joskus tulevaisuudessa ostan haukiperhovavan niin sen kaveriksi minä kyllä otan visionin 3zone 69 kelan, koska hinta ei ole paha ja kela on hyvä.
-Kala Eemeli-

hk

Joo hyviä ehdotuksia kaikki. Itse olen kääntymässä kuitenki tuon Loopin puoleen hinnan vuoksi. Saan sen hintaan 39€ eli yhden visionin hinnalla saan 2 looppia. Onko tuo 39€ paha hinta vai onko saatavilla halvemmallakin?
Jepulis

matiaz

Ite oon tolla Visionin 3Zone46:lla kalastanu ny yhen kauden. Ei mitään muita ongelmia, muutakun se, että jarrun lyö liian helposti luokkoon! Mutta se ei mikään ongelma ole, sillä ite ainakin jarrutan kalan menohaluja aina kämmenpohjalla! Nii jarrutukseen saa sitä paitsi paljon paremman tuntuman kun saaädettävällä jarrulla. Huonoja puolia siinä ei oo kun se, että joskus isomman juntatessa voi tulla hanskoja ikävä, sillä kämmen nahka kärähtää yllättävan helposti jo silloin, kun siiman päässä junnaa jo joku pari kilonenki luomufisu!
Mutta siis osta ihmeessä ennemmin toi 3Zone, ku ei silläkään oo hintaa ku to 75e! Loopin Trout Graphitessa on muutamia ikäviä siiman kiilaus koloja, joissa huippusiima kuluu ilkeän nopeasti käyttökelvottomaksi. Visionin kelaustuntumakin on myös aivan toista luokkaa kuin Loopin! Ja painoakaan 3Zone46:sella ei ole kuin 128g, ja 69:llä sen 150! Looppi tosin painaa vain vähä reilu 80grammaa, mutta silti....! Ja Loopi on 3Zoneen verrattuna Quasimodon näkönen!!!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

hk

Joo, vakavaan harkintaan menee tuo 3zone. Tuo on totta että tuon loopin väliin jää siimä melko helposti, mutta muuten olen ollut tyytyväinen kyseiseen kelaan. Siinäpä vaikea kysymys: halpa tinta vai parempi laatu?
Jepulis