Kamasanin koukut.

Started by Anonymous, March 25, 2004, 12:32:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

On tullut Kamasanin koukkuihin eräskin perho tehtyä, ja alkuaikoina niitä tuli hankittua liikaa. Mutta Siperia opettaa: N. vuosi sitten huomasin, että nämä koukut ovat kerrassaan surkeita:

-hinta/laatusuhde huono
-eivät kestä mitään, naurettavia jojoja
-eivät ole edes teräviä

Tosiaankin, ensimmäisen perhotaimenen kanssa meni 2x #8 (Streamer) Kamasan aika solmuun, vaikka taimenella oli noin 5cm alamittaa. Ja voin sanoa, että kalastajassa ei ollut vika. Olen siirtynyt muiden valmistajien tuotteisiin, vaan harmittaa, kun on mennyt tavallaan hukkaan paljon aikaa, rahaa, ja materiaaleja. Tämä on vain minun mielipiteeni Kamasanista, haluaisin kuulla kokemuksia/mieltymyksiä ko. valmistajaan.

Järväri

Mulla löytyy muutama rasiallinen kamasaneja (tosin uppoperho), eikä yhtään moitittavaa ole ollut. Kamasanit ovat tosiaan melko kalliita. Kamasania pidetään kuitenkin suhteellisen laadukkaana merkkinä, ainakin täällä päin. Sattuuhan noita paremmillakin merkeillä, olen kuullut huonoja kokemuksia mm. Partridgen pinturikoukuista.

visa

-eivät ole edes teräviä

Jaa ei ole teräviä ??? On menny mulla "pari" kertaa koukku aika liukkaasti sormen nahan läpi. Ja kalatkin on on tarttuneet hyvin. Mulla ei oo mitään moitittavaa kamasanin koukuista. Omista koukuista 98% on kamasaneja. Yksikään kala ei ole päässyt karkuun koukun pettämisen takia.

Perhopoika

Itselläni on monta rasiaa Kamasanin koukkuja, eikä mulla ole mitään moittimista niitä vastaan. Enemmän kyllä suosin Partridgen koukkuja. Ne ovat todella hyviä, kestäviä ja teräviä! ;)
Hölömö.

Mie1

Minulla nuo koukut jakautuu aika tasan Kamasanin ja Partridgen välillä.Nyt viimeaikoina olen kuitenkin ostanut enemmän Partridgen niitä uusia koukkuja.En ole Kamasaneissa ainakaan vielä mitään huonoa huomannut,tosin en ole hirveän kauannan sitonutkaan.

Anonymous

Onkos teillä jotain mieltymystä tai tietoa, minkä merkkiset 2- haara ja 3- haara lohiperhokoukut on parhaita??

Petri

Ei minullakaan mitään moititavaa ole kamasanin koukuista, ainakin omat koukut B100 ja joku nymfi koukku ovat olleet teräviä. Joskin pari koukkua on katkennut pudotessaan lattialle kun taas TMC koukut ovat noita kestäneet ihan hyvin. Mutta ei ole kalan suussa pettäneet joka on tärkeää.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Perhopoika

Ei ne kamasanit kyllä kalliita ole. Monesta paikasta saa jopa 4 € rasia. Sain perhokulmasta kerran kamasanin koukkurasian hintaan 2.6 €, ja siitä ei ole kuin muutama kjuukkaussi...
Hölömö.