Jätättekö te kalat lojumaan ja haisemaan

Started by Kala_Jökke, March 07, 2004, 11:05:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jätättekö kaloja lojuamaan ja haisemaan?

Aina
1 (2%)
Joskus jotain pieniä
26 (52%)
Ehkä jotain isoja näytille
1 (2%)
Ei jätetä koskaan
22 (44%)

Total Members Voted: 44

Kala_Jökke

Aattelin vaan kysyä kun aina kun oon pilkillä niin kaikilla avannoilla on kaloja
haisemas....Ei oo hienoa pilkkiä siinä hajussa.Entä mites te?

PS:Onks se jotain hienoa..Laittakaa mielipiteitä

Kiitos :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

HalDi

No mä en taas haista yhtään mitään huonoa. Eikö se vähän tuokki tunnelmaa?

Mutta koitetaan haudata tää aihe ennen, kun pääsee tuli irti...
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Salmo

Jos linnut eivät vie kaloja, ne jäävät jäälle ja jäiden lähdettyä mätänevät ja rehevoittävät järveä. Eli kyllä jokaisen olisi kyettävä ottamaan kalansa pussiin ja pistettävä mailla roskiin tai vaikka syöttämään kissoille. Tai sitten jättää kalat maille - esim. jollekin kalliolle - lintujen syötäväksi. Tietysti aina parempi, jos niitä voi itse hyödyntää. Mutta ainakin näin hoitokalastuksen kannalta järvillä, joissa ahvenkanta on hyvä mutta ahvenet erittäin pieniä, olisi hyvä harventaa sitä, eli ottaa pienet ahvenet mukaansa. Jäälle niitä on turha jättää.

martti

Minua ne ei mielestäni haittaa yhtään.Mutta kaikki kalat mitä kalastaa pilkillä pitäisi ottaa pois jäältä.Ettei ne rupee haisemaan tai rehevöitä järveä.
kalastus on ihanaaa

EERO8

Minun mielestä pitäs kerätä kalat pussiin ja tuoda maihin,jos ei itte tarvii niin hautaa maahan.Esm.perunapeltoon ,pitää myyrät loitolla.
Melko paljon kyllä lokit syövät kaloja avantojen ympäriltä näin keväisin.

Anonymous

Joskus tulee heitettyä muutamia kaloja variksille ja harakoille, kun ne odottavat sinnikkäästi makupalaa jopa viisi tuntia kauempana.
Kalata pitää ottaa ilman muuta henki pois, jos jättää niitä lintujen ateriaksi. Yleensä ne minuutin päästä on haettu, kun jäältä lähtee.
Muuten kaikki kalat pois ja muistakaa, ettei saa roskata jäätä. :D

Peksim

No on joskus tullut pieniä kaloja jätettyä sinne avannon ympärille, mutta yleensä tuon kaikki kalat rannalle ja heitän pienimmät supien ja muiden elukoiden ruuaksi. Isoimmat tuon kotiin ja laitan pannulle.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

jaba88

joskus mutta silloinkin vain roskakaloja,miksi jättäisi ruokakaloja lojumaan,eikä päästäis kasvamaan?

vähän puutteelliset nuo vaihtoehdot...(en äänestänyt mitään!)

eikä ne paljoa talvella jäällä haise ne kalat...MUTTA KESÄLLÄ.

Anonymous

itse kyllä jätän joka reissulla pienet sintit reiän viereen, koska niitä ei viitsi sotkea paremman kokoisten joukkoon, sillä sitten tarttee kotona taas alkaa valkkaamaan. Mielestäni se vain on hyväksi järven kalakannoille ettei pieniä sinttejä päästä takaisin-->tuleepahan keskikokokin ehkä hieman kasvamaan.....
    Rehevöittävä vaikutus on luultavasti melko minimaalinen ja hajuhaitoista puhuminen lähinnä naurettavaa touhua..... :)
     Tulipahan se totuus taas kerrottua..!